Motor-Forum

Select Forum

Alles over motorbanden Deel 7

Reg. datum:
26 jul. 2010
quote:
Dutch schreef op 23 augustus 2017 @ 12:15:

[...]

Grootste verschil tussen sport en toursport is niet zozeer de hellingshoek die je kunt rijden, maar hoever je de bocht in kunt remmen en hoe vroeg / hard je op het gas kunt onder hellingshoek.

moet ik het gewoon mee eens zijn ..maar ook jij weet wat ik bedoel.

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
Scinner schreef op 24 augustus 2017 @ 01:50:

[...]

moet ik het gewoon mee eens zijn ..maar ook jij weet wat ik bedoel.

Met bv. Pirelli diablo rosso 3 (huidige set) kan je onder veel omstandigheden een veel grotere hellingshoek maken dan met bv. Michelin pilot road 4 (2 sets geleden).
volens nolens

Verdrijvingsvlakken pakken!

Reg. datum:
14 sep. 2008
quote:
KeesH schreef op 23 augustus 2017 @ 16:59:

[...]

Het werkgebied van een sport-tour band is anders dan dat van een sportband. Een sport-tour band is ontwikkeld om vanaf de eerste meters dat je thuis wegrijdt direct grip en vertrouwen te bieden. Alledaagse omstandigheden.

De MPP zoals jij die gekozen hebt is een sportband (weliswaar wat verouderd), maar gaat pas in zijn werkgebied komen als je m goed warm krijgt. Met alle respect, maar als beginnend bestuurder ga je die dingen niet optimaal op bedrijfstemperatuur krijgen, zeker niet als het buiten ook nog wat kouder is.

De banden zijn voor verschillende doeleinden ontwikkeld, waarbij mijn mening is dat 80% van de rijders op de straat met sport-tour banden af kunnen. Tenzij je 180 pk hebt en ze allemaal wilt benutten.

Ik denk dat je sportband verwart met semi-slick (a la supercorsa (SP), raceattack, power one/RS, etc). Een sportieve straatband is na een kilometer of twee na rustig rijden wel warm.

En gooi je zo'n sportband onder een fiets met >180pk, dan krijg je bij de ethousiastere hellingshoeken met flink wat vermogen op het wiel om de haverklap (al dan niet onschuldige) uitstapjes van je achterwiel. 'Ja maar die gaan maar 3000km mee', logisch als je dat vermogen in een bocht aan de grond wil krijgen. Het is grip of levensduur.
Aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
F800S 2010 - S1000RR 2012 - S1000RR 2014 - RSV4 Factory 2014
RSV4RF #65 2015
- RSV4RF 2017
Öhlins - Brembo - Akrapovič

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Asfaltkouwer schreef op 23 augustus 2017 @ 16:18:
Beste Super,

Ik heb de Michelin Pilot Power gekozen.
aangezien ik nog beginnend bestuurder bent denk ik dat deze mij goed passen.
Alleen snap ik de opmerking niet dat ze in koud/nat weer lechter zouden zijn.

het is zachter rubber en snap dat deze met koud weer harder worden zelfde principe als winter banden maar dan worden ze toch van zacht naar hard ( even hard als mijn huidige ).

of mis ik iets.

Dank

[...]

Geen probleem hoor.
Maar Kees H. heeft eigenlijk mijn uitleg al gegeven.
Sportbanden geven alleen dan meer grip dan sport-toerbanden wanneer ze op werktemperatuur zijn. Zijn ze kouder geven ze minder grip dan S/T-banden die al bij heel veel lagere werktemperaturen moeten voldoen.
www.motorbanden.eu

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
Is de BT021 er in verschillende uitvoeringen?
Op die van mij staat BT021S en hypersport. :)
~ Baby Blade - klein - lief - zuinig - stuurt als een motor met ballen ~

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Worldbeater schreef op 24 augustus 2017 @ 13:22:
Is de BT021 er in verschillende uitvoeringen?
Op die van mij staat BT021S en hypersport. :)

Dat kan niet. Dan is het waarschijnlijk de S21 en niet de BT021.
www.motorbanden.eu

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Super Blackbird schreef op 24 augustus 2017 @ 13:34:

Dat kan niet. Dan is het waarschijnlijk de S21 en niet de BT021.
Dank voor je snelle reactie. :t

Die ken ik niet, BT020/021 al mijn leven lang.
Ging daar van uit (want BT is Bridgestone :? :+ ) en dus niet goed gelezen. _O-
Negeer Bridgestone eigenlijk al jaren als Continental/Michelin/Prielli liefhebber.

