Rijbewijs ingevorderd

Behoor tot de categorie ouderen inmiddels met mijn 50 jaar maar denk dat ik de regels beter ken als de meeste jonkies als ik het allemaal zo mee lees. 8-)
Wat er allemaal aan verzonnen of verkeerd geïnterpreteerde onzin hier op MF in de loop der jaren allemaal al langs is gekomen, daar lusten de honden geen brood van zo erg. :X |(
Vooral uitgekraamd door de jonkies die de theorie kennis eigenlijk nog vers in het geheugen hadden moeten hebben. :( :? -O-

Zou het gezegde wijsheid komt met de jaren dan misschien toch wel een kern van waarheid bevatten? 8-) _O- *O*


Naarmate ik ouder word neemt bij mij de wijsheid af _O- }) En of ik alle verkeersregels ken , wel nee de meeste niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij de ouderen is het vaak de onwetendheid, sinds 1800 zijn er nogal wat regels veranderd.

Bij de jongeren is het meer de stoerdoenerij, peer-pressure en gebrek aan inzicht. Heeft niks met de kennis van de regels te maken.

dat durf ik toch sterk te betwijfelen. Zo een jong gassie , in een Golfje, staat op het kruispunt stil (= kan dus nergens naartoe ) , maar dicht gauw de afstand tot z'n voorganger waar ik net met de motor tussendoor wilde en kon. Om daarna te wijzen op de haaietanden waardoor hij voorrang had moeten krijgen terwijl hij nergens naar toe kon.

hopsa, laat je theorie er maar op los.
 
dat durf ik toch sterk te betwijfelen. Zo een jong gassie , in een Golfje, staat op het kruispunt stil (= kan dus nergens naartoe ) , maar dicht gauw de afstand tot z'n voorganger waar ik net met de motor tussendoor wilde en kon. Om daarna te wijzen op de haaietanden waardoor hij voorrang had moeten krijgen terwijl hij nergens naar toe kon.

hopsa, laat je theorie er maar op los.

Ik snap je verhaal niet helemaal.. hij had voorrang moeten krijgen? En hij was diegene die wees naar de haaietanden?

Anyways.. ik denk dat het meer brutaliteit gecombineerd met egoïsme is; gewoon doen en de rest past zich wel aan.
 
Ik snap je verhaal niet helemaal.. hij had voorrang moeten krijgen? En hij was diegene die wees naar de haaietanden?

Anyways.. ik denk dat het meer brutaliteit gecombineerd met egoïsme is; gewoon doen en de rest past zich wel aan.
je snapt het dus helemaal goed :t

overigens vond ik dat ik hem geen voorrang hoefde te geven omdat hij (behoudens die 1.5 meter) nergens naar toe kon.

hij vond dat hij voorrang mocht nemen, zijn auto als pressie middel mocht gebruiken en op het kruispunt mocht stilstaan.
 
dat durf ik toch sterk te betwijfelen. Zo een jong gassie , in een Golfje, staat op het kruispunt stil (= kan dus nergens naartoe ) , maar dicht gauw de afstand tot z'n voorganger waar ik net met de motor tussendoor wilde en kon. Om daarna te wijzen op de haaietanden waardoor hij voorrang had moeten krijgen terwijl hij nergens naar toe kon.

hopsa, laat je theorie er maar op los.

Dat jonge kneusje was zeker even vergeten dat ie de kruising vrij moet laten,
Jij daarintegen mag pas gaan rijden als de kruising vrij is.
;)
 
Tja, als het verkeerslicht op groen staat mag je doorrijden, ongeacht de beschikbare ruimte.

Er is hier in Groningen ook zo'n mooi kruispunt; twee banen voor rechtdoor en aan de overzijde worden de twee banen samengevoegd tot een invoegstrook voor de ringweg. Tijdens de spits staat het aan de overzijde vast. En dus staat het kruispunt ook vol, want waarom zou je wachten tot er ruimte is? Het verkeerslicht geeft toch aan dat je mag rijden?!
 
Tja, als het verkeerslicht op groen staat mag je doorrijden, ongeacht de beschikbare ruimte.

Er is hier in Groningen ook zo'n mooi kruispunt; twee banen voor rechtdoor en aan de overzijde worden de twee banen samengevoegd tot een invoegstrook voor de ringweg. Tijdens de spits staat het aan de overzijde vast. En dus staat het kruispunt ook vol, want waarom zou je wachten tot er ruimte is? Het verkeerslicht geeft toch aan dat je mag rijden?!

Regel 1 theorie, kruispunten niet blokkeren.
Het kruispunt niet over kunnen bij groen betekend; wachten bij de stopstreep/haaientanden totdat er ruimte is.
 
Laatst bewerkt:
Regel 1 theorie, kruispunten niet blokkeren.
Het kruispunt niet over kunnen bij groen betekend; wachten bij de stopstreep/haaientanden totdat er ruimte is.

Ik werk in Utrecht Centrum nu, praktijk duidelijk anders :+

Rijden en blokken, liefst nog oranje. (rood kan niet wat camera's )
Hele kruispunt blokken en vastzetten. Ook de sneltram en busbaan natuurlijk.
Daarna claxoneren en de mensen om je heen voor debiel uitmaken.

Zo gemiddeld elke 10 minuten :P
 


Hahahaha, ik dacht meteen hetzelfde.

En voor Sassette om voor een volgende keer te gebruiken
full
, dan is het ook voor Sheldon duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Eens kijken hoe voorspelbaar hij is.. :P

Ik voorspel dat hij er nu juist op reageert. In eerste instantie wilde hij niet meer reageren nu jij dat zegt, juist om onvoorspelbaar te lijken. Maar dan realiseert hij zich dat zo voorspelbaar onvoorspelbaar doen wel heel erg voorspelbaar zou zijn en dus reageert hij onvoorspelbaar op een voorspelbare manier :Y
 
Ik voorspel dat hij er nu juist op reageert. In eerste instantie wilde hij niet meer reageren nu jij dat zegt, juist om onvoorspelbaar te lijken. Maar dan realiseert hij zich dat zo voorspelbaar onvoorspelbaar doen wel heel erg voorspelbaar zou zijn en dus reageert hij onvoorspelbaar op een voorspelbare manier :Y

:^ zo 1980
 
Hahaha, heerlijke theorie weer.

Laat ik dan zeggen dat ik niet verwacht dat hij er op reageert, zo kan hij een van ons nog verrassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan