Rijbewijs ingevorderd

Nogmaals voor de blinden en doven.

Kijk van afstand hoe druk het is. Kijk voor, binnenspiegel, voor, linker buitenspiegel en over je linker schouder. Zorg voordat je gaat invoegen dat je even hard rijdt of iets harder dan de bestuurders op de snelweg. Het liefs maximum snelheid waar het mogelijk is!

Geef pas richting aan als je kunt opschuiven (dus nadat je volledig gekeken hebt!) Je mag geen richting aangeven indien er iemand met hogere snelheid aankomt rijden.
 
Tja,niet willen zien is passender :t Alles is terug te vinden op het www.

Volgens ook Artikel 55 van het RVV Gebruik van de richtingaanwijzer - Waar en wanneer?

Dwingend gebruik van de richtingaanwijzer
De richtingaanwijzer mag je niet dwingend gebruiken, zoals bedoeld in de boven beschreven situaties waarin je de richtingaanwijzer moet gebruiken. Je moet de ruimte om dit vlot en veilig te doen hebben/krijgen/scheppen! Bij extreme drukte en file-rijden kan het echter wel eens voorkomen dat je de richtingaanwijzer gebruikt om je ruimte te 'claimen', maar dit zijn uitzonderingen. Wacht ook dan tot je de gelegenheid krijgt om de geplande actie uit te voeren en zoek oogcontact met de andere bestuurder of weggebruiker.
En het betreffende artikel zegt alleen dit :"§ 24. Bijzondere manoeuvres Artikel 55 Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen."
 
Nogmaals voor de blinden en doven.

Kijk van afstand hoe druk het is. Kijk voor, binnenspiegel, voor, linker buitenspiegel en over je linker schouder. Zorg voordat je gaat invoegen dat je even hard rijdt of iets harder dan de bestuurders op de snelweg. Het liefs maximum snelheid waar het mogelijk is!

Geef pas richting aan als je kunt opschuiven (dus nadat je volledig gekeken hebt!) Je mag geen richting aangeven indien er iemand met hogere snelheid aankomt rijden.
Dat werkt dus niet tijdens de spits , andere bestuurders moeten weten wat jij wil. Anders komen we weer met zn allen pas weer om 2100 thuis!
 
Dat werkt dus niet tijdens de spits , andere bestuurders moeten weten wat jij wil. Anders komen we weer met zn allen pas weer om 2100 thuis!


Het is niet wat ik wil ,dat stukje tekst is niet van mij het komt van o.a de ANWB site af ?

Het zijn (gedrags-) regels die ook je rijinstructeur en het CBR je proberen aan te leren.Je kunt ze ook filteren uit het RVV90 over meerdere artikelen mits je goed leest.
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt dus niet tijdens de spits , andere bestuurders moeten weten wat jij wil. Anders komen we weer met zn allen pas weer om 2100 thuis!


'( , er zijn altijd wel situatie te verzinnen dat het allemaal net ff anders moet of gaat.
De verkeersregels die in het wetboek staan gelden voor de "normale omstandigheden".
Je moet voor de gein maar weer eens het theorie examen oefenen, er is nogal wat anders geworden.
Mijn zoon heeft kort geleden theorie moeten doen, ben dus naast hem gaan zitten en meegedaan.

Met de rijstijl van sommigen schrik je je dood af en toe, dat richting aangeven b.v., als ik aan kom rijden(linker/middelste baan) en men wil op de rechter baan ook naar links geven sommigen al al richting aan als je bijna bij ze bent, je schrikt je de tering want je verwacht ook dat ze meteen een baan opschuiven, zoals zovelen doen tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
'( , er zijn altijd wel situatie te verzinnen dat het allemaal net ff anders moet of gaat.
De verkeersregels die in het wetboek staan gelden voor de "normale omstandigheden".
Je moet voor de gein maar weer eens het theorie examen oefenen, er is nogal wat anders geworden.
Mijn zoon heeft kort geleden theorie moeten doen, ben dus naast hem gaan zitten en meegedaan.

Met de rijstijl van sommigen schrik je je dood af en toe, dat richting aangeven b.v., als ik aan kom rijden(linker/middelste baan) en men wil op de rechter baan ook naar links geven sommigen al al richting aan als je bijna bij ze bent, je schrikt je de tering want je verwacht ook dat ze meteen een baan opschuiven, zoals zovelen doen tegenwoordig.
Ja maar dat is dan ook wanneer ik dat doe. Als er gewoon plenty ruimte is dan laat ik hem drie keer overgaan alvorens in te schuiven. Eerder aanzetten doe ik, en de meeste hier in de randstad, als er plaats voor elkaar gemaakt moet worden omdat we allemaal snel naar werk/huis willen. Aso-sukkels vindt je altijd en overal.
 
Nogmaals voor de blinden en doven.

Kijk van afstand hoe druk het is. Kijk voor, binnenspiegel, voor, linker buitenspiegel en over je linker schouder. Zorg voordat je gaat invoegen dat je even hard rijdt of iets harder dan de bestuurders op de snelweg. Het liefs maximum snelheid waar het mogelijk is!

Geef pas richting aan als je kunt opschuiven (dus nadat je volledig gekeken hebt!) Je mag geen richting aangeven indien er iemand met hogere snelheid aankomt rijden.
Jonge, ga es effe kekkuh in de Haag hoe dat daar geregelt wor.
 
en brengt een bijscholing daar dan verandering in?
Dat hoop ik voor je, anders mag je na het met onvoldoende resultaat de bijscholing gevolgd te hebben, opnieuw theorie en praktijk examen doen, voor het behouden van je rijbewijs....Oepsie })
 
Waar hebben ze in den haag uberhaupt wel wat van begrepen dan? 8-)

Iets met regering oid }) :X -O-
 
Lullig, was het binnen of buiten de bebouwde kom? Het zal wel een beste boete worden; ik 60 zone in 2012 49 gecorrigeerd, 596 euro toen de tijd. :(

80-weg binnen de bebouwde kom? :P



Je moet jezelf nu wel een aantal jaren lang netjes gedragen op de weg *D Gaat dat lukken denk je :P

Ik gedraag me altijd netjes op de weg, ik rij alleen afentoe iets te snel (als het rustig op de weg is).


In een boot bedoel je?
_O- Zie het al voor me..


Nou ok, mijn punt is echter dat bij invoegen op een autosnelweg de voorrangsregels niet van toepassing zijn...

Al zou je soms denken van wel.. valt me de laatste tijd steeds vaker op dat mensen op de rem trappen omdat iemand wil invoegen, terwijl er ruimte zat is..

Ik ben toch wel voorstander van periodieke opfriscursussen, regels veranderen vaak zonder dat we ze nog echt meekrijgen (met name de ouderen).
 
80-weg binnen de bebouwde kom? :PIk gedraag me altijd netjes op de weg, ik rij alleen afentoe iets te snel (als het rustig op de weg is)._O- Zie het al voor me..Al zou je soms denken van wel.. valt me de laatste tijd steeds vaker op dat mensen op de rem trappen omdat iemand wil invoegen, terwijl er ruimte zat is..

Ik ben toch wel voorstander van periodieke opfriscursussen, regels veranderen vaak zonder dat we ze nog echt meekrijgen (met name de ouderen).

ik maak me meer zorgen om die jonkies die denken dat je pas leert rijden na het halen van je rijbewijs betekend dat je zelf een set regels mag verzinnen.
 
ik maak me meer zorgen om die jonkies die denken dat je pas leert rijden na het halen van je rijbewijs betekend dat je zelf een set regels mag verzinnen.

Bij de ouderen is het vaak de onwetendheid, sinds 1800 zijn er nogal wat regels veranderd.

Bij de jongeren is het meer de stoerdoenerij, peer-pressure en gebrek aan inzicht. Heeft niks met de kennis van de regels te maken.
 
Laatst bewerkt:
Behoor tot de categorie ouderen inmiddels met mijn 50 jaar maar denk dat ik de regels beter ken als de meeste jonkies als ik het allemaal zo mee lees. 8-)
Wat er allemaal aan verzonnen of verkeerd geïnterpreteerde onzin hier op MF in de loop der jaren allemaal al langs is gekomen, daar lusten de honden geen brood van zo erg. :X |(
Vooral uitgekraamd door de jonkies die de theorie kennis eigenlijk nog vers in het geheugen hadden moeten hebben. :( :? -O-

Zou het gezegde wijsheid komt met de jaren dan misschien toch wel een kern van waarheid bevatten? 8-) _O- *O*
 
Laatst bewerkt:
Pfoeiiiiiiii saved by the bell _O- _O- _O- _O- :P

Hou je het nog een beetje vol zo zonder rijbewijs?
Gelukkig woon je in de grote stad.
Moest er niet aan denken hier zo op het platteland om zonder te zitten :X |(
 
Behoor tot de categorie ouderen inmiddels met mijn 50 jaar maar denk dat ik de regels beter ken als de meeste jonkies als ik het allemaal zo mee lees. 8-)
Wat er allemaal aan verzonnen of verkeerd geïnterpreteerde onzin hier op MF in de loop der jaren allemaal al langs is gekomen, daar lusten de honden geen brood van zo erg. :X |(
Vooral uitgekraamd door de jonkies die de theorie kennis eigenlijk nog vers in het geheugen hadden moeten hebben. :( :? -O-

Zou het gezegde wijsheid komt met de jaren dan misschien toch wel een kern van waarheid bevatten? 8-) _O- *O*

Wijsheid komt sowieso met de jaren..

Laat ik het dan zo zeggen; de ouderen zijn heel goed op de hoogte van de regels uit de tijd dat zij hun rijbewijs haalden. Vroeger waren andere gebruiken, kijk alleen al naar het invoegen.. het is drukker op de weg geworden, er zijn nieuwe borden, nieuwe wegbelijning en als dat niet geleerd wordt mis je toch wel wat. Het is ook geen verwijt, ik zeg alleen dat het jammer is dat er zo weinig aandacht aan geschonken wordt.

En aangezien ik dus niet meer, volgens jullie, onder de 'jongeren' val durf ik nu ook te pleiten voor zwaardere sancties bij wegmisbruik O-)
 
Pfoeiiiiiiii saved by the bell _O- _O- _O- _O- :P

Hou je het nog een beetje vol zo zonder rijbewijs?
Gelukkig woon je in de grote stad.
Moest er niet aan denken hier zo op het platteland om zonder te zitten :X |(

Ik begin bijna te wennen aan het gereden worden. Al moest ik van het weekend mijn auto een paar meter naar achter zetten voor de buurman, je wilt niet weten hoe groot mijn grijns was op dat moment. Hahaha.. te triest eigenlijk.

(Willem, sssstt. Ik weet al wat je wilt zeggen)
 
Ik begin bijna te wennen aan het gereden worden. Al moest ik van het weekend mijn auto een paar meter naar achter zetten voor de buurman, je wilt niet weten hoe groot mijn grijns was op dat moment. Hahaha.. te triest eigenlijk.

(Willem, sssstt. Ik weet al wat je wilt zeggen)

Foei :+ en in de hoek _O-
 
Laatst bewerkt:
Zelfde bouwjaar, ik vind mezelf nog steeds eens jongere... ECHTER toen ik op nu.nl las dat een leeftijdgenoot omgekomen was tijdens het snowboarden dacht ik wel: waarom doe je dat nog op die leeftijd?!

Oh wacht... dat doe ik zelf ook :+

Ik hoop echter niet in dezelfde rijbewijsstatus te belanden :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan