Motor-Forum

Select Forum

Alles over motorbanden Deel 7

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Sender schreef op 21 november 2017 @ 15:02:
Juist Micheling staat er met de Pilot Powers om bekend te oververhitten. Misschien dat dat met de Power RS nu opgelost is.
Dat is met de RS zeker opgelost, alleen is die niet zo goed in de regen als een Pilot Power.. :)
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Circuitseizoen geopend, woensdag 11/04+09/05 CPZ!

Honda NC750x '16

Reg. datum:
24 dec. 2016
quote:
roger_SV schreef op 21 november 2017 @ 13:16:

[...]
Geen vergelijking met sportbanden gemaakt, maar een hoopvol review. Zeker het feit dat ie het zelfde karkas heeft als de Power RS, met flinke stabiliteit. Nieuw is echt niet altijd beter, maar voor banden is het vaak wel het geval. Mijn huidige zomerbanden zijn Power 3, dus ik denk dat ik daarna deze wel een keer wil proberen, zonder al teveel risico te lopen op een kat in een zak.
Het profiel en 2CT gebeuren in de banden lijkt mij geen probleem. Op nat wegdek kom je toch niet in het 'race'-gedeelte van de band, en bij de hellingshoeken die je normaal op nat maakt rijdt je nog keurig in het profiel en op de silica-compound. Echte helden daargelaten dan....

Interessant.... Bij de voorband lopen de groeven van buiten naar het midden nu in de rij richting.....
Voelt counter-intuïtief gezien je eigenlijk water van je rijdvlak weg wilt hebben (dus naar buiten)

quote:
astroyana schreef op 21 november 2017 @ 14:55:
Geen motorband gerelateerde vraag [...] Wat zou betekenen de 3e week van 1997. Maar de auto komt uit 12-06-1996.... Dus dan is er welgeteld 1 keer de banden vervangen. km stand is nu 174.000 km. Beste bandjes dan :P
[...]

Toevallig gisteren gehoord van een vriend dat hun auto-banden er al 180.000Km op lagen en ook net pas vervangen gingen worden.
Okami_Xci wijzigde dit bericht op dinsdag 21 november 2017 15:12 (18%)

Versys 650

Reg. datum:
04 mei. 2009
quote:
astroyana schreef op 21 november 2017 @ 14:55:
Geen motorband gerelateerde vraag maar ik gok dat jullie mij ook wel kunnen helpen. Mijn auto begint wat "twijfelachtig" te sturen in de regen. Dus ik dacht ik zal eens kijken hoe oud die band is. Maar de enige dotcode die enigzins in de buurt komt is 037. Wat zou betekenen de 3e week van 1997. Maar de auto komt uit 12-06-1996.... Dus dan is er welgeteld 1 keer de banden vervangen. km stand is nu 174.000 km. Beste bandjes dan :P

Iemand die zeker weet wat de dotcode is?

[afbeelding]

Dit is niet de DOT qua weeknummer maar een productiecode van de fabrikant.
ergens anders (binnenzijde?) moet nog een juiste DOT staan.

Met een inlegplaatje, dus vergelijkbaar als hier de C7HT code

Wisselen moet je sowieso met deze troep ;)
MaartenP wijzigde dit bericht op dinsdag 21 november 2017 15:39 (6%)
Greetz MP. __________ Zoals het toetsenbordje thuis tikt, tikt het nergens! __________ It's never enough..

Nieuw = beter! Nee, toch niet

Reg. datum:
05 apr. 2015
quote:
En iets minder strak langs de curb stones sturen ;)
Z650 (1978) | GSX600F (1995, 1998) | Z1000 (1978) | SV650N (1999) | DNA180 (2002) | Duke 390 (2018)

Reg. datum:
12 sep. 2015
quote:
MaartenP schreef op 21 november 2017 @ 15:30:

[...]

Dit is niet de DOT qua weeknummer maar een productiecode van de fabrikant.
ergens anders (binnenzijde?) moet nog een juiste DOT staan.

Met een inlegplaatje, dus vergelijkbaar als hier de C7HT code

Mijn dank is groot! Zal eens kijken. Al ga ik hem sowieso vervangen.

quote:
roger_SV schreef op 21 november 2017 @ 16:44:

[...]
En iets minder strak langs de curb stones sturen ;)

Hoezo? Daar zijn je velgen toch voor? :+
Dit is mijn allereerste auto, dan krijg je dat soort dingen. Je moet de zijkant eens zien _O-

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
astroyana schreef op 22 november 2017 @ 16:29:
Mijn dank is groot! Zal eens kijken. Al ga ik hem sowieso vervangen.

Dit is mijn allereerste auto, dan krijg je dat soort dingen. Je moet de zijkant eens zien _O-

Profiel: vrouw. :+ :+
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.

Street Triple R

Reg. datum:
10 mrt. 2017
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hoi hoi , maybe is de vraag al vaker voorbij gekomen maar met de zoek functie zoveel hits over banden dat ik de vraag hier ook even stel. Ik heb triple r oud model en rij nu met pilot power 2ct en deze bevallen prima maar mijn voorband begint een beetje te cuppen achter is nog redelijk maar wil beide banden vervangen. Welke banden hebben jullie onder jullie triple liggen en zijn jullie over te spreken en over welke absoluut niet . neig nu na een nieuwe set powers 2ct maar goed hoor graag jullie ervaringen
Street Triple R

Street Triple R

Reg. datum:
10 mrt. 2017
Hoi hoi , maybe is de vraag al vaker voorbij gekomen maar met de zoek functie zoveel hits over banden dat ik de vraag hier ook even stel. Ik heb triple r oud model en rij nu met pilot power 2ct en deze bevallen prima maar mijn voorband begint een beetje te cuppen achter is nog redelijk maar wil beide banden vervangen. Welke banden hebben jullie onder jullie triple /motorliggen en zijn jullie over te spreken en over welke absoluut niet . neig nu na een nieuwe set powers 2ct maar goed hoor graag jullie ervaring
Street Triple R

Honda NC750x '16

Reg. datum:
24 dec. 2016
quote:
Jefmofo schreef op 23 november 2017 @ 06:51:
Hoi hoi ,
maybe is de vraag al vaker voorbij gekomen maar:
met de zoek functie krijg ik zoveel hits over banden, dat ik de vraag hier ook even stel.

Ik heb een triple r, oud model, en rij nu met pilot power 2ct.
en dDeze bevallen prima maar mijn voorband begint een beetje te cuppen.
aAchter is nog redelijk maar ik wil beide banden vervangen.

Welke banden hebben jullie onder jullie triple /motor liggen?
en zijn jullie over te spreken en over welke absoluut niet .
neig nu na een nieuwe set powers 2ct maar goed hoor graag jullie ervaring

Zo, koste mij onverwachts wat moeite om je bericht te begrijpen....
Heb 'm 3x moeten doorlezen en uiteindelijk maar even in een quote ge-edit zodat ik er wat meer van snapte.

Ik heb geen Triple R maar van wat ik begrijp uit je bericht is dat niet echt je vraag.
Zoals ik het begrijp ben je opzoek naar ervaringen over banden in het algemeen?

Ik heb Michelin Pilot Road 4's onder mijn motor liggen en die bevallen mij erg goed.
Let wel ik rij op een NC750x en niet overmatig sportief (doch wel vlot).
Van wat ik begrijp hebben de MPR4's het euvel oververhit te raken bij erg sportief rijgedrag en daardoor snel slijten en/of mankementen gaan vertonen.
Okami_Xci wijzigde dit bericht op donderdag 23 november 2017 12:31 (12%)

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:

Ze is wel de beste in het krachtsporttopic.
volens nolens

Street Triple R

Reg. datum:
10 mrt. 2017
quote:
Okami_Xci schreef op 23 november 2017 @ 12:28:

[...]