Even wat reviews opzoeken, want heb net een week een motor met die banden nog z.g.a.n. er onder.
Gisteren op CPZ gereden, dat was niet onprettig. (Wel iets minder dan Corsa Rosso's)

Edit. Motoplus/Motorrad:
Goed getest op het circuit (gedeelde eerste met Pirelli), openbare weg vereist wat opwarmingstijd, regen vijfde plek in de test.

Ze mogen wel even blijven. :Y
Worldbeater wijzigde dit bericht op donderdag 24 augustus 2017 13:49 (52%)

Da ha-k al wel dacht.

Reg. datum:
29 jul. 2006
quote:
MasterTommy schreef op 24 augustus 2017 @ 03:38:

[...]

Ik denk dat je sportband verwart met semi-slick (a la supercorsa (SP), raceattack, power one/RS, etc). Een sportieve straatband is na een kilometer of twee na rustig rijden wel warm.

En gooi je zo'n sportband onder een fiets met >180pk, dan krijg je bij de ethousiastere hellingshoeken met flink wat vermogen op het wiel om de haverklap (al dan niet onschuldige) uitstapjes van je achterwiel. 'Ja maar die gaan maar 3000km mee', logisch als je dat vermogen in een bocht aan de grond wil krijgen. Het is grip of levensduur.

Twee kilometer? Weet niet wat jij met warmrijden doet, maar dan is volgens mij een sportband à la SportSmart2 ofzo nog niet warm lijkt me..

Heb niet de temperaturen van banden paraat (wel overigens een draadloze IR thermometer :)), maar ik denk dat je makkelijk over 50 a 60 graden praat (op volledige bedrijfstemperatuur) voor een sportband. Dat ga je in 2 kilometer niet redden.

Geloof dat de jongens op circuits met bandenwarmers ze eerder op 80 - 90 graden hebben.

Ooit een keer mijn Bandit plat gelegd met Angel GT banden. Op straat kon je nog zo gek doen, maar rullen wilden ze niet (was de 650 hè). Maar na 1 of 2 sessie's op Lelystad (20 min) ging ie wel rullen. Volgens mij puur omdat je dan constant op de zijkant van de band rijdt (en redelijk hard uitaccelereert/remt), zodat de warmte erin komt. Daar konden de Angel GT's wat minder goed tegen (ik ook), maar het geeft wel een beetje aan hoe lang het duurt om die warmte erin te krijgen, laat staan op de openbare weg.
KeesH wijzigde dit bericht op zondag 03 september 2017 17:57 (21%)

Da ha-k al wel dacht.

Reg. datum:
29 jul. 2006
quote:
Athome schreef op 23 augustus 2017 @ 17:59:
Pas op KeesH wat je verkondigt. Je bevindt je op glad ijs.
Ik deel je mening overigens wel hoor.

Alles is relatief. Ik ben niet verantwoordelijk voor mensen die het gas opendraaien met koude banden. Ook nog eens afhankelijk van de omstandigheden waarin ze rijden. Zelf ga ik pas gassen als de motor ook op temperatuur is, en hou zo'n 15 tot 20 kilometer aan (als de olie ook op temperatuur is).

Maar bedankt voor de waarschuwing.

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
KeesH schreef op 24 augustus 2017 @ 17:23:

[...]

Alles is relatief. Ik ben niet verantwoordelijk voor mensen die het gas opendraaien met koude banden. Ook nog eens afhankelijk van de omstandigheden waarin ze rijden. Zelf ga ik pas gassen als de motor ook op temperatuur is, en hou zo'n 15 tot 20 kilometer aan (als de olie ook op temperatuur is).

Vergeet ook niet de banden 10.000km in te rijden!
volens nolens

KTM Superduke R

Reg. datum:
05 mrt. 2009
quote:
KeesH schreef op 24 augustus 2017 @ 17:23:

[...]

Dat je het doet voor de motor en het netjes warmrijden, oke. Maar voor je bandjes kan 't wel wat korter hoor :P

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Dutch schreef op 18 mei 2017 @ 18:03:

Eindelijk een voorrijder die niet na twee bochten al 500 meter op ze voor lag??
Eindelijk weer eens een sportief tochtje waren de bevindingen. :$ _O-
"Normaal rijden we in het uppie wat rustiger"

Maar volgen konden ze het inderdaad prima. :P

Bandiet 400

Reg. datum:
09 apr. 2008
quote:
Super Blackbird schreef op 22 augustus 2017 @ 14:17:

[...]

Probeer de Dunlop Roadsmart III (gaat extreem lang mee en is erg goed) of de Metzeler Roadtec 01 (iets sneller oopgewarmt en iets beter in de regen).

Of jij zelf je banden kan/moet vervangen kan ik niet bepalen. Dynamisch balanceren kan je altijd nog ergens laten doen.

