Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een suzuki gs500 en een kawasaki KLE500 heb ik sinds gister de overstap gemaakt naar een 1150 gs uit 2002. Wat een heerlijke motor! super wegligging en heerlijke (ff wennen zo goed) remmen!

Daarnaast is de koppel van dit ding echt heerlijk. Het voorwiel gaat op sommige momenten best makkelijk de lucht in, vooral met duo. Zijn er hier rijders die dit ook ervaren dan wel op power of met een beetje koppeling?
Hij gaat as zomer worden gebruikt voor een tripje noorwegen en daarnaast vele lekkere ritjes. enige op dit moment is een mini lekkage bij het kijkglas Ik ben even benieuwd of dit makkelijk te repareren is?

Verder ben ik eventjes benieuwd hoe jullie ervaring is met het nemen van drempels. Met mijn kawasaki kon dit beestachtig hard maar met de GS (lijkt) dit ietwat anders, Kan ook wennen zijn door het voor veer systeem (niet duiken - fantastisch)

Aankomende plan is (altijd handig) een topkoffer - originele bmw zijkoffers heb ik al. Ik moet nog kiezen of het een vierkante alu kist word of een standaard vorm zoals givi oid. iemand nog tips voor een (zachte prijs) alu kist of koffer?

Veel vragen en enthousiasme i know ! :)

Groet!
 
en een foto uiteraard, ik was hem nogmaals aan het bewonderen
full
 
Mocht je een topkoffer gaan gebruiken, berg er dan niet een camera in op. Vol gas over verkeersdrempels maakt van je topkoffer een rammelaar.

Blijf enthousiast en veel plezier met je brommert. :t
 
Na een suzuki gs500 en een kawasaki KLE500 heb ik sinds gister de overstap gemaakt naar een 1150 gs uit 2002. Wat een heerlijke motor! super wegligging en heerlijke (ff wennen zo goed) remmen!

Daarnaast is de koppel van dit ding echt heerlijk. Het voorwiel gaat op sommige momenten best makkelijk de lucht in, vooral met duo. Zijn er hier rijders die dit ook ervaren dan wel op power of met een beetje koppeling?
Hij gaat as zomer worden gebruikt voor een tripje noorwegen en daarnaast vele lekkere ritjes. enige op dit moment is een mini lekkage bij het kijkglas Ik ben even benieuwd of dit makkelijk te repareren is?

Verder ben ik eventjes benieuwd hoe jullie ervaring is met het nemen van drempels. Met mijn kawasaki kon dit beestachtig hard maar met de GS (lijkt) dit ietwat anders, Kan ook wennen zijn door het voor veer systeem (niet duiken - fantastisch)

Aankomende plan is (altijd handig) een topkoffer - originele bmw zijkoffers heb ik al. Ik moet nog kiezen of het een vierkante alu kist word of een standaard vorm zoals givi oid. iemand nog tips voor een (zachte prijs) alu kist of koffer?

Veel vragen en enthousiasme i know ! :)

Groet!

De eerste keer dat ik plankte in de 1 schrok ik me wild. Tilde maar zo het voorwiel op.
 
Ik kan moeilijk vergelijken, maar mijn 1200 zou ook durven zijn voorwiel opheffen onder gas als ik de tractiecontrole zou uitschakelen. Met baggage wordt dat erger.
Voor een topkoffer zou ik tweedehands en bij de GS club eens zoeken.

Snelheidsdrempels: veel hangt af van de soort, maar je kan die zo snel nemen je wilt,maar je zal niet altijd je 2 wielen op de grond houden. (in niet noodzakelijk goed voor de laptop in de topcase)
 
Zo.... ff een tijdje hier niet meer meegelezen.
Veel gebeurd in de tussentijd. Nog geen nieuwe banden, ook geen TomTom (om maar weer een topic mee te vullen) :P

Met pinksteren mag ik 5 dagen richting Alpen. Juli / Augustus ga ik 2,5 tot 3 weken alleen op de GS op pad. Mijn doel is Hongarije / Roemenie.

De jongste durft niet meer achterop sinds zijn chocomelk door de ventilatie van zijn helm naar buiten kwam. De oudste daarentegen durft sinds afgelopen weekend wel en wil nu al een weekend mee naar minimaal de Eifel en heeft al hele dromen om in de zomer vakantie mee achterop te mogen. Dat doen we nog maar even niet en zullen de komende maanden eerst maar eens rustig uitbouwen voordat we hele dagen op de motor zitten :P

Ik ben daarvoor ook op zoek naar een extra intercom. Omdat ik zelf al een G9x heb bij voorkeur een Cardo Q3 en eventueel nog een 2e accesoire set voor een extra helm. Heeft iemand nog iets degelijks op de plank liggen wat compatible is met mijn G9x?
 
Laatst bewerkt:
:W We zijn weer terug van weggeweest.