Zo, koste mij onverwachts wat moeite om je bericht te begrijpen....
Heb 'm 3x moeten doorlezen en uiteindelijk maar even in een quote ge-edit zodat ik er wat meer van snapte.

Ik heb geen Triple R maar van wat ik begrijp uit je bericht is dat niet echt je vraag.
Zoals ik het begrijp ben je opzoek naar ervaringen over banden in het algemeen?

Ik heb Michelin Pilot Road 4's onder mijn motor liggen en die bevallen mij erg goed.
Let wel ik rij op een NC750x en niet overmatig sportief (doch wel vlot).
Van wat ik begrijp hebben de MPR4's het euvel oververhit te raken bij erg sportief rijgedrag en daardoor snel slijten en/of mankementen gaan vertonen.

Het gaat inderdaad over de ervaringen van de mede leden .
Vorige bericht op de telefoon getypt in het street triple topic en op aanraden copy paste in dit topic.

Ik ben dus opzoek naar de opvolger voor de pp 2ct .
Ben veel in de Eiffel te vinden en hou wel van bochten zoek dus een band die hier bij past.
Street Triple R

CBR600RR / Speed Triple

Reg. datum:
13 jan. 2014
Michelin power RS?

Ze zitten onder mijn speed en ben er zeer tevreden over. :t

Ik rij stevig door met af en toe een een knie en ze hebben (nog) geen stap verkeerd gezet, alleen met echt gummen tekenen ze wel wat aan de zijkanten (lekker zacht).
In de regen rijden ook geen probleem.
Levensduur is ook gewoon prima, ik heb geen idee hoeveel km ik nu met deze banden heb gereden, maar ik heb ze voordat ik naar Italië ging eronder gezet, 5 dagen gereden waarvan 1 dag vol snelweg en ze kunnen nog wel even mee.

Nieuw = beter! Nee, toch niet

Reg. datum:
05 apr. 2015
quote:
Kom maar door. Het is bijna weekend, dus het mag. ;)
Z650 (1978) | GSX600F (1995, 1998) | Z1000 (1978) | SV650N (1999) | DNA180 (2002) | Duke 390 (2018)

Reg. datum:
11 jan. 2012
quote:
Jefmofo schreef op 23 november 2017 @ 14:43:

[...]

Het gaat inderdaad over de ervaringen van de mede leden .
Vorige bericht op de telefoon getypt in het street triple topic en op aanraden copy paste in dit topic.

Ik ben dus opzoek naar de opvolger voor de pp 2ct .
Ben veel in de Eiffel te vinden en hou wel van bochten zoek dus een band die hier bij past.

Hoe belangrijk is levensduur; heb je het liefst een band die meer dan 10000 km meegaat of wil je een band waarmee je (met mooi weer) maximale grip en stuurprecisie hebt?
Binnenkort meer nieuws

Street Triple R

Reg. datum:
10 mrt. 2017
quote:
lennart0r schreef op 23 november 2017 @ 23:22:

[...]

Hoe belangrijk is levensduur; heb je het liefst een band die meer dan 10000 km meegaat of wil je een band waarmee je (met mooi weer) maximale grip en stuurprecisie hebt?

Grip is wel het belangrijkste en het liefst ook een beetje grip in de regen.
Levensduur zou mooi meegenomen zijn maar niet het belangrijkste.
Street Triple R

Reg. datum:
12 sep. 2015
quote:

hahaha was het maar zo'n feest !

quote:
OgriUK schreef op 23 november 2017 @ 12:34:

[...]

Ze is wel de beste in het krachtsporttopic.

haha dankje *D Wat een eer.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
astroyana schreef op 24 november 2017 @ 11:32:
hahaha was het maar zo'n feest !

haha dankje *D Wat een eer.
Wist ik wel hoor. ;) :t

Autobandjes al op autobandenmarkt.nl gescoord? :P

Reg. datum:
11 jan. 2012
quote:
Jefmofo schreef op 24 november 2017 @ 07:06:

[...]

Grip is wel het belangrijkste en het liefst ook een beetje grip in de regen.
Levensduur zou mooi meegenomen zijn maar niet het belangrijkste.

Dan zou ik zeggen een van de volgende: conti sport attack 3, Pirelli rosso 3, Metzeler m7rr, Bridgestone S21. Deze zijn ook zeker OK voor circuitdagen. Op straat vrijwel oneindig grip, behalve met koud weer.

Als je wat meer levensduur wil, kun je ook de Conti road attack 3 overwegen.
Binnenkort meer nieuws

Reg. datum:
12 sep. 2015
quote:
Worldbeater schreef op 24 november 2017 @ 11:39:

[...]
Wist ik wel hoor. ;) :t

Autobandjes al op autobandenmarkt.nl gescoord? :P

Niet eens! Hier in de buurt had een garage een black friday sale. 2 michelin banden met montage en uitlijnen voor 130 euro. Prima prijsje.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
astroyana schreef op 25 november 2017 @ 17:15:
Niet eens! Hier in de buurt had een garage een black friday sale. 2 michelin banden met montage en uitlijnen voor 130 euro. Prima prijsje.
Dubbel goed, de plaatselijke middenstand steunen en verse banden. :t

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
Motoren toch uitgezonderd van Duitse winterbandenplicht.

Street Triple R

Reg. datum:
10 mrt. 2017
quote:
lennart0r schreef op 25 november 2017 @ 11:30:

[...]

Dan zou ik zeggen een van de volgende: conti sport attack 3, Pirelli rosso 3, Metzeler m7rr, Bridgestone S21. Deze zijn ook zeker OK voor circuitdagen. Op straat vrijwel oneindig grip, behalve met koud weer.

Als je wat meer levensduur wil, kun je ook de Conti road attack 3 overwegen.

thanks
Street Triple R

kawasaki versys 650 touring

Reg. datum:
30 jul. 2015
hier wat info over de nieuwe mpr5.

https://www.nieuwsmotor.n...in-pilot-raod-5-motorband
rédtnogbeiterasdievanelle

1290 SDR

Reg. datum:
29 jul. 2015
Ik ben toe aan een nieuwe set banden. Nu was ik heel stellig en het zouden S21's worden, maar ik lees steeds vaker dat deze gewoon een slechte koude start hebben. Zeker minder snel warm dan de m7rr die ik nu heb.
Ik heb met de achterband ±5500km gereden. Profiel diepte midden op de band 1,5mm zijkanten 2,5mm.

In tests lees ik dat de sport-attack3 een hele goed band is, in alles, maar dat is de test door moto-plus. We weten dat dit blad met een Duitse oorsprong voorkeur heeft voor Duitse producten.

Michelin heeft een te slap karkas en valt de bocht in en dat is niet mijn ding.
Pirelli Rosso3 is meer circuit georrienteerd en ik rijd geen circuit.
De Metzeler bevalt goed maar die moet ik voor mijn gevoel te veel drukken op het laatste stuk.
Vandaar mijn vraag over de SA3.

Ik ben ook benieuwd naar de PR5, misschien dat die wat stijver zijn en minder in de bocht vallen, maar die komen pas volgend jaar en daar zijn dus nog geen ervaringen mee.

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
De MPR5 past natuurlijk niet rechtstreeks in dat rijtje. De rest zijn echte sportbanden, en de MPR5 sport/toerbanden. Die doelgroepen verschillen.... (wat niet wil zeggen dat dit geen goede band voor je zou kunnen zijn).
Ik had daarnet de vertegenwoordiger van Michelin op bezoek, en zij hebben de eerste banden al binnen. Levering naar dealers pas eind December.
Ik ben geen fan van Michelins op mijn zware motor, maar ik overweeg toch sterk om een setje te proberen. De prijs valt mee, slechts iets duurder dan de MPR4 nu. Maar die wordt wel weer goedkoper in 2018.
www.motorbanden.eu

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.