Is er al iets meer bekend over de RoadAttack 3, hoe deze zich verhoudt ten opzich van bovenstaande banden?

Ben op zoek naar nieuwe banden voor een SV1000N, 120/70 en 180/55.
Liever gewoon sport/tour.
De huidige T30s op mijn bandit bevallen wel, maar er zijn al weer betere volgens mij..

edit:
http://i0.wp.com/www.reifenpresse.de/wp-content/uploads/sites/5/2017/05/Motorrad-Tourenreifentest-Heft-12-2017.jpg

Dit klinkt namelijk best goed
Squishy wijzigde dit bericht op zondag 03 september 2017 18:46 (25%)
GS500E 25kw '93 - Suzuki GSF400 '92 - GSF400 '93 - GSX400E '87 - GPz900R '88 - GSX600F '93 - FJ600 '84 - Yamaha XT600Z '89 - Suzuki SV1000 K3

Reg. datum:
26 jan. 2015
quote:
Squishy schreef op 03 september 2017 @ 16:40:

[...]

Is er al iets meer bekend over de RoadAttack 3, hoe deze zich verhoudt ten opzich van bovenstaande banden?

Ben op zoek naar nieuwe banden voor een SV1000N, 120/70 en 180/55.
Liever gewoon sport/tour.
De huidige T30s op mijn bandit bevallen wel, maar er zijn al weer betere volgens mij..

edit:
[afbeelding]

Dit klinkt namelijk best goed

Ik ken iemand die zweert bij RoadAttacks op z'n bandit 600. Het slijt wel verdomde snel, maar de grip is dat 'm waard. Ik denk wel dat ze meer sport dan tour zijn, als ik zijn verhalen hoor.

Ik heb net zelf nieuwe Dunlop Arrowmax Streetsmart onder m'n Gs500 laten leggen, ben benieuwd hoe die me op langere termijn bevallen. De eerste indruk is goed! :)
Suzuki GS500H '02 ("Eendje")

kawasaki versys 650 touring

Reg. datum:
30 jul. 2015
Ben zeer content van mijn metzeler roadtec 01 gaan ook lang mee en heb in alle omstandigheden grip. Zelfs voor licht offroad werk. Vind ze zelfs beter dan mpr4 die ik hier voor had.
rédtnogbeiterasdievanelle

Reg. datum:
15 aug. 2016
Mijn volgende set wordt Road Attack 3.
Goede test resultaten.

Ik kijk vaak filmpjes van Kurvenradius (duitstalig sorry)
https://www.youtube.com/watch?v=_oJcWjG8Rb8
Hij heeft hem getest en deed er ongeveer evenveel km mee als Roadtec01 en AngelGT.
ZZR600 / TDM 850 3vd `95 / CB1000R ABS `10

Bandiet 400

Reg. datum:
09 apr. 2008
quote:
mollen schreef op 04 september 2017 @ 17:55:
Mijn volgende set wordt Road Attack 3.
Goede test resultaten.

Ik kijk vaak filmpjes van Kurvenradius (duitstalig sorry)
https://www.youtube.com/watch?v=_oJcWjG8Rb8
Hij heeft hem getest en deed er ongeveer evenveel km mee als Roadtec01 en AngelGT.

Die had ik ook gezien, en ook veel anderen zijn erg positief.

Vandaar mijn vraag, misschien zijn hier al ervaringen? De Roadsmart 3 is niet goedkoper.
De roadtec 01 overigens wel iets...
GS500E 25kw '93 - Suzuki GSF400 '92 - GSF400 '93 - GSX400E '87 - GPz900R '88 - GSX600F '93 - FJ600 '84 - Yamaha XT600Z '89 - Suzuki SV1000 K3

Reg. datum:
26 jul. 2014
https://www.youtube.com/watch?v=tNtnkeDcAUU

Nette onderbouwing door deze heer.

Zowel race als straat

Nieuw = beter! Nee, toch niet

Reg. datum:
05 apr. 2015
Weet iemand hoe de Road Attack 3 banden zich verhouden tov Pilot Power 3, of heeft er zelfs erváring mee?
Natte grip is voor mij het belangrijkste aankoopcriterium, ze zijn voor op een SV650.
Z650 (1978) | GSX600F (1995, 1998) | Z1000 (1978) | SV650N (1999) | DNA180 (2002)

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
roger_SV schreef op 05 september 2017 @ 21:09:
Weet iemand hoe de Road Attack 3 banden zich verhouden tov Pilot Power 3, of heeft er zelfs erváring mee?
Natte grip is voor mij het belangrijkste aankoopcriterium, ze zijn voor op een SV650.

Geen vergelijk, de RA3 is een sport/toerband, en de MPP3 een volbloed sportband.
De RA3 zal dan dus veel beter zijn bij kou en regen.
www.motorbanden.eu

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Super Blackbird schreef op 06 september 2017 @ 12:14:

[...]

Geen vergelijk, de RA3 is een sport/toerband, en de MPP3 een volbloed sportband.

Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
05 apr. 2015
quote:

quote:
Daar ben ik nog niet zo zeker van.

Dank voor jullie reacties. Mijn ervaring is helaas ook niet dat een sportievere band per definitie slechter is in de regen dan de sport-toer band. PP3 kwamen goed uit de tests wb natte prestaties. Vóór die set had in Dunlop RoadSmart die als sport-toerband word gepositioneerd en die vond ik helemaal niet aanspreken op nat wegdek. De volbloed sportbanden doen het wat mij betreft in de directe vergelijking beter.
Ik vind het als normale leek die niet in de motorbranche werkt zo jammer dat je banden niet kunt testen. Probeer je iets anders en bevalt het niet dan heb je pech en kun je ze oprijden of eraf laten halen en met veel verlies wegdoen.
Dat laatste heb ik met de RoadSmarts gedaan .... Die koop ik echt nooit meer.
PP3 bevalt goed, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ook eens iets anders wil proberen.
Z650 (1978) | GSX600F (1995, 1998) | Z1000 (1978) | SV650N (1999) | DNA180 (2002)

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
roger_SV schreef op 06 september 2017 @ 21:30:

[...]

[...]

Dank voor jullie reacties. Mijn ervaring is helaas ook niet dat een sportievere band per definitie slechter is in de regen dan de sport-toer band. PP3 kwamen goed uit de tests wb natte prestaties. Vóór die set had in Dunlop RoadSmart die als sport-toerband word gepositioneerd en die vond ik helemaal niet aanspreken op nat wegdek. De volbloed sportbanden doen het wat mij betreft in de directe vergelijking beter.
Ik vind het als normale leek die niet in de motorbranche werkt zo jammer dat je banden niet kunt testen. Probeer je iets anders en bevalt het niet dan heb je pech en kun je ze oprijden of eraf laten halen en met veel verlies wegdoen.
Dat laatste heb ik met de RoadSmarts gedaan .... Die koop ik echt nooit meer.
PP3 bevalt goed, maar dat wil niet zeggen dat ik niet ook eens iets anders wil proberen.

Na bijna 100.000km Michelin mannetje te zijn geweest, heb ik nu ipv de inderdaad zeer goede PP3 eens een Pirelli DR3 gekocht. Die vind ik op bijna alle fronten beter, alleen sturen ze wel erg vaag bij lage snelheden (<60km/h).
volens nolens

Reg. datum:
05 apr. 2015
quote:
Na bijna 100.000km Michelin mannetje te zijn geweest, heb ik nu ipv de inderdaad zeer goede PP3 eens een Pirelli DR3 gekocht. Die vind ik op bijna alle fronten beter, alleen sturen ze wel erg vaag bij lage snelheden (<60km/h).
ook nat?
EDIT: volgens Nieuwmotor wel..
https://www.testmotor.nl/...iablo-rosso-iii-sportband

Nou ja, ik zie volgend jaar wel.
Mijn huidige PiPo3 achterband gaat het nog een maandje volhouden en dan kunnen de winterbanden er wel weer op.
Zodra de blaadjes weer aan de wilgen beginnen te komen eens kijken wat ik er aan zomerrubber om ga doen.
roger_SV wijzigde dit bericht op woensdag 06 september 2017 22:23 (43%)

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
roger_SV schreef op 06 september 2017 @ 22:14:

[...]
ook nat?
EDIT: volgens Nieuwmotor wel..
https://www.testmotor.nl/...iablo-rosso-iii-sportband

Nou ja, ik zie volgend jaar wel.
Mijn huidige PiPo3 achterband gaat het nog een maandje volhouden en dan kunnen de winterbanden er wel weer op.
Zodra de blaadjes weer aan de wilgen beginnen te komen eens kijken wat ik er aan zomerrubber om ga doen.

In de regen zoek ik de grenzen niet echt op, maar de natte grip is voor mij iig meer dan voldoende, vergelijkbaar met Pipo3 _O- en PR4 die ik daar voor had. Op het droge durf ik net iets meer met de Pirelli's, de Pipo's gaven daar af en toe de grens aan, het is ongeveer dezelfde verbetering als van PR4->PP3. Naast de superieure grip is ook de stabiliteit in lange bochten op "middenhoge" snelheden (150 km/h) bij KD uitzonderlijk goed met Pirelli DR3.
volens nolens

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.