Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

IMG_20170509_143831_01_zps74mqc3v8.jpg



DIFI Harrison PRO Aerotex motorbroek en DIFI Dexter Aerotex motorjas. Zitten goed, tevreden mee.

Kostte wel een bom duiten '(
 
Een grote beurt bij de dealer, plus wat kleine probleempjes op laten lossen. €800 lichter '(
 
Mooie fiets Francis! Bij Barbier motorsport zo te zien. Daar heb ik die van mij ook vandaan.
Veel plezier ermee. Maar dat gaat vast wel goed komen lijkt me :-)
 
Android navigatie ding, waterdicht en schokbestendig. Grappig schermje waar je mee kunt navigeren en dergelijke. Ik gebruik hem voornamelijk als schermpje voor mijn cameraatje :)

 
Weg oma, ik heb geld gespendeerd!

Impulsaankoop en ook deels een rationele aankoop gedaan:
- Sony HDR AS 300R actioncam ter aanvulling van de huidige HDR AZ1.
- Philips LFH 91740 omni/bidirectionele microfoon

Eindelijk een microfoon ingang, dus wie weet heb ik mooier geluid op m'n video's, we zullen zien :)

Online piccie:
8e7c54cc5915131ecba92df3ef33842b
 
5 relais, hoofd/benzinepomp/ecu en 2 op reserve. Na 25 jaar vertrouwde ik ze niet meer. Week geleden op de snelweg met wat gesputter thuis gekomen. Nieuwe geïnstalleerd en nu in orde....lang afstand nog niet geprobeerd omdat ik geen tijd om te rijden....
 
Och och och en ik werd nog onder andere aangetrokken voor motorrijden omdat het zo goedkoop leek t.o.v. auto's...
Ga aanstaande zaterdag (waarschijnlijk) mijn eerste motor kopen, maar moet nu dus al mijn spullen hebben. Hier is mijn waslijst:

Helm: Nolan N90-2 Hi-Vis voor €306
nolan-systeemhelmen-nolan-n90-2-hi-visibility-n-com-led-yellow-022-10.jpg


Jas: Macna Tank, volgens mij niet een superjas maar voor €90 alsnog niet heel duur. Heb hem nog niet binnen dus kan hem altijd nog retoursturen als de kwaliteit echt slecht is!
p56671.jpg


Broek: Revit Vedome en Alpinestars Yokohama Drystar
p43264.jpg

3226017_10_yokohama_pants.jpg


Protectievest: Alpinestars Track Protection Vest
TRACK_VEST.jpg


En dan nog een Kryptonite ART4 disc lock, Starry ART4 kettingslot, en een gele reminderkabel :P


...En heb nog geen meter op een niet-lesmotor gereden..... '(
 
Laatst bewerkt:

Mooi ding *O* Nolan zit mij ook altijd prima. Als je maar onthoudt dat er maar één ding écht belangrijk is bij helmen, als je eenmaal de categorie gekozen hebt (systeem/jet/integraal etc.), en dat is de pasvorm.

Jas: Macna Tank, volgens mij niet een superjas maar voor €90 alsnog niet heel duur. Heb hem nog niet binnen dus kan hem altijd nog retoursturen als de kwaliteit echt slecht is!

Mijn laatste Macna broek heeft het jaaaren uitgehouden. Macna is inderdaad bepaald geen topmerk en ik zou er niet graag met 120 mee op het asfalt terechtkomen. Maar het is ook weer geen rotzooi, draagt op zich lekker soepel, en er zit wel gewoon valbescherming in.

...En heb nog geen meter op een niet-lesmotor gereden..... '(

Nou, je koopt je spullen in ieder geval in de goede volgorde, en dat kan niet van iedereen gezegd worden.

Wat doe je met laarzen en handschoenen?
 
Ik heb dees gekocht... Mijn eerste volledig leren jas. €250 bij de Motozoom. Was ook echt de enige jas die meteen heerlijk zat. Zit als gegoten, alsof je een tweede huid dichttrekt om je heen :) Heerlijk.

nzfh1e9.jpg
8sDKHXi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding *O* Nolan zit mij ook altijd prima. Als je maar onthoudt dat er maar één ding écht belangrijk is bij helmen, als je eenmaal de categorie gekozen hebt (systeem/jet/integraal etc.), en dat is de pasvorm.Mijn laatste Macna broek heeft het jaaaren uitgehouden. Macna is inderdaad bepaald geen topmerk en ik zou er niet graag met 120 mee op het asfalt terechtkomen. Maar het is ook weer geen rotzooi, draagt op zich lekker soepel, en er zit wel gewoon valbescherming in.Nou, je koopt je spullen in ieder geval in de goede volgorde, en dat kan niet van iedereen gezegd worden.

Wat doe je met laarzen en handschoenen?

Helm: klopt, wilde eerst graag HJC IS-17 (5 sterren bij SHARP), maar die zat me gewoon niet goed, L was te groot en M veel te krap op sommige punten. Na aardig wat gepast te hebben op deze Nolan uitgekomen :)

Jas: Ik heb hem binnen, ziet er qua kwaliteit goed uit en is ook flink warm (alhoewel ik geen idee heb hoe warm het zou zijn op een motor in de wind). Heb gewoon eerst dit omdat ik nog geen idee heb wat voor jas ik nou echt wil (leer, kleur, waterdicht etc).

Laarzen (Forma Nero 2) en handschoenen (Alpinestars SP2) had ik al eerder gekocht omdat ik die niet van de rijschool kon/wilde lenen.
 
Laatst bewerkt:
Voor m'n ouwe beessie heb ik

-Handvaten en achterlicht onderweg
-veerlink (onderaan de schokdemper) onderweg
-Probolt opleukertjes besteld (maar in backorder)

Ondertussen aan het shoppen voor nieuwe all-weather handschoenen, maar vermoed dat ik eerst m'n voorvork laat reviseren, misschien ook effe kijken voor een 2ehands schokdemper
 
:o
Mooi ding *O* Nolan zit mij ook altijd prima. Als je maar onthoudt dat er maar één ding écht belangrijk is bij helmen, als je eenmaal de categorie gekozen hebt (systeem/jet/integraal etc.), en dat is de pasvorm.Mijn laatste Macna broek heeft het jaaaren uitgehouden. Macna is inderdaad bepaald geen topmerk en ik zou er niet graag met 120 mee op het asfalt terechtkomen. Maar het is ook weer geen rotzooi, draagt op zich lekker soepel, en er zit wel gewoon valbescherming in.Nou, je koopt je spullen in ieder geval in de goede volgorde, en dat kan niet van iedereen gezegd worden.

Wat doe je met laarzen en handschoenen
?
Denk de laarzen aan zijn voeten en de handschoenen aan zije handeniet. :+


Serieuzer antwoord.
Weet niet of je al laarzen hebt.
Maar vindt zelf sidi erg fijn zitten.
Handschoenen heb nu knoxx daar oor altijd alphinestar gehad. Beide hele fijne handschoenen.
 
Na zo'n 15 jaar wachten eindelijk bijna oud genoeg om te beginnen met lessen. Ik heb de afgelopen paar daagjes het volgende verzameld:
ehPNTGt.jpg

  • Scorpion EXO 920 Systeemhelm
  • Alpinestars J-6 Schoenen
  • REV'IT! SLR handschoenen
  • Lidl Balaclava
  • RE'VIT! Lucid jas(onderweg)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan