Afgeslepen bout helemaal vast in motorblok (met foto's)

IsaacR

Die hard MF'er
12 apr 2016
540
4
Een tijdje terug heb ik een motorblok bij een sloperij gekocht voor mijn gs500. De meneer die 'm aan mij verkocht heeft die bout er niet uit gekregen en heeft 'm dus maar afgeslepen aan beide kanten.

Ik heb met hamer en een andere dikke bout die ik nog had flink op gemept. WD40 meerdere keren laten inwerken. Hielp niet.

Mag ik eerst en vooral hiermee rondrijden? Ik heb al een paar testritjes gemaakt, samen opgeteld rond de 80 km. Maar ik wil wel wachten als dit te gevaarlijk zou zijn.

En hoe ik natuurlijk de bout eruit kan krijgen. Brander of slijpschijf heb ik niet, maar kan ik misschien volgende week wel gebruiken. Ik heb eerder gelezen dat het aluminium blok sneller uitzet dan de bout, waardoor die er zo uit te tikken is nadat ie verhit is. Klopt dit? Een ander zei dan weer dat een aluminium blok vrij snel smelt.

Hier de foto's: Aan de onderkant is er een uitsparing voorzien en kan ik makkelijk bij de bout komen als ik de uitlaat eraf haal.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Mmmmm, ik heb even wat gegoogeld en kom erop uit dat het gewoon aluin is? hier heb ik een blokje van in het badkamerkastje staan voor als ik me gesneden heb bij het scheren.., zou het écht zo makkelijk zijn ???
probeer het uit en laat het resultaat weten Paul. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. (en te lui om er speciaal aluin voor te gaan kopen en een stalen bout in een stuk alu te draaien)
 
Terug
Bovenaan Onderaan