Heerlijke dagen gehad bij onze oosterburen in de Eifel. Zondag en maandag lekker gereden, dinsdag aan de wandel om de stramme spieren los te lopen en vandaag weer binnendoor naar huis totdat de ouderwetse buien ook ons begonnen te teisteren.
Gaan we over een paar weekjes maar weer herhalen maar dan in Sauerland voordat het echte werk gaat beginnen. Ik heb trouwens ook een paar kilometer op de nieuwe Triple Black van MrsTenCats gereden en dat liep een stuk soepeler dan mijn exemplaar. Stiller ook want die standaard uitlaat is echt minder luidruchtig dan mijn Akra. Schakelen was inderdaad een verrassing bij de nieuweling, maar ik was blij weer op mijn exemplaar te zitten. Leek mij toch een stukje feller hoewel het ook een gebrek aan "sound" kan zijn. Of een gebrek aan kilometers want die nieuwe had er net 500 kilometer opzitten.


full
 
Ik ben nu weer een tijdje op mijn rode 2015 GS aan het rijden.

De bak is idd iets stroever dan die van m'n 2017 exemplaar, maar niet veel.

De quickshifter van m'n 2015 lijkt dan weer iets soepeler te functioneren dan die van de nieuwe.

Tenslotte was ik blijkbaar vergeten dat m'n "ouwetje" ook heel wat mechanische herrie maakt.

Nana vindt dan weer dat de nieuwe wat ruimer zit met z'n tweeën... dat ligt mss aan de wat anders gevormde zadels.

Kortom, model 2017 mag dan wat nieuwigheden bezitten, zoals het vernieuwde ESA en de Hill Start Assistance en DTC enz., maar ik rij net zo graag op mijn 2015 fiets...
 
Afgelopen maandag een regenionaal rondje gereden op de 2008.... en met een 2008.

KLIK

Kan niet anders zeggen dat dit model nog prima presteert.. zelfs in de regen.
Geluid... ongetwijfeld maar dat hoor ik niet, want heb altijd Spotify aan in de kletterpet.
Schakelen... als vanzelf... en het benzineverbruik is afhankelijk van mijn rechterpols.
Kortom... uitermate tevreden met het oude hok. :]
 
Mbt tot mijn nep 2017 model wordt de versnellingsbak steeds beter met het stijgen van de kms.
Elke versnelling valt als een paling in een emmer snot in de volgende..
Alleen van 3 naar 2 voel en hoor ik nog een kleine klonk...

Ik ben er nog steeds erg tevreden over maar moet steeds wennen aan dat geluid uit het blok...bizar vergeleken met mijn vorige uit 2006.....

Ik twijfel nog steeds over een andere uitlaat. Dat zou dan een Bos moeten worden.. fraai om te zien ook...
Maar eerlijk gezegd..de standaard pijp oogt wat mij betreft eigenlijk ook wel en bromt ook lekker....
 
Hé Maniac, dat beeld van die vallende paling in een emmer vol snot krijg ik nog maar moeilijk van mijn netvlies gebrand, bedankt daarvoor... :+ .

Heb jij dus ook de "klonk" bij het in zijn 1 zetten niet (meer) ?

Die valt mij immers nog steeds negatief op bij mijn "echte" 2017...

En, jij gaat toch ook niet de "klereherriepijp-toer" op, mag ik hopen ? :N

Voor een hooggeplaatste dienaar van Hermandad nog wel... O-)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag een regenionaal rondje gereden op de 2008.... en met een 2008.

KLIK

Kan niet anders zeggen dat dit model nog prima presteert.. zelfs in de regen.
Geluid... ongetwijfeld maar dat hoor ik niet, want heb altijd Spotify aan in de kletterpet.
Schakelen... als vanzelf... en het benzineverbruik is afhankelijk van mijn rechterpols.
Kortom... uitermate tevreden met het oude hok. :]

Moedig om vrijwillig in de regen te gaan rijden.

Ik hààt regen... with a vengeance.... erdoor overvallen worden is al erg, maar er spontaan in gaan rijden.... bbbbbbbrrrrrrr..... -O- :N :N :N
 
En, jij gaat toch ook niet de "klereherriepijp-toer" op, mag ik hopen ? :N

Voor een hooggeplaatste dienaar van Hermandad nog wel... O-)

Ik denk er over om mijn titanium Akrapovic HP2 demper te verkopen. Is er hier iemand met interesse voor 450 euri?

Klinkt zo, incl. de dB-killer(s).
klik
 
Laatst bewerkt:
Ben best wel tevreden van mijn uitlaat. In de stille modus is die echt wel stil bij constant snelheden. Er komt bij acceleraties wel nog een leuk geluidje uit, maar op de snelweg hoor ik het geluid van de uitlaat niet (wel van de banden), in de stad rij ik some onbewust een versnelling lager omdat ik vroeger opschakelde als ik het geluid aan de luide kant vond.

Maar als ik de klep open zet gromt die toch wel een slag luider. Het is niet extreem, maar het is wel een krachtige brom onder acceleratie.
 
Ik ben ook erg tevreden over het geluid van mijn brok Japanse perfectie, maar ik ga er toch een vleugje Italië aan toevoegen. :Y

Wat lopen jullie trouwens te mijmeren over versnellingsbakken, ik ken die "klonk" issue's niet. :?








full
 
Ik ben ook erg tevreden over het geluid van mijn brok Japanse perfectie, maar ik ga er toch een vleugje Italië aan toevoegen. :Y

Wat lopen jullie trouwens te mijmeren over versnellingsbakken, ik ken die "klonk" issue's niet. :?

Hij heeft zijn ding nog maar net en hij is al vergeten wat perfectie is. Maar ja, als je van een 800 komt? Wat was dat nu dan niet geweest als hij een echte 1200GS gekocht had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan