Kosten woonwerk met de motor

Tijsjuh

MF'er
28 jun 2016
125
1
venray
Ik ben service monteur en heb mooi een caddy van de zaak om alle klante langs te gaan.
Alleen in december heb ik een bedrijfs ongevalletje gehad en ben ik tijdelijk het kantoor opgegaan.
Nu bevalt dat best goed en heb is met mijn leidinggevende gepraat om vast op het kantoor te gaan zitten, Marja dan moet die caddy weg.

Ik heb all een jaar een motor en ik zat te denken dan kan ik lekker met de motor naar het werk 30km enkele rit dus 60 km per dag geen snelweg wel veel stoplichten.
Op jaarbasis is de ongeveer 12000km.
Nu de grote vraag.
Wa kost da
Denkende aan onderhoud en dergelijke.

En hoe duur is dan een goed pak voor in de winter, herfst en met de regen in de zomer bijvoorbeeld.
Ik heb nu een leren zomerpak en een "goedkoop" pak voor als het wat kouder is.

En onder al die die hard motor rijders als je terug kijkt op dat eerste jaar met de motor door weer en windt wat zou je anders doen ?
 
Wat dat kost hangt helemaal van jezelf af. Wil je een waterdicht gore tex pak of bijvoorbeeld een gewoon pak en een regenoveral. Dat scheelt nogal in de kosten.
Onderhoud hangt heel erg van je motor af. Ik rijd al jaren woon-werk op de motor en op verschillende motoren. Op de Honda's en Ducati's was het onderhoud redelijk goedkoop in vergelijking tot de BMW. Die was spuugduur. Ik ben begonnen met weinig geld en spullen van de legerdump. En dat ging prima. Inmiddels jaren verder de legerkisten ingeruild voor Daytona laarzen. De handschoenen voor verwarmde Gerbing's en dus meer geld aan uitgegeven. Je kunt het dus zo duur maken als je zelf wilt.

Wat ik echt anders gedaan zou hebben als ik terugkijk op het eerste jaar is dat ik dan meteen oordoppen gekocht had. En niet pas jaren later. Nu zit ik met suizende oren.