KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is de ECU nog niet te re-mappen.

Mijn motor heeft ook een andere uitlaat (Arrow 71809AK) en ik heb de brommer op een testbank gehad.
Volgens degene die de tests heeft uitgevoerd is er minimale winst te behalen met een PC-5.
 
Zal wel roepende in de woestijn zijn, maar ik snap die fascinatie voor andere dempers niet :

- duur
- bijna altijd meer lawaai en dus asociaal + afgesloten stuurweggetjes
- meestal vermogenverlies
- risico op motorschade
- eventuele gewichtsbesparing speelt nauwelijks een rol op een kolos als de Adventure

Het standaardgeluid van mijn SAS 1290 lijkt me helemaal niet verkeerd en ik heb al de voornoemde nadelen niet.. .
 
Looks, ik vind de standaard pijp veel te groot.

Als het eenvoudig kon had ik er een potje van een SD ondergehangen.
 
Ha meneer de Zuiderbuur, hierbij constateer ik toch wel degelijk een verschil tussen de originele demper en een lichter alternatief. Uit voorgaande berichten uwerzijds hoor ik u regelmatig klagen over de KTM betreffende het "topzwaar zijn". Bij mij is dit absoluut niet het geval en dat zit hem dan klaarblijkelijk in het gewicht van de demper (of rijder incl/excl.passagier...). Sterker het "gooi/smijtgehalte :] " van de KTM acht ik hoger dan de 12ooGS (ps ook een fijne fiets hoor..)Al met al kan je er altijd een proberen daar dit toch zo'n kilo of vijf op hoogte scheelt en de machine in uw beleving minder topzwaar zal maken. :t
Zal wel roepende in de woestijn zijn, maar ik snap die fascinatie voor andere dempers niet :

- duur
- bijna altijd meer lawaai en dus asociaal + afgesloten stuurweggetjes
- meestal vermogenverlies
- risico op motorschade
- eventuele gewichtsbesparing speelt nauwelijks een rol op een kolos als de Adventure

Het standaardgeluid van mijn SAS 1290 lijkt me helemaal niet verkeerd en ik heb al de voornoemde nadelen niet.. .
 
Zal wel roepende in de woestijn zijn, maar ik snap die fascinatie voor andere dempers niet :

- duur
- bijna altijd meer lawaai en dus asociaal + afgesloten stuurweggetjes
- meestal vermogenverlies
- risico op motorschade
- eventuele gewichtsbesparing speelt nauwelijks een rol op een kolos als de Adventure

Het standaardgeluid van mijn SAS 1290 lijkt me helemaal niet verkeerd en ik heb al de voornoemde nadelen niet.. .

Slijk.

Wij zijn nog jonge hongerige honden die gehoord en gezien willen worden. En heel misschien hebben wij ook nog smaak voor de looks.

Misschien dat dit een beetje vreemd in je oren klinkt.
Maar ja. Jij bent dan waarschijnlijk ook al van de oudere generatie 🤒.
 
@slijkmoto,

Mij persoonlijk gaat het, als ik eerlijk ben, ook om het uiterlijk én het blinggehalte. Aan een akra, carbon, en al die leuke power parts kan toch iedereen zien dat je euries aan je motor uitgeeft voor niet essentiële onzin. Kinderachtig, ik weet het.
 
:Y Uiterlijk en geluid, Slijks argumenten vind ik wat gezocht. ;)
full
 
Ach mooie spulletjes op de motor is altijd leuk... Eerlijk gezegd boeit het me weinig wat een ander van mijn motor vind, als ik er maar blij mee ben 😀.... De een koopt drank en/of sigaretten, de ander goodies voor zijn brommer (al dan niet icm met eerder genoemde drank/peuken) 😁
Als iedereen andere uitlaten koopt kom ik makkelijker aan spares bij schade 😋

Edit: dat Bos dempertje ziet er ook leuk uit
 
Laatst bewerkt:
Blij dat ik de gemoederen enigszins heb kunnen activeren. ;)

Besluit uit jullie geanimeerde reacties : ik ben een ouwe zak, zonder enig merkbaar gevoel voor smaak en te gierig om een extra euro aan mijn topzwaar vehikel uit te geven... :+

Klopt uiteraard allemaal, maar IK zal wellicht niet bijdragen tot het groeiende fenomeen van afgesloten dijkweggetjes... ;)

Dus, Heren, wees blij met jullie blingbling - pijpen, maar laat er asjeblieft de DB-killers inzitten... goed voor jullie motor, en onze rijomgeving. ...

Amen.
 
Er zijn zoveel dure accessoires! Een sportdemper doe ik zeker voor de looks! De standaard demper is mij te groot. Ik heb ook een zwarte demper gekozen, zodat deze mooi bij de Adventure past. Uiteraard ook voor de sound. Pas als je gas open trekt, mag hij brullen. Geen probleem mee! De DB killer gaat er hier in NL uit en in de Eifel neem ik hem mee, just to be sure. Ik hoor soms brommers/scooters/choppers die immens veel meer herrie maken dan mijn motor, dus ik ga echt niet roomser dan de paus zijn. Loud pipes saves lives....;-)))

Edit..mijn donkere kuipruitje is ook binnen. 2 mooie mods straks, mooi voor het seizoen..
 
Laatst bewerkt:
Zal wel roepende in de woestijn zijn, maar ik snap die fascinatie voor andere dempers niet :

- duur
- bijna altijd meer lawaai en dus asociaal + afgesloten stuurweggetjes
- meestal vermogenverlies
- risico op motorschade
- eventuele gewichtsbesparing speelt nauwelijks een rol op een kolos als de Adventure

Het standaardgeluid van mijn SAS 1290 lijkt me helemaal niet verkeerd en ik heb al de voornoemde nadelen niet.. .

Het geluid natuurlijk!!! In combinatie met een quickshifter is dat geknal in de uitlaat waanzinnig!! Wel ff normaal doen in de bebouwde kom en dat afsluiten van die dijkweggetjes wordt door de MAG (wordt lid!!!) bij de rechter weer teruggedraaid.

En uiteraard de looks....maar ja, hoe maak je dat duidelijk aan iemand met een geel hesje en een giga pizzakoffer achterop.... :+
 
Iemand hier geregistreerd bij het Nederlands LC8 Forum?

Daar het volgende gevonden m.b.t. plug & play cruisecontrol.

"Mookie schreef:Er heeft zich een dealer op de Nederlandse markt gemeld voor de Cruise Control. Zit in Apeldoorn. Is de dealer van alle Liteon aftermarket cc in de automotive. 
Ik wacht nog op verdere informatie over de prijs die hij gaat rekenen en hoe in contact met hem te komen. 

Wordt vervolgd. 

Mookie.

Inmiddels is de prijs ook bekend: €349,00 incl.btw. excl. inbouw. 

Nadere info bij Marc info@pheadra.com 

Mookie."

De cc werd in 1,5 uur door ene Renè van Verpalen in Krommenie ingebouwd.
 
Kamikaze, heb jij bij Liteon of bij Verpalen geïnformeerd? Op de site van Verpalen vindt ik niets waaruit blijkt dat zij cc aanbieden. Op advrider wordt hoofdzakelijk de cruisecontrol van McCruise besproken.
full

Ik ben niet echt kapot van het bijbehorende bedieningspaneel.
 
Powercell Performance zou ook een plug & play systeem aanbieden (ik denk dat Liteon de Nederlandse dealer voor dit systeem is).
full

Het bedieningspaneel ziet er echt goed uit.
 
Als ik iets niet op de motor zou willen hebben,is cruise control.

Koop dan een scooter oid.
B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan