Motor-Forum

Select Forum

Alles over motorbanden Deel 7

"Hailwood"

Reg. datum:
24 mei. 2010
vandaag onder de GS de Metzeler tourance next gemonteerd. Bij wat minder pekel is gaan inrijden.
Kijken of ik er een beter gevoel over kan krijgen als de MPR 4.
Ik wil niet stoer doen, maar ik slaap zonder nachtlampje.

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
ldz schreef op 03 december 2017 @ 17:56:
Heeft iemand wel eens zo'n deuk(je) gezien op de zijkant van een band/ ervaring mee? :? Het gaat om een conti sport attack 3:
[afbeelding]
[afbeelding]
(lijnt ter referentie)

Ik vraag me af of ik me zorgen moet maken of dat dit vaker voorkomt? Het is mij niet eerder opgevallen bij bandjes.

Ik kreeg vroeger pakketjes banden bezorgd die met plastic spanbandjes ingesnoerd waren. Als ze deze strak hadden aangesnoerd zag je dit soort deukjes in de bandwang. Na opblazen zijn ze weg, en ik heb er nog nooit een probleem van ondervonden.
Dat je in theorie de band zo ver kan insnoeren dat je het karkas beschadigd is natuurlijk wel mogelijk, maar in de praktijk heb ik het nog nooit gezien.
tegenwoordig wrappen de meeste groothandels de bandenpakketten in krimpfolie.
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
09 mei. 2017
Pirelli's nieuwe rosso corsa: https://www.pirelli.com/t...eet/diablo-rosso-corsa-ii

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de rosso 3 en de rosso corsa (2), de laatste meer circuit gericht?

Reg. datum:
02 jun. 2013
Net ff zachter denk ik .

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
Tvs schreef op 04 december 2017 @ 15:15:
Pirelli's nieuwe rosso corsa: https://www.pirelli.com/t...eet/diablo-rosso-corsa-ii

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de rosso 3 en de rosso corsa (2), de laatste meer circuit gericht?

Hier ook benieuwd, met name naar de levensduur bij straatrijden. Rij nu met rosso 3.
volens nolens

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:

Corsa staat inderdaad voor de baan (of racetrack). Deze banden zijn dus inderdaad sportiever en minder geschikt voor normaal straatgebruik.
www.motorbanden.eu

'04 ZX-10R | '03 VFR

Reg. datum:
09 okt. 2013
Nice! Heb zeer tevreden rondgereden op de origine v1's, straat en circuit :) :Y
Ben benieuwd hoe deze opvolger het gaat doen
Gegroet! Lukas

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:

Gaaf! Vorig jaar 250 kilometer mogen rijden met verse (en inmiddels dus oude :+ ) Rosso Corsa's.
Op de openbare weg als voorbehoud voorzichtig aan, maar op het circuit van Zandvoort eindelijk weer een van jaren geleden vertrouwd gevoel terug.
Alsof je er alles mee kan, het zelfvertrouwen steeg tot in de wolken. *O*

Goed om te lezen dat Pirelli ze nu weer een update heeft gegeven. De top in theorie nog verbeterd. :}
(Motor verkocht, maar volgend jaar mei weer in de running voor andere banden.. zeker Rosso Corsa)

Heel veel ervaring op de openbare weg heb ik er niet mee verder. :P
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Circuitseizoen geopend, woensdag 11/04+09/05 CPZ!

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
quote:
Super Blackbird schreef op 04 december 2017 @ 15:24:

[...]

Corsa staat inderdaad voor de baan (of racetrack). Deze banden zijn dus inderdaad sportiever en minder geschikt voor normaal straatgebruik.

Op de Pirelli site wordt in de slagzin: DIABLO ROSSO™ CORSA II, Pirelli's first multi-compound motorcycle tyre transferring racetrack performance into street versatility, juist de geschiktheid voor (al dan niet) normaal straatgebruik genoemd.
volens nolens

Reg. datum:
06 mrt. 2015
Even een interesse vraagje, hoeveel km gaan die rossa corso ongeveer mee op de straat?

Uiteraard met sportief gebruik, want woonwerk op een goldwing kies je andere banden ;)

Reg. datum:
11 jan. 2012
Gaaf, dit moet dan de tegenhanger worden van de Michelin RS. Deze heeft toch nog behoorlijk veel profiel, ben benieuwd of die het ook nog een beetje doet in de regen, voor als je circuitdag in het water valt.
Binnenkort meer nieuws

Reg. datum:
01 aug. 2016
quote:
de staal schreef op 03 december 2017 @ 09:57:
Bon, ik ga voor de k112 gaan,
Nu zie ik wel dat 16” 5.00” en 16” mt90 bestaat,
Volgens mijn opzoekwerk zijn deze beiden 130mm breed?
Wat is dan het verschil?

Mvg jonas

moesten er nog mensen deze vraag hebben:

de 5.00 kan iets minder gewicht dragen (klasse 69), heeft een binnenband nodig
de mt90 kan tubeless en is klasse 71

Reg. datum:
18 mei. 2011
quote:
Mar1tin schreef op 03 december 2017 @ 19:32:
Eenmaal gemonteerd en op spanning zal er weinig meer van overblijven lijkt mij?
En zal hoe dan ook geen invloed hebben qua grip/rijgedrag. :]

quote:
Super Blackbird schreef op 04 december 2017 @ 14:55:

[...]

Ik kreeg vroeger pakketjes banden bezorgd die met plastic spanbandjes ingesnoerd waren. Als ze deze strak hadden aangesnoerd zag je dit soort deukjes in de bandwang. Na opblazen zijn ze weg, en ik heb er nog nooit een probleem van ondervonden.
Dat je in theorie de band zo ver kan insnoeren dat je het karkas beschadigd is natuurlijk wel mogelijk, maar in de praktijk heb ik het nog nooit gezien.
tegenwoordig wrappen de meeste groothandels de bandenpakketten in krimpfolie.

Thanks voor de reactie en geruststelling! :} :]

Reg. datum:
21 sep. 2010
quote:
lennart0r schreef op 23 november 2017 @ 23:22:

[...]

Hoe belangrijk is levensduur; heb je het liefst een band die meer dan 10000 km meegaat of wil je een band waarmee je (met mooi weer) maximale grip en stuurprecisie hebt?

Wat? Gaan banden zo kort mee? Dat heb je toch bij elke servicebeurt nieuwe banden nodig? De voorband gaat bij mij minimaal 30.000 km mee, en achter ca. 20.000. En dan vervang ik ze ruim op tijd. Ik spreek over Bridgestone Battlax SCR.
Honda SilverWing 400 | 2008 | heavy grey metallic/ mat zwart/ rode rimsptriping | handvatverwarming/ toerscherm/ acculader aansl/ navigatie/ topkoffer

Reg. datum:
01 mei. 2014
Op mijn GSR zit een nieuwe pilot road 2 achter, de voorband is nog de originele dus die wil ik gaan vervangen. Kan ik daar een pilot road 4 op laten leggen zonder problemen?
Honda CB 125 T -----> Yamaha Diversion 600--> Suzuki GSR 600

Reg. datum:
11 jan. 2012
quote:
GT Scooter schreef op 06 december 2017 @ 08:07:

[...]

Wat? Gaan banden zo kort mee? Dat heb je toch bij elke servicebeurt nieuwe banden nodig? De voorband gaat bij mij minimaal 30.000 km mee, en achter ca. 20.000. En dan vervang ik ze ruim op tijd. Ik spreek over Bridgestone Battlax SCR.

Hangt natuurlijk van het gebruik af en van je motor.

Velen hier hebben er geen moeite mee om een achterband binnen 1000 kilometer helemaal op te rijden in een paar circuitdagen.

Voorband gaat normaal gesproken iets langer mee, maar als je eenmaal wat harder en dieper de bocht in gaat remmen kun je ook een voorband behoorlijk snel aan z'n einde helpen.
Binnenkort meer nieuws

Reg. datum:
11 jan. 2012
Gedramatiseerde foto van afgelopen zomerScreenshot_20171206-103118_01.jpg
Binnenkort meer nieuws

Reg. datum:
21 sep. 2010
Een werkpaard gaat dus langer mee dan een renpaard. ;)
Honda SilverWing 400 | 2008 | heavy grey metallic/ mat zwart/ rode rimsptriping | handvatverwarming/ toerscherm/ acculader aansl/ navigatie/ topkoffer

Reg. datum:
11 jan. 2012
Bij echt sportief gebruik zullen de banden ook meer aan de flanken slijten en daar als eerst de slijtnokken bereiken, terwijl jouw battlax waarschijnlijk juist in het midden het meest zijn afgesleten.
Binnenkort meer nieuws

Reg. datum:
21 sep. 2010
Dat had ik met Bridgestone Hoop wel, maar met Battlax nauwelijks, ondanks merendeel snelweg-kms. Wel houd ik aan de zijkanten van het loopvlak ca 1,5 cm onaangetast rubber over.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
GT Scooter schreef op 06 december 2017 @ 10:59:
Dat had ik met Bridgestone Hoop wel, maar met Battlax nauwelijks, ondanks merendeel snelweg-kms. Wel houd ik aan de zijkanten van het loopvlak ca 1,5 cm onaangetast rubber over.
Gewoon als een mietje circuit gaan rijden, dan zijn de randjes er zo af. :Y
Ik heb nu de randjes van mijn IRC RX-01 achterband bereikt sinds augustus. _O- Wel nog openbare weg..
Het voorbandje heeft nog wel een centimeter ofzo..
Worldbeater wijzigde dit bericht op woensdag 06 december 2017 11:09 (6%)
04/04/2018: Erasmus MC: u mag vanaf nu zes maanden niet belasten, dus ook geen motorrijden.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
wil79 schreef op 04 december 2017 @ 16:54:
Even een interesse vraagje, hoeveel km gaan die rossa corso ongeveer mee op de straat?

Uiteraard met sportief gebruik, want woonwerk op een goldwing kies je andere banden ;)

Als klanten mij zoiets vragen, beantwoord ik dat altijd met een wedervraag:

Hoe lang gaat jouw vrouw mee?

Met andere woorden, de levensduur hangt af van gebruik......
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
06 mrt. 2015
quote:
Super Blackbird schreef op 06 december 2017 @ 12:31:

[...]

Pr2 13000 km

Ik heb van verhalen gehoord dat zo'n rossa corso iets van 2000 mee ging, maar is dat serieus waar?

Er van uit gaande dat je die banden alleen neemt als je serieus gas geeft, anders kan je beter geen super sport band nemen.

'04 ZX-10R | '03 VFR

Reg. datum:
09 okt. 2013
quote:
wil79 schreef op 06 december 2017 @ 12:43:

[...]

Pr2 13000 km

Ik heb van verhalen gehoord dat zo'n rossa corso iets van 2000 mee ging, maar is dat serieus waar?

Er van uit gaande dat je die banden alleen neemt als je serieus gas geeft, anders kan je beter geen super sport band nemen.

Ligt eraan hoe je ermee rijdt.. Met een beetje sportief wegrijden kun je dit oprekken naar 7~8 duizend kilometer of zo. Op het circuit gaat ie minder dan 2000 km mee :+
Mijn Rosso Corsa achterband had ik na 600 circuitkilometers wel op.. En dat is dan nog best veel kilometers op het circuit :P

On that subject - ik heb nog een Rosso Corsa voorband liggen waar nog best veel kilometers inzitten. Iemand misschien interesse?
Gegroet! Lukas

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Super Blackbird schreef op 06 december 2017 @ 12:31:

Moet je dan zuinig zijn op je vrouw en haar levensduur hangt af van het gebruik. :?
(En wat klinkt dat 'vrouw' oud..) ;)
quote:
MTFDarkEagle schreef op 06 december 2017 @ 13:14:
Ligt eraan hoe je ermee rijdt.. Met een beetje sportief wegrijden kun je dit oprekken naar 7~8 duizend kilometer of zo. Op het circuit gaat ie minder dan 2000 km mee :+
Mijn Rosso Corsa achterband had ik na 600 circuitkilometers wel op.. En dat is dan nog best veel kilometers op het circuit :P
En ik hoor wel eens dat twee cilinder motorfietsen meer bandenslijtage oproepen? :)
Worldbeater wijzigde dit bericht op woensdag 06 december 2017 13:24 (44%)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.