Startprobleem VLX600, carburateur reinigen> hoe?

Tjeerdjj

MF'er
8 sep 2014
42
0
Eindhoven
Goedemorgen!

Een paar weken geleden probeerde ik mijn Honda Shadow VLX600 (1991) te starten, maar met weinig succes.
Na een keer aan te slaan viel ze al snel uit. Na nog wat keer proberen de accu leeg getrokken.
Vervolgens met startkabels aan de auto van een vriend van me gehangen en weer geprobeerd.
Weer starte ze even maar zodra je aan het gas kwam viel ze uit en wilde ze daarna ook niet meer aan.

Mijn conclusie is een verontreinigde carburateur, schoonmaken dus, maar hoe? (de carbs heb ik al los gehaald)

Ik probeer zo veel mogelijk zelf te doen, maar heb mijn twijfels bij het schoonmaken hiervan aangezien ik nog nooit een carburateur open heb gehad. Wat raden jullie aan? Zelf doen of ultrasoon reinigen?

(ik heb de motor nu 2 jaar en met de carbs is nog niets gedaan. Wat de vorige eigenaar aan onderhoud heeft gedaan weet ik zo ook niet, maar t is al een goed gebruikt beestje..)

TJ
 
Had ik misschien eerder kunnen controleren inderdaad, voor ik m half uit elkaar haalde...
Er zat iig wel wat benzine in de carbs, of dit een normale hoeveelheid was weet ik niet.

Kan ik de pomp testen zonder de carbs terug te monteren?
 
Had ik misschien eerder kunnen controleren inderdaad, voor ik m half uit elkaar haalde...
Er zat iig wel wat benzine in de carbs, of dit een normale hoeveelheid was weet ik niet.

Kan ik de pomp testen zonder de carbs terug te monteren?
Ja en ja :)

Benzine in tank, slang van pomp naar carbs ff in bakje hangen, starten. Dan zou t moeten pompen met schokjes.
 
Carbs zijn schoongemaakt en ze startte meteen!
Even met een trechtertje benzine gevoerd en vanavond ga ik dr verder in elkaar zetten.

Ze liep alleen nog maar met choke er op, dus vroeg me nog wel af waar dat aan ligt.
Maar zoals t er nu uit ziet kan ik binnenkort mooi dr mee op vakantie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan