KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar kan ik een half-open-voortand-wiel-bescherm-kapje kopen voor mijn ktm 990 adventure? van een sm zal wel hetzelfde zijn, maar dat weet ik zelf niet. :)

Heb er nu eentje opzitten die helemaal dicht is, carbon versie, maar nu kan je nooit even kijken zonder het kapje te verwijderen.

Via de KTM dealer zou je met artikelnummer 63003094000 het juiste kapje moeten hebben.
Google op dit nummer voor een plaatje.
On-line ook te koop, dan sturen ze hem op.
 
Via de KTM dealer zou je met artikelnummer 63003094000 het juiste kapje moeten hebben.
Google op dit nummer voor een plaatje.
On-line ook te koop, dan sturen ze hem op.
Bedankt, ik heb voor nummer 6300309400004 gekozen, want die is in het oranje. :)

Het is trouwens meteen frame-beschermer in één, ben benieuwd en vol spanning klopt mijn hart. :P
 
In deze SW-Motech Trax past zeker een helm...
ps Even voor de kort(er) benigen onder ons of degene die twijfelen of de KTM niet te hoog is de volgende tip:
Koop het 1290 R zadel! Het zadel is theoretisch 1.5 cm hoger geplaatst maar de zijkanten lopen steiler naar beneden waardoor je toch beter met je voeten bij de grond komt. Tevens is de zit veel comfortabeler aan de binnenkant van je bovenbenen daar de rand die wat hoekig is van het originele zadel ontbreekt. Wat ik ook niet had verwacht is dat het zadel in het algemeen erg comfortabel zit, veel meer dan ik had verwacht gezien het ( erg fraaie) sportieve uiterlijk. Ook de warmte van het motorblok lijkt minder doorgegeven te worden. Voor de prijs hoef je helemaal niet te laten. Een kleine EUR 150,=
Ik heb een foto door een resizer gehaald en hoop dat hij geplaatst wordt. [afbeelding]

Mooi zadeltje!! Kost dat maar €150 eurries?? Achteraf (ja, dat is een koe in de kont kijken :+ ) had ik ook dat ééndelige zadel moeten nemen. Heb nu dat 2delige comfort zadel genomen met reetverwarming. Vind dit wel mooier staan, alhoewel ik wel blij ben dat ik de motor in oranje kleur heb gekozen ipv die zwart/anthraciet kleur. Vind hem in oranje wat meer des KTM's.... Maar ieder zijn smaak!!

Hoe bevalt dat zadel op 500+ km ritten?

Is er iemand al eens op zoek geweest naar een ander voorspatbord?? Carbon?? Quanta costa?? Vind dat lompe spatbord het minst mooie aan de machine.
 
Ik heb het zadel van Touratech gekocht (in de lage versie) en dat zit heel comfortabel en ziet er ook goed uit. Maar dat zadel kostte me wel zo'n € 400 en dat vind ik best veel geld. :X
Maar anderzijds is het het wel waard. Voordeel is dat als je het later wil verkopen je er makkelijk nog 60% van de aankoopprijs voor terugkrijgt.
 
Ik heb het zadel van Touratech gekocht (in de lage versie) en dat zit heel comfortabel en ziet er ook goed uit. Maar dat zadel kostte me wel zo'n € 400 en dat vind ik best veel geld. :X
Maar anderzijds is het het wel waard. Voordeel is dat als je het later wil verkopen je er makkelijk nog 60% van de aankoopprijs voor terugkrijgt.

400 voor een zadel?!
Holy fuckballs, daarvoor kan je toch een handgemaakt, perfect aansluitend zadel voorzien van lammetjesoorhaar krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op mijn 990 afgestapt van een LiPo-accu. Deze accu gaf bij het opstarten altijd problemen. Ondanks dat de accu volledig opgeladen was, kreeg hij bij een koude start de startmotor nauwelijks rond en als de motor dan niet startte zorgde dit voor een reset van het dashboard. De tweede poging verliep vaak dan wel goed. Ik ben teruggegaan naar een originele accu en sindsdien geen enkel probleem meer. In de winter af en toe aan de druppellader en hij start direct in een koude, onverwarmde garage.
:)
Mijn accu was vorig jaar minder aan het worden, nieuwe originele accu besteld. Na onderzoek kwam ik erachter als een lipo accu slecht 1kg weegt en de standard accu 4kg. Ook had ik alle verhalen gelezen over moeilijk starten wanneer koud.

Wel meteen een druppellader erbij gekocht, nu naar iedere rit komt de motor in de onverwarmde garage te staan aan de lader. Originele accu doet het super goed, nooit problemen gehad.

Het gewicht is alleen wat beter kon, daarom zou ik de stap eens willen overwegen. echter heb ik dan ook een andere druppellader nodig, het is geld op geld uitgeven. Dan maar 3kg meer. Het is niet anders.

Niet voor niks zitten in de nieuwe adventure modellen (1190) ook nog steeds zware ouderwedse accu's.
 
Dit vinden jullie dus prachtig aan de SAS 1290.... :? ;)



full
 
400 voor een zadel?!
Holy fuckballs, daarvoor kan je toch een handgemaakt, perfect aansluitend zadel voorzien van lammetjesoorhaar krijgen?

Ongetwijfeld maar bij Touratech weet je wat je krijgt, kun je het even proberen, hoef je het originele zadel niet te laten vermaken waardoor je dat er weer kunt opzetten als je de motor verkoopt en ook prettig: binnen een week binnen zonder dat je naar allerlei zaken hoeft.
 
Ongetwijfeld maar bij Touratech weet je wat je krijgt, kun je het even proberen, hoef je het originele zadel niet te laten vermaken waardoor je dat er weer kunt opzetten als je de motor verkoopt en ook prettig: binnen een week binnen zonder dat je naar allerlei zaken hoeft.

Fair enough, ik ben ook niet vies van geld stukslaan op kwaliteitsspul. Maar ik vind 400 wel erg gortig.. dat zou ik wel overhebben voor een op maat/bil/onderrug/gewicht gemaakt zadel.
Aan de andere kant ondertussen wel duizenden euros naar de akrapovic fabriek gebracht... dus waar hebben we het over :+
 
Iemand hier iets zinnigs te vertellen over het verschil in rijden tussen de 1090 of 1290 motor en tussen de s en r versies?

De R staat me meer aan, maar lijkt zo zonde als die op straat minder goed stuurt.

Hier al ervaring met de betrouwbaarheid van de laatste generatie?

Thx!
 
Iemand hier iets zinnigs te vertellen over het verschil in rijden tussen de 1090 of 1290 motor en tussen de s en r versies?

De R staat me meer aan, maar lijkt zo zonde als die op straat minder goed stuurt.

Hier al ervaring met de betrouwbaarheid van de laatste generatie?

Thx!

Ik kan vergelijken tussen mijn eigen 1290 SAS en ettelijke ritten met een demo-1090. ...geen ervaring met de R-versies.

Hou je van een zeer WENDBARE motor, ga dan voor de 1090.... Wil je verschroeiende acceleraties, kies dan de 1290.

Het hoge zwaartepunt , het gewicht en de grote draaicirkel van de 1290 SAS vind ik minpunten, zeker met een duo in de bergen.

Zijn ongelooflijke kracht en stabiliteit, o.m. in snelle bochten vind ik pluspunten...

Als je echter voor de KTM 1090 valt, moet je m.i. ook de R1200GS LC serieus in overweging nemen : zelfde power, meer snufjes en nog wendbaarder en mét cardan...

Voilà, mijn hoogstpersoonlijke ervaring... 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan