Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is voor mij juist het minst interessante model (hoewel de 1050 nog saaier lijkt).

Als ik voor een KTM zou gaan zou het de 1190 of 1290 moeten worden. Maar momenteel ben ik nog te tevreden over mijn GSA. (En die KTM heeft een ketting). Daarnaast zal het raar klinken, maar de BMW is financieel veel makkelijker te verteren (kijk maar eens naar restwaardes van een 2 jaar oude KTM en die van een GS ernaast).


Ik heb zeker niet de bedoeling om de hardcore GS-rijders op andere gedachten te brengen. Ik ga uit van mijn gebruik, iets van 5000 km per jaar, puur voor de fun. Inruilwaarde is bij mij ook geen echt argument, ik wil best geloven dat een GS waardevaster en financieel wellicht een betere koop is. Ik koop wat ik leuk vind en het moet niet overbemeten zijn voor mijn gebruik. Overigens zit KTM in de lift wat ook de inruilprijzen goed zal doen. De 1290 is een prachtig apparaat maar volledige overkill voor mijn gebruik met een bijpassend kostenplaatje. Ik heb hem nog wel even overwogen maar dat idee snel laten varen.

In het verleden hield het beperkte dealernetwerk van KTM me een beetje tegen maar dat lijkt beter te worden. Ik heb de 1090 nu gekocht bij een dealer die ook een grote BMW-dealer is. Dat maakte het inruilen ook makkelijker. De KTM heeft overigens Mr TC's favoriete banden er standaard onder liggen.

Btw:"tevreden" klinkt als een huwelijk waar de spanning wel zo'n beetje uit is. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een uitstekende keuze hebt gemaakt.... BMW heeft geen alternatief voor de 1090 KTM en mijn eigen KTM 690 Enduro geeft een voorsmaakje van de KTM-kwaliteit... .

Misschien had je nog de HONDA AT kunnen overwegen, maar , zoals ik hoger reeds aanhaalde, het enige merk waarmee ik consequent hommeles had... was HONDA...
 
Ik denk dat je een uitstekende keuze hebt gemaakt.... BMW heeft geen alternatief voor de 1090 KTM en mijn eigen KTM 690 Enduro geeft een voorsmaakje van de KTM-kwaliteit... .

Misschien had je nog de HONDA AT kunnen overwegen, maar , zoals ik hoger reeds aanhaalde, het enige merk waarmee ik consequent hommeles had... was HONDA...

De Honda AT is meer off-road geörienteerd, ik wilde juist gewone wielen en een niet te groot voorwiel omdat ik toch niet off-road rij en ik het grote voorwiel toch als nadeel heb ervaren voor het bochtgedrag.
 
Zo, een tijd niet meer op dit forum geweest! Goede morgen allemaal..

Sinds 2015 heb ik een 800gs uit 2013.
FB_IMG_1466173659842.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben een beetje aan t rondkijken voor f 650 gs v/a bj 2002 ,zijn er dingen waar ik op moet letten behalve de normale dingetjes? groet en alvast bedankt voor de info,Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Max 10K. Op m'n sportmotoren was ik al blij met 6K. maar dat haalde ik zelden.

Ook ik begrijp die hoge kilometrages niet met een band. Kun je ook extra dik profiel bestellen of zo? :?
Ik weet het ook niet ... fluwelen handje miskien ... deed altijd al vrij lang met banden, maar die MPR 1 was wel super onder de GSA ! Vakantie belading is 80kg incl. koffers, zelf 74kg ...
Ook onder het elfje waar ik vaak mee op het circuit kwam, behoorlijk zwaar beladen mee op vakantie ging deden de MPR 1 tussen de 18 en 20 K

Zelfs met de HP waar MPP 2ct onder zitten staan inmiddels op ruim 9000 km en nog lang niet af, daar zijn best veel circuit kilometers mee gereden ... (nou ben ik niet egg snel, maar zowel op Assen als Zandvoort rij ik rond de 2 min 10)
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben een beetje aan t rondkijken voor f 650 gs v/a bj 2002 ,zijn er dingen waar ik op moet letten behalve de normale dingetjes? groet en alvast bedankt voor de info,Jan


de dingen die voor iedere motor gelden, maar wat bij BMW wel van belang is dealer onderhoud want dan heeft ie alle terugroep acties gehad en alle mods.
verder carter ventilatie wil wel eens gezeik geven.
 
Wat was het gisteren lekker op de motor! Moest voor cursus gisteren naar Tynaarlo, wat een genot om daarheen te gaan op de motor :]
"Jamnergenoeg" de meeste tijd in en lesauto gezeten. Was namelijk een rijtraining. Spoedrijden *O* Drenthe en Groningen gezien in een flits :') . Trainen op tripleren, tonnen (tegengesteld opvallend naderen) enzo. Topdagen geweest! 8-) :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan