Motor-Forum

Select Forum

Alles over motorbanden Deel 7

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:

Je kan zeggen wat je wil, maar zolang als het blijft zitten werkt het wel.....
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Ducati888 schreef op 18 september 2017 @ 16:20:
Kreeg je die PiPo wel warm dan, in de regen?
Ik zou eerder voor een sporttour kiezen als voorband, zeker als slechtweer-band
Grip vanaf de eerste meters

Vb snelwegbochten neem ik in de regen en kou liever met een S/T dan met een sportband.
Ik krijg op de snelweg iig weinig warmte in m'n voorband in de komende tijd (winter)
In die omstandigheden lijkt mij een S/T meer grip te bieden dan een sportband.

Of heb ik het mis, en zal een sportband (door de rubbersamenstelling) altijd meer grip bieden dan een S/T-band? (want dan gaat het hele bovenstaande verhaal niet op)

Ben wel benieuwd eigenlijk...

Nee, een ST-band kan onder slechte omstandigheden beduidend meer grip geven dan een onderkoelde sportband. Maar als je de sportband nog redelijk warm krijgt kan het ook weer omgekeerd zijn.
Er zijn hier teveel variabelen om met zekerheid te kunnen zeggen waanner welke band beter voldoet.
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
ruudvh schreef op 19 september 2017 @ 00:35:
Vraagje: mijn Bridgestone S20 voorband is aan vervanging toe. Mijn S21 achterband is ongeveer op de helft.
Ik wil eigenlijk overstappen op Sport/tour banden. Zou de S21 achterband goed te combineren zijn met een Pirelli Angel GT voorband?

Waarom geen T30 evo voorband?: komt tegenwoordig meestal als minste van de A-merken uit de testen.
En profiel van de Angel GT vind ik mooi, in tegenstelling tot het profiel van enkele andere S/T banden.

Dan zou ik nog eerder kiezen voor het neefje van de AngelGT, namelijk de Metzeler Roadtec 01. Dit is feitelijk een band die voorborduurd op de Angel GT uit dezelfde fabriek.Deze scoort nog net ietsje beter.....

Maar pas wel op met een sportband achter en een sport/toerband aan de voorkant. Als je gaat pushen bij goed weer zal je eerst aan de voorkant de motor kwijtraken i.p.v. aan de achterkant (wat veel makkelijker op te vangen is).
Super Blackbird wijzigde dit bericht op dinsdag 19 september 2017 14:45 (13%)
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Ducati888 schreef op 19 september 2017 @ 12:07:

[...]

Ok, zeg je dan dat een PiPo door bv zijn rubbersamenstelling altijd meer grip biedt dan een S/T zal bieden, ook als beiden koud zijn?

Nee, niet altijd. Zie boven.....
www.motorbanden.eu

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Ducati888 schreef op 19 september 2017 @ 12:07:
Ok, zeg je dan dat een PiPo door bv zijn rubbersamenstelling altijd meer grip biedt dan een S/T zal bieden, ook als beiden koud zijn?
In zijn soort was de Pilot Power en Pilot Power 2CT altijd een topband in de regen, en is de compound op de wangen van de Pilot Road versie gebaseerd op het succesnummer. De Road haalt meer kilometers door slijtvaster rubber in het middenstuk.
BMW S1000R - de koning onder de nakeds.
A squirt of throttle in almost any gear, at any speed, will propel you into the future.
In an eye-blink the unrestrained wind is trying to rip your head off.

Reg. datum:
27 nov. 2006
Net voor grote alpen-trip overgestapt van S21 op Rosso-3. Beetje geglibber op nat, koud en nieuw asfalt, maar daar had iedereen last van. Pogingen van het achterwiel om in te halen goed met het gas onder controle te houden.
Op droog prima, feedback goed.
In ieder geval veel beter dan Rosso-2 van paar jaar terug, maar geen echt groot verschil met S21
Jaap
S4RS 2007
GS550E 1979

Steve Rogers' alt.ego

Reg. datum:
04 jul. 2008
quote:
sanger schreef op 18 september 2017 @ 15:03:
Ik zie door de (advies)bomen het (antwoord)bos niet meer....

Ik heb een nieuw voorbandje nodig. Voor een Suzuku GSX750F van 1999. Gebruik de motor dagelijks, ook straks in de winter. Ben dus op zoek naar een bandje die ook in slechte weersomstandigheden goed presteert. Sterker nog, dit is samen met sluitvastheid het belangrijkste criterium.

Iedereen adviseert weer iets anders....

Ik heb als achterband een Michelin Pilot Road 4, maar ben eigenlijk totaal niet merkgebonden. Iemand hier een goed onderbouwde suggestie?

Ben je een doorrijder, ook als het regent?
Maw krijg je voldoende temp in je voorband om een sportband nodig te hebben?
Zo nee, dan zou ik voor de PilotRoad gaan (zie hierboven voor eea aan info)
Kun je evt in het voorjaar weer een setje sportbanden monteren, of een PiPo voorband icm een PilotRoad achterband.
en als ik niets zeg, gaan we gewoon rechtdoor... fillumpie

Steve Rogers' alt.ego

Reg. datum:
04 jul. 2008
quote:
Worldbeater schreef op 19 september 2017 @ 14:47:

[...]
In zijn soort was de Pilot Power en Pilot Power 2CT altijd een topband in de regen, en is de compound op de wangen van de Pilot Road versie gebaseerd op het succesnummer. De Road haalt meer kilometers door slijtvaster rubber in het middenstuk.

Dan maakt het qua grip dus niet veel uit (PiPo of PilotRoad) bij slecht weer.
Dan kan hij net zo goed voor de Road kiezen en er meer km uit halen.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Ducati888 schreef op 20 september 2017 @ 00:35:

[...]

Nee. De Power heeft meer temperatuur nodig om meer grip te geven.
De rubbercompound is natuurlijk niet het enige dat temperatuur bepaald. Karkasopbouw, bandenspanning en profiel bepalen ook in grote mate de temperatuuropbouw.
www.motorbanden.eu

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Ducati888 schreef op 20 september 2017 @ 00:35:

Middenstuk is van toepassing op de achterband die hij al heeft en de oude Power is nu extra voordelig in de uitverkoop.
Het is een beetje lood om oud ijzer.
Maar zo vullen we het forum wel. :+ :+
A squirt of throttle in almost any gear, at any speed, will propel you into the future.

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
Ik heb liever een sportief bandje voor, dat geeft mij vertrouwen.
Maar iemand anders hoeft dat niet te doen natuurlijk. :)

Voorlopig hoef ik nog geen andere banden, de S21 doet het goed.
(En CPZ vorige week verregend, dus dat ging niet door -O- ) :)
Worldbeater wijzigde dit bericht op donderdag 21 september 2017 10:35 (0%)

THE NAKED BIKER!!!

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Super Blackbird schreef op 20 september 2017 @ 13:20:
Nee. De Power heeft meer temperatuur nodig om meer grip te geven.
De rubbercompound is natuurlijk niet het enige dat temperatuur bepaald. Karkasopbouw, bandenspanning en profiel bepalen ook in grote mate de temperatuuropbouw.
De Power is gewoon een wegband, daar is het ook niet dramatisch zoals een Pirelli Corsa Rosso.
Misschien moet ik dan harder rijden om glijers te krijgen. :+

Voor Continental RoadAttack en SportAttack geven ze een enorm korte opwarmtijd op / of misschien beter gezegd: goede feedback vanaf start.
Is dat echt zo. :?

Reg. datum:
20 feb. 2017
Hoi,
ik ben een doorrijder uit België, ik heb ervaring met de conti's road, sport en race attack, qua gevoel zijn deze banden gewoon goed, geld voor alle drie de soorten. deze banden heb ik op de Buell X1 laten monteren eerst de road attack later de sports attack, en dit toch met een goed gevoel en grip, zeker nodig bij een Buellke 1200, deze gingen vooraan steeds tot 12000km mee en achteraan max van 4 a 5000 km mee op de openbare weg geen circuit. De race attack heb ik altijd op mijn Z 1000 laten monteren en dit met heel goed resultaat voor de wegligging van dat beestje, met versleten banden is het een draak om mee te rijden, maar dat geld voor alle motoren. op de Z gingen de banden, vooraan een 13000km mee en achteraan toch een 8000km mee, enkel op de openbare weg aan een stevig tempo, banden spanning steeds lager dan aangegeven gezet, vooraan 2,1 bar achteraan 2,5 bar ( moet normaal 2,5 en 2,9 zijn), naar mijn gevoel blijft dat toch ongeveer hetzelfde qua feeling en handling van de motor.
Ook heb ik met een Vespa GTS Super Sport 300 een aantal banden versleten, denk toch een tiental paar, heel verschillende merken van Heidenau tot conti twist race, dus van keihard tot super zacht.
Daar merk je het verschil enorm op, de Heidenau was redelijk tot goed op kurk droog asfalt en beton wegen, was het nat dan was het eerder glijden en rechthouden dan rijden.
De Conti twist race was zeer goed in het droog en goed in de regen tot wanneer ze versleten waren.
Uiteindelijk bij de scoot op een goed compromis gekomen dat was Michelin City grip.
Idd Dit was geen volle sport fiets maar trekt hard genoeg voor u bleek te maken bij slecht weer.

Iedereen heeft een bepaalde voorkeur voor banden, ik ook, ben Conti gericht omdat ik er zelf heel positieve ervaringen mee heb.

Er zo veel factoren die meespelen: opbouw, materiaal, temperatuur, bandenspanning, gebruik enz.... voor het bepalen van uw band. Testen en rijden zou zeggen...

Mvg Bruno

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
Heb donderdag met de michelin power RS banden gereden op zandvoort ze liggen onder een standaard sv650 met hyperpro vering en heb ze op de adviesdruk van michelin gezet 2.1 voor 1.9 achter in koude conditie.

Moet zeggen heb de sv nu een paar weken en misschien 4x een stukje op gereden maar het voelde super vertrouwd aan ook al glee de motor iets weg was dit goed en controleerbaar op te vangen, echter aan het einde van de dag laatste twee sessies toen het ook wat warmer werd (20oC) kwam er toch en streep aan de rechterkant wellicht had ik de vering iets aan moeten passen of de spanning iets moeten laten zakken.

Al met al ik vind het een super band voor circuitdagen, hoe de band op de weg reageert is nog even afwachten heb ze net voor de circuit dag er onder gelegd.

Foto van achterband na 5 sessies zandvoort.
20170921_160823_resized.jpg
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

Reg. datum:
07 feb. 2004
Voorband ziet er nog als nieuw uit.

20170921_160844_resized.jpg

Jawa 640

Reg. datum:
07 sep. 2006
Kan ik de BT-45 (achterband) zomaar combineren met een andere Bridgestone band? BT016 pro of T30 evo?
Onions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks.

ik weet het zeker, denk ik.

Reg. datum:
04 jan. 2011
quote:
Burning Rubber schreef op 24 september 2017 @ 21:01:
Kan ik de BT-45 (achterband) zomaar combineren met een andere Bridgestone band? BT016 pro of T30 evo?

De BT45 is volgens mij een diagonaalband, de andere twee zijn radiaalbanden.
Lijkt mij geen goede combinatie.

Jawa 640

Reg. datum:
07 sep. 2006
quote:
midlifecrisis schreef op 24 september 2017 @ 21:23:

[...]

De BT45 is volgens mij een diagonaalband, de andere twee zijn radiaalbanden.
Lijkt mij geen goede combinatie.

Thanks! Nu je het zegt gaat er een lampje branden bij mij. Dan maar BT-45 bestellen. :)
Onions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks.

Reg. datum:
11 jan. 2012
quote:
mick85 schreef op 23 september 2017 @ 10:08:
Heb donderdag met de michelin power RS banden gereden op zandvoort ze liggen onder een standaard sv650 met hyperpro vering en heb ze op de adviesdruk van michelin gezet 2.1 voor 1.9 achter in koude conditie.

Moet zeggen heb de sv nu een paar weken en misschien 4x een stukje op gereden maar het voelde super vertrouwd aan ook al glee de motor iets weg was dit goed en controleerbaar op te vangen, echter aan het einde van de dag laatste twee sessies toen het ook wat warmer werd (20oC) kwam er toch en streep aan de rechterkant wellicht had ik de vering iets aan moeten passen of de spanning iets moeten laten zakken.

Al met al ik vind het een super band voor circuitdagen, hoe de band op de weg reageert is nog even afwachten heb ze net voor de circuit dag er onder gelegd.

Foto van achterband na 5 sessies zandvoort.
[afbeelding]

Ziet er inderdaad niet heel goed uit, hot tear of cold tear? Wat voor tijden heb je gereden? Er is ook een bandentopic voor circuitrijden in het zac-gedeelte van dit forum.
Binnenkort meer nieuws

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
lennart0r schreef op 24 september 2017 @ 22:21:

[...]

Ziet er inderdaad niet heel goed uit, hot tear of cold tear? Wat voor tijden heb je gereden? Er is ook een bandentopic voor circuitrijden in het zac-gedeelte van dit forum.

Met de bandewarmers op 60oC tijd 2.14 banden voelden niet heet bij terugkomst, denk dat de spanning iets te hoog stond, in de ochtend geen last van door lagere asfalt temp en tijden.

Steve Rogers' alt.ego

Reg. datum:
04 jul. 2008
quote:
Burning Rubber schreef op 24 september 2017 @ 21:01:

Mijn eerste idee was ook dat diagonaal niet goed gaat icm radiaal.
Maar daarover verschillen de meningen, blijkt wel radiaal icm diagonaal band
Tsja, je kunt het proberen en kijken wat het doet maar zonder risico is het dus niet.
Kan ook zijn dat het gewoon niet lekker rijdt hè :P

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
Er worden nog steeds nieuwe motorfietsen gebouwd met een diagonale voorband en een radiale achterband.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Steve Rogers' alt.ego

Reg. datum:
04 jul. 2008
Welluk?
Ben benieuwd welke bandencombinatie (merk) men daar standaard op legt :Y

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Ducati888 schreef op 25 september 2017 @ 10:39:
Welluk?
Ben benieuwd welke bandencombinatie (merk) men daar standaard op legt :Y

Triumph Tiger 800 met Pirelli Scorpion Trail.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
13 jun. 2014
Ben binnenkort aan een nieuwe achterband toe. Rij nu met Michelin City Grip (x-city 250) en bevalt heel goed, wordt dus weer een city grip. Nu twijfel ik of ik de gewone CG neem of de winter uitvoering (voor ook CG gewoon) winter uitvoering niet voor de sneeuw, maar meer als all weather. Rijdt er dan wel het hele jaar mee door.
Wat doet de "winter" qua slijtage t.o.v. de gewone?

Huidige achterband is 28K oud (1 1/2 jaar)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.