Motor-Forum

Select Forum

Alles over motorbanden Deel 7

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Burning Rubber schreef op 30 september 2017 @ 17:41:
Ik zie dat er ook een "G" versie bestaat van de BT-45 110/70-17. Iemand een idee waar die letter voor staat? :?

Bridgestone 110/70 - 17 54H BT45 FG TL Front
you can use at following motorcycles:
Description Type
DAELIM ROADWIN 125 BA4
HONDA CB1 NC27
HONDA CBR250 R MC41
HONDA CBR300 RA NC51
HONDA CRF250 M AB 2014 MD38
HYOSUNG XRX 125 SM RX
KAWASAKI ER-5 TWISTER ER500A
KAWASAKI GPZ500 S EX500D
SUZUKI GSF600 / S - 57KW o. HV GN77B
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Hollender schreef op 07 oktober 2017 @ 11:06:
Ik ga een dezer beginnen om mijn Bandit 1200 weer in elkaar te zetten. Daarvoor moet ik natuurlijk wel banden op mijn wielen hebben. De banden die ik steeds tegenkom die mijns inziens in aanmerking komen zijn hierboven al genoemd:
Continental RoadAttack 3
Metzeler Roadtec 01
Michelin Road 4

Ik heb nog even Bridgestone BT21 overwogen maar lees bijna overal dat deze bij nat weer niet zo denderend zijn. Ik heb nochtans goede ervaringen met de bt45 op mijn ER-5. Momenteel heb ik Dunlop Road Smart op mijn ER-5 en die vallen behoorlijk tegen. Bij droog weer zijn ze wel okay hoewel ze in de bochten niet echt veel vertrouwen geven (en ja, de juiste bandenspanning), bij regen vind ik ze ronduit slecht. Ik heb al regelmatig grip verloren in situaties waarin zelfs de versleten bt45's nog goed presteerden. Dunlop valt voor mij dus af.
Ik mag graag sportief rijden maar heb nog niet de skills om de steuntjes aan de grond te krijgen. Ik zoek dus een band waar ik op kan vertrouwen.
Zoals gezegd kom ik dan uit bij bovenstaand lijstje, afgaande op recensies en ervaringen van meer ervaren motorrijders. Daarbij komt de Michelin dan ook nog eens als goedkoopste uit de bus dus ik denk dat ik daarvoor ga. Mede dankzij zijn grip bij nat weer lijkt mij dat de beste keuze.

De nieuwe Roadsmart 3 scoort anders nog beter dan de Michelin met grip in de regen. De Metzeler was 1, Dunlop 2 en Michelin derde.
Maar zelfs de oude(re) Roadsmart 1 en 2 waren behoorlijk goed in de regen. Veel beter dan de BT45....

Echter, jij schrijft ER5. Daar past niet eens een Roadsmart onder, en ook geen Roadtec 01, Pilot Road 4 of enig ander hierboven genoemde band.

Jij hebt diagonaalbanden nodig, dus Dunlop Streetsmart, Michelin Pilot Street (of Activ), of een van de andere diagonaalbanden.
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
23 jul. 2015
Excuses, ik haal ze altijd door elkaar...
Ik heb dus de streetsmart op de ER-5

Shame on me!

Anyway, ik hoor overal dat de problemen die ik er mee ondervind juist niet bij deze band passen. Ik ga er echter niks meer aan doen, banden zijn online besteld en door een fatsoenlijke bandenboer hier in de buurt gemonteerd. Ik ga mij concentreren op mijn Bandit, die wil ik graag een keer in orde hebben. Vandaar mijn vraag over de Michelins.
Hollender wijzigde dit bericht op zaterdag 07 oktober 2017 13:28 (64%)

Kawasaki Versys 650

Reg. datum:
17 dec. 2006
Vraagje,
Onder mijn Versys zitten Continental ContiMotion Z banden. Volgens Continental hoort daar 2.25 / 2.5 in.
Maar is dat niet wat aan de lage kant ? Aangezien ik overal 2.3 / 2.9 zie terug komen ?
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.

Reg. datum:
23 jul. 2015
Als Continental dat adviseert moet je dat gewoon aanhouden.bij mijn Bridgestones had ik voor 2,5 en achter 2,9. Bij mijn Dunlops heb ik voor 2,1 en achter 2,5.

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
Gisteren reed ik even op een leenmotor, een Triumph Sprint op Bridgestone Battlax 021. Weet ik weer wat wegglijden op natte witte strepen is, wat een verschil met mijn Pirelli's (DR3).
volens nolens

Reg. datum:
28 okt. 2015
Iemand ervaring met conti roadattack 3? Deze gaan volgende week onder mn zzr1400.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
OgriUK schreef op 11 oktober 2017 @ 12:43:
Gisteren reed ik even op een leenmotor, een Triumph Sprint op Bridgestone Battlax 021. Weet ik weer wat wegglijden op natte witte strepen is, wat een verschil met mijn Pirelli's (DR3).
Dikke, zware motor?
Ik dacht trouwens dat natte witte strepen altijd voer is voor ellende.
Wat deed je daar? ;)
~ Baby Blade - klein - lief - zuinig - stuurt als een motor met ballen ~

Versys 650

Reg. datum:
06 okt. 2016
quote:
Freubeltje schreef op 11 oktober 2017 @ 08:08:
Vraagje,
Onder mijn Versys zitten Continental ContiMotion Z banden. Volgens Continental hoort daar 2.25 / 2.5 in.
Maar is dat niet wat aan de lage kant ? Aangezien ik overal 2.3 / 2.9 zie terug komen ?

Michelin adviseert voor de PR4 die ik onder mijn Versys heb 2.3 (V) en 2.5 (A). http://moto.michelin.com/...KI/Versys%20650/2016.html

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
Worldbeater schreef op 13 oktober 2017 @ 10:29:

[...]
Dikke, zware motor?
Ik dacht trouwens dat natte witte strepen altijd voer is voor ellende.
Wat deed je daar? ;)

Ik rij er misschien wel elke week (leuk achteraf weggetje in de Bollenstreek), deze keer van de Triumph garage naar huis op een leenmotor, terwijl mijn eigen fiets gerepareerd werd. Een v.o.p. ligt daar in een bocht, dus je kan niet tussen de strepen doorrijden. Met mijn Speed Four met sportbanden glij ik er nooit weg, ook niet op de heenweg.
volens nolens

Bandiet 400

Reg. datum:
09 apr. 2008
quote:
Kingderp schreef op 13 oktober 2017 @ 10:20:
Iemand ervaring met conti roadattack 3? Deze gaan volgende week onder mn zzr1400.

Zitten nu onder mn SV1000.

Lastig te vergelijken, want ik heb geen meter op de SV gereden met normale banden.
Eerste ervaringen: Neutraal, stuurt snel in maar niet te snel.

Wat ik op internet heb gevonden is iedereen echt super positief over deze band. Gigantisch veel grip en toch goeie levensduur want de band komt achter met 7mm+ profiel.
GS500E 25kw '93 - Suzuki GSF400 '92 - GSF400 '93 - GSX400E '87 - GPz900R '88 - GSX600F '93 - FJ600 '84 - Yamaha XT600Z '89 - Suzuki SV1000 K3

Lekker rije jonge

Reg. datum:
18 nov. 2012
Ik wil een 180 band op mn zes j velg monteren

Zou dit goed gaan?

Er ligt eigenlijk een 190 onder

Gr Jorgosss
Jonge

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Jorgos schreef op 19 oktober 2017 @ 08:25:

Zou dit goed gaan?

Gr Jorgosss

Ja hoor dat kan. Mijn Aprilia Falco had dat van fabriekswege al. Overigens stuurde die motor met een 190/50 beter.
Wereldreiziger tegen wil en dank.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Jorgos schreef op 19 oktober 2017 @ 08:25:

Zou dit goed gaan?

Gr Jorgosss

Dat is geen probleem. Dit wordt vrij regelmatig gedaan voor een lichter stuurgedrag.
www.motorbanden.eu

Lekker rije jonge

Reg. datum:
18 nov. 2012
Merci beucoup
Jonge

XT 350 ofzo

Reg. datum:
02 dec. 2010
besteld :W
*Jan* wijzigde dit bericht op vrijdag 20 oktober 2017 11:32 (91%)

Reg. datum:
21 feb. 2016
Gister een spijker in mijn band gehad achter. ANWB heeft er een prop in gezet alleen de band moet wel vervangen gaan worden. Nu was mijn achterband niet al te best meer en gaat de voorband er ook gelijk onderuit.

Het betreft een Yamaha MT07, voornamelijk woon-werk en tochtjes Nederland en Duitsland. Ik rij redelijk sportief. Banden die er nu opzitten zijn de Bridgestone BT023. Bevallen opzich prima alleen ik heb het idee dat de bochten stabieler kunnen. Ook zijn ze met nat weer wat onvoorspelbaar.

Iemand suggesties voor een setje banden?

Reg. datum:
19 dec. 2006
Op het circuit rijd ik met straat legale supersport banden. Ik overweeg de volgende keer slicks te nemen, maar vraag me af of er ook nadelen aan slicks zitten.
Ik rijd wel zo hard dat ik ze op temperatuur krijg. Maakt dan de asfalttemperatuur nog uit?

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
@Energyre
De Bridgestone T30??? Is de opvolger en op alle fronten beter. De BT023 is al een ouder ontwerp. Is vast nog wel te koop maar voor een paar tientjes (voor een set) extra, heb je een nieuwer ontwerp en daardoor een beter weggedrag onder alle omstandigheden.
Honda for Life??? 'k weet het niet!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Energyre schreef op 20 oktober 2017 @ 18:21:
Gister een spijker in mijn band gehad achter. ANWB heeft er een prop in gezet alleen de band moet wel vervangen gaan worden. Nu was mijn achterband niet al te best meer en gaat de voorband er ook gelijk onderuit.

Het betreft een Yamaha MT07, voornamelijk woon-werk en tochtjes Nederland en Duitsland. Ik rij redelijk sportief. Banden die er nu opzitten zijn de Bridgestone BT023. Bevallen opzich prima alleen ik heb het idee dat de bochten stabieler kunnen. Ook zijn ze met nat weer wat onvoorspelbaar.

Iemand suggesties voor een setje banden?

Metzeler Roadtec 01, Dunlop Roadsmart III, Continental RaodAttack 3.
Doen echt alles beter dan de BT023 of de T30. Prijs is vergelijkbaar.
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 feb. 2016
Ik zie dat de CRA3 het erg goed doet in de tests. Dat zal m waarschijnlijk wel gaan worden. Kan eventueel een sportband ook? Of is daar op straat geen meerwaarde tot?

Live life and Braaap!!

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Ik zie nu net 2.4 en 2.5.. Ik zag al iets van cupping op de band. Goed om te weten voor mijn nieuwe set.

quote:
J vd Pal schreef op 13 oktober 2017 @ 11:08:
Michelin adviseert voor de PR4 die ik onder mijn Versys heb 2.3 (V) en 2.5 (A). http://moto.michelin.com/...KI/Versys%20650/2016.html
Little Fluffy Clouds tirecalc

Vester

Reg. datum:
06 aug. 2007
quote:
freon schreef op 20 oktober 2017 @ 21:23:
Op het circuit rijd ik met straat legale supersport banden. Ik overweeg de volgende keer slicks te nemen, maar vraag me af of er ook nadelen aan slicks zitten.
Ik rijd wel zo hard dat ik ze op temperatuur krijg. Maakt dan de asfalttemperatuur nog uit?

hoeveel heatcycles hebben die slicks al gehad? een slick kan vaak al afgeschreven zijn voordat het rubber "op" is...
GSX-R750 1991 SF / KTM Duke 690R

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Energyre schreef op 22 oktober 2017 @ 22:03:
Ik zie dat de CRA3 het erg goed doet in de tests. Dat zal m waarschijnlijk wel gaan worden. Kan eventueel een sportband ook? Of is daar op straat geen meerwaarde tot?

Dat ligt helemaal aan jouw rijstijl en gebruik.
Rij je stevig door bij warm weer, dan wel.
Maar rij je ook in kou en regen, dan minder tot niet.
www.motorbanden.eu

It's the Sjefman

Reg. datum:
22 mei. 2017
Afgelopen weekend een xj900f gekocht met twee zo goed als nieuwe banden, kan iemand me vertellen wat ik er van kan verwachten in tegenstelling tot de bt45 die ik gewend ben?

Het gaat om een combi van continental conti-tour en maxxis promaxx street.
XJ900F '93 The Sjefman's Youtube kanaal

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.