Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk klusje voor morgen

gp1QnUS.png


dr is een keerring lek :X
 
klopt. heb t nog nooit eerder gedaan, maar het haynes boek is zeer uitgebreid en de gereedschappen zijn aanwezig.

kom maar op })
 
SLIJKMOTO ziet er meer gaan dan komen:

Dat mag je wel zeggen... onze lange, wilde haren waaien gewoon overhoop door de vaart waarmee de F800tjes "en masse" van dit topic worden afgevoerd... ten voordele van Japans en Oostenrijks gespuis allerhande... O-)

Ik ben er nog wel hoor, al ging het tempo op MF op een gegeven moment zo snel en ging het zo ten koste van andere dingen in mijn beperkte vrije tijd dat ik het aanwezigheids-quotum fors omlaag heb geschroefd O-)

Erik, gefeliciteerd met je KTM! Ik vind KTM ook een prachtig merk, maar ik vind de één liter plus-modellen voor mij wat teveel pk's hebben. Mijn R1200R uit 2007 had ook 120 pk (na tunen), maar die had volgens mij een veel goedmoediger karakter ;). De F800GS is qua vermogen helemaal goed voor mij, niet te fel en niet te traag, die klasse mis ik bij KTM.
Ik denk er wel eens over voor wat voor merk/model ik mijn F800GS zou willen inruilen. Dat is geen gemakkelijke vraag. De KTM vind ik mooi, maar ze hebben geen klasse met het vermogen dat ik nu heb en wat me bevalt, de Honda AT rijdt vast heerlijk, maar (sorry Chris :$ ) ik vind hem er niet uitzien: net een GS met een geamputeerde neus :X . En verder weet ik het eigenlijk niet. Als ik mijn GSje nu plat zou rijden (en ik zou nog leven ;)) of als hij gestolen zou worden zou het waarschijnlijk een jong gebruikte R1200R worden. Oud of nieuw model weet ik nog niet, ik heb nog steeds niet op het nieuwe model gereden omdat VH geen demo had toen mijn GS een 25K beurt kreeg B|
Maar eigenlijk bevalt mijn 800GSje zó goed dat ik hem helemaal niet in wil ruilen :N. Ik heb niet die drang dat ik om de paar jaar mijn banksaldo wil ontlasten door weer een nieuwe motor te kopen. Ik heb andere plannen met dat banksaldo :+. En ik rijd er helaas te weinig mee om hem vanwege het kilometrage in te moeten ruilen. De nieuwigheid van een nieuwe motor is er daarnaast ook zo weer af. Alleen als de opvolger van de 800GS zó ontzettend veel beter is en fijner rijdt ga ik het heel moeilijk krijgen ;)

Wat Erik trouwens schrijft over de boxermotoren kan ik niet beamen, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn eerste motor een boxermotor was. Ik ben er nog steeds gek van! :9~ Ik wilde dat er een kleine GS met boxermotor kwam, maar dat zal Herr BMW wel niet doen omdat dat waarschijnlijk een kannibaliserend effect op de grote broer zou hebben :$
 
Die is gaaf, erg gaaf. Jammer is alleen dat hij klein is en totaal geen windbescherming biedt.
 
ik heb een beetje haat-liefde verhouding met de 1100boxer.

Vooral bij erge kou (rond vriespunt) had ik liever een 'gewoon' inlijn blok ofzo gehad. God wat een dwars en nukkig ding is dat dan.

wat een leukerd is dat kleine gsje, jammer dat ik 1.96 meet en me waarschijnlijk een breuk op dat ding zit.
 
Laatst bewerkt:


Thanks Joke. Ik heb overigens met veel plezier bijna 7 jaar op mijn 800GS gereden. Ook kreeg ik vrijwel elke rit positief commentaar van voorbijgangers en automobilisten en dat is toch leuk. Wat ik wel vind is dat ik veel heb moeten doen om hem echt passend/comfortabel te maken: stuurverhogers en langere remleiding en koppelingskabel, ander zadel, hyperpro-vering, andere ruit, verstelbare hendels. Mijn eerste indruk is dat de KTM beter "past", hij heeft ook een net iets lagere zitpositie (met mijn lengte comfortabeler) en stuurt veel scherper, maar ongetwijfeld zullen er bij die ook in de loop van de tijd zaken naar boven komen die aangepast moeten worden.

De dealer heeft bevestigd dat ik hem zaterdag kan ophalen. Alleen de oranje valbeugels zijn er nog niet, maar daar ga ik niet op wachten. :)
 
Mijn eerste indruk is dat de KTM beter "past", hij heeft ook een net iets lagere zitpositie (met mijn lengte