Motor-Forum

Select Forum

Alles over motorbanden Deel 7

kawasaki versys 650 touring

Reg. datum:
30 jul. 2015
Ik rijd jaarlijks 40000km en rijd toch regelmatig tegen de stepjes. Dus ik klaaag niet van de metzelers. Oh nu zie ik het klein typfoutje moet dus 14000km zijn. *D
Wouwer wijzigde dit bericht op woensdag 25 oktober 2017 07:33 (22%)
rédtnogbeiterasdievanelle

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
Continental Road Attack 3 besteld :)
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!
Mijn elektrische motorfiets.nl

Reg. datum:
21 feb. 2016
quote:
Gilles schreef op 25 oktober 2017 @ 08:20:
Continental Road Attack 3 besteld :)

Ik denk dat ik daar ook maar voor ga. Keus tussen Dunlop of de Continentals....

Bandiet 400

Reg. datum:
09 apr. 2008
Oh nog een voordeel van de Continentals, je hoeft ze niet in te rijden :Y geen geglibber de eerste 50km
GS500E 25kw '93 - Suzuki GSF400 '92 - GSF400 '93 - GSX400E '87 - GPz900R '88 - GSX600F '93 - FJ600 '84 - Yamaha XT600Z '89 - Suzuki SV1000 K3

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Gilles schreef op 24 oktober 2017 @ 13:40:

[...]

Gaat het nou over dezelfde test als bovenstaand plaatje? Want daarop komen de Dunlops er niet goed vanaf?

Nee, dat is niet dezelfde test.
De test die ik bedoel was op een zwaardere motor (FJR of Bandit meen ik).
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 feb. 2016
Continental Conti Road Attack 3 gaat het worden *O* Hoop dat de slijtage mee gaat vallen :j

ZRX1100

Reg. datum:
10 apr. 2003
Heren,

Ik heb op mijn ZRX1100 nu Michelin Pilot Powers zitten. Achter is het een 170/60-17 en deze is aan vervanging toe. Hij is mooi vierkant en dat is niet te bedoeling.

Nu rij ik veel woon-werkverkeer waaronder snelweg maar ook tijdens toertochten lekker door de bochten. De MPP voelde ik met heel warm weer af en toe een tikje glijden, maar dit voelde goed en vertrouwd aan (schijnt vaker voor te komen)

Anhyhow, door mijn bandenmaat is de keuze wat beperkt. Kan ik gewoon een Road Attack 2 achter monteren en zodra de voorband versleten is ook een bijbehorende voorband?

https://www.banden-pneus-...2/170-60-r17-tl-72-w.html
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com - Facebook!

Reg. datum:
21 jun. 2004
Het kan, maar wat de combinatie met de veel slappere Michelin gaat doen kan ik je niet voorspellen. Dat kan heel slecht zijn, maar ook meevallen.
En waarom de oude RoadAttack 2 en niet de veel betere 3?
www.motorbanden.eu

Bandiet 400

Reg. datum:
09 apr. 2008
quote:
Super Blackbird schreef op 25 oktober 2017 @ 13:00:

[...]

Nee, dat is niet dezelfde test.
De test die ik bedoel was op een zwaardere motor (FJR of Bandit meen ik).

Welke dan? :+
GS500E 25kw '93 - Suzuki GSF400 '92 - GSF400 '93 - GSX400E '87 - GPz900R '88 - GSX600F '93 - FJ600 '84 - Yamaha XT600Z '89 - Suzuki SV1000 K3

ZRX1100

Reg. datum:
10 apr. 2003
quote:
Super Blackbird schreef op 28 oktober 2017 @ 13:38:
Het kan, maar wat de combinatie met de veel slappere Michelin gaat doen kan ik je niet voorspellen. Dat kan heel slecht zijn, maar ook meevallen.
En waarom de oude RoadAttack 2 en niet de veel betere 3?

Volgens mij is de 3 niet te krijgen in mijn benodigde maat. Maar echt aan te raden is het dus niet? Anders maar iets dieper in de buidel tasten en voor ook maar gelijk doen :)

Wat maakt de MPP slapper? Opbouw van de band of gewoon omdat het een oude model is?

Suzuki GSX 750 F (2001)

Reg. datum:
05 jun. 2017
Ik lees her en der over winterbanden voor de motor. Nu de vraag natuurlijk (omdat ik ze niet kan vinden na een snel zoektocht), zijn de MPR4 ook goed als winterbanden of zijn er toch speciale winterbanden? (En waar kun je deze vinden?)
Suzuki GSX 750 F (2001)

jwt

Reg. datum:
04 aug. 2009
Ik heb afgelopen winter met de MPR4 gereden onder mijn 600RR ging prima. Geen stap verkeerd gezet.
'04 CBR 600 RR | Think of the world as seen from space, from that distance it is calm, silent, at peace, one.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
GenesiZ schreef op 28 oktober 2017 @ 20:06:

[...]

Volgens mij is de 3 niet te krijgen in mijn benodigde maat. Maar echt aan te raden is het dus niet? Anders maar iets dieper in de buidel tasten en voor ook maar gelijk doen :)

Wat maakt de MPP slapper? Opbouw van de band of gewoon omdat het een oude model is?

Op de ZRX1100 heb je toch 120/70-17 en 170/60-17? Die zijn er wel als RoadAttack 3.

De MPP is een band met slap karkas, bewust zo gemaakt door Michelin voor veel comfort en snelle opwarming. Daarnaast zijn ze erg licht. Kan prima bevallen, maar het karkas zal door zijn geringere stijfheid meer bewegen. Veel gebruikers vinden dat prima, anderen juist weer verschrikkelijk. Het heeft voor- en na-delen.
Opmerkelijk om te zien dat elke nieuwe generatie Michelin juist weer een stijver karkas heeft dan de vorige generatie. Ik neem dus ook aan dat de nieuwe Road 5 die in januari komt weer stijver zal zijn.
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
RiccardoPTI schreef op 29 oktober 2017 @ 02:25:
Ik lees her en der over winterbanden voor de motor. Nu de vraag natuurlijk (omdat ik ze niet kan vinden na een snel zoektocht), zijn de MPR4 ook goed als winterbanden of zijn er toch speciale winterbanden? (En waar kun je deze vinden?)

Ja, er zijn wel winterbanden voor de motorfiets, maar vrijwel alleen in scootermaten en voor allroads.
De MPR4 voldoet prima in regen en koude, maar niet in de sneeuw of op ijzel. En daarom is het geen echte winterband.
Super Blackbird wijzigde dit bericht op zondag 29 oktober 2017 15:32 (11%)
www.motorbanden.eu

ZRX1100

Reg. datum:
10 apr. 2003
quote:
Super Blackbird schreef op 29 oktober 2017 @ 15:30:

[...]

Op de ZRX1100 heb je toch 120/70-17 en 170/60-17? Die zijn er wel als RoadAttack 3.

De MPP is een band met slap karkas, bewust zo gemaakt door Michelin voor veel comfort en snelle opwarming. Daarnaast zijn ze erg licht. Kan prima bevallen, maar het karkas zal door zijn geringere stijfheid meer bewegen. Veel gebruikers vinden dat prima, anderen juist weer verschrikkelijk. Het heeft voor- en na-delen.
Opmerkelijk om te zien dat elke nieuwe generatie Michelin juist weer een stijver karkas heeft dan de vorige generatie. Ik neem dus ook aan dat de nieuwe Road 5 die in januari komt weer stijver zal zijn.

Kijk, dank voor de uitgebreide uitleg :} En na verder zoeken zie ik inderdaad ook de RA3 in mijn maten. Zit alleen nu te dubben tussen die en de Metzeler Roadtec 1, vind die namelijk mooier O-) en scheelt een 10tje in prijs :$

Edit: Vandeweek komen dit setje Metzeler Roadtec 01 binnen. Kunnen we veilig de winter door :Y

https://www.revzilla.com/product_images/0170/8782/metzeler_roadtec01_rear_tires_zoom.jpg
GenesiZ wijzigde dit bericht op maandag 30 oktober 2017 09:38 (9%)

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
GenesiZ schreef op 29 oktober 2017 @ 22:09:

[...]

Kijk, dank voor de uitgebreide uitleg :} En na verder zoeken zie ik inderdaad ook de RA3 in mijn maten. Zit alleen nu te dubben tussen die en de Metzeler Roadtec 1, vind die namelijk mooier O-) en scheelt een 10tje in prijs :$

Edit: Vandeweek komen dit setje Metzeler Roadtec 01 binnen. Kunnen we veilig de winter door :Y

[afbeelding]

Dat veilige heb je toch grotendeels zelf in de hand.
volens nolens

ZRX1100

Reg. datum:
10 apr. 2003
Zeer zeker, maar nu kan ik de schuld in ieder geval niet meer op de banden schuiven :Y

ZX-Rrrr

Reg. datum:
19 mei. 2003
Vraagje; hoe erg verouderd een band als je er niet op rijdt?

Ik wil eigenlijk morgen op de motor. Maar ik kom tot de ontdekking dat mijn achterband er al sinds september 2009 op ligt. :$
Een diablo rosso.
Nou snap ik dat deze zo snel mogelijk vervangen moet worden maar vraag mij af of een ritje over de snelweg nog kan.
Alleen als het kurkdroog is, eigenlijk nooit dus Helaas geen mooi weer rijder meer.

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 30 oktober 2017 @ 18:05:

Ik wil eigenlijk morgen op de motor. Maar ik kom tot de ontdekking dat mijn achterband er al sinds september 2009 op ligt. :$
Een diablo rosso.
Nou snap ik dat deze zo snel mogelijk vervangen moet worden maar vraag mij af of een ritje over de snelweg nog kan.

Je geeft te weinig informatie.
Is er met de motor al jaren niet gereden, rijd je elke maand een stukje of iets anders?
Wereldreiziger tegen wil en dank.

ZX-Rrrr

Reg. datum:
19 mei. 2003
De motor heeft jaren stil gestaan. En sinds twee jaar rijdt ik er weer mee.
Ongeveer één keer in de maand een rondje.

edit, dit ding dus;
IMG_1004C.jpg
Kabouter Puntmuts wijzigde dit bericht op maandag 30 oktober 2017 18:26 (25%)
Alleen als het kurkdroog is, eigenlijk nooit dus Helaas geen mooi weer rijder meer.

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 30 oktober 2017 @ 18:05:

Een diablo rosso.

De toestand van de band hangt niet van een stempeltje af. Zitten er scheuren in? Heeft hij regelmaitg gerold? Heeft hij in de zon gestaan? Ik ben niet bang voor een oude band. Alleen bij nattigheid even voorzichtig verkennen waar de grens ligt. Hij zal niet ontploffen.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 30 oktober 2017 @ 18:25:
De motor heeft jaren stil gestaan. En sinds twee jaar rijdt ik er weer mee.
Ongeveer één keer in de maand een rondje.

edit, dit ding dus;
[afbeelding]

Dan kun je er morgen ook mee rijden.

ZRX1100

Reg. datum:
10 apr. 2003
Heb vorig jaar onwetend op een band van ruim 16 jaar te oud gereden (3-cijferige DOT-code) rond gereden en nooit problemen mee gehad.

Zegt natuurlijk helemaal niets, maar ik zou niet bang zijn en een ritje gewoon doen. Plat door de bocht is niet aan te raden, maar met dit vochtige weer doe je dat toch niet snel.

ZX-Rrrr

Reg. datum:
19 mei. 2003
OK, bedankt.
De motor heeft bijna altijd in een verwarmde opslag gestaan. De band is wel versleten maar het oppervlak is gewoon netjes.
Dus ontploffen zal het zeker niet. Ging mij meer om het glibberen door de bocht als het regent.

En dan een nieuwe vraag; de voorband is uit september 2011. :X
Die heeft nog wel voldoende profiel maar is dus ook al behoorlijk oud.
Als ik de achterband vervang dan toch maar gelijk een nieuwe voorband?

De brave huisvader

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 30 oktober 2017 @ 18:48:
OK, bedankt.
De motor heeft bijna altijd in een verwarmde opslag gestaan. De band is wel versleten maar het oppervlak is gewoon netjes.
Dus ontploffen zal het zeker niet. Ging mij meer om het glibberen door de bocht als het regent.

En dan een nieuwe vraag; de voorband is uit september 2011. :X
Die heeft nog wel voldoende profiel maar is dus ook al behoorlijk oud.
Als ik de achterband vervang dan toch maar gelijk een nieuwe voorband?

De keus lijkt me snel gemaakt: gewoon een nieuw setje, tenzij geld een probleem is.
Het nieuwste type Pirelli schijnt trouwens een stuk beter te werken in natte/koude omstandigheden.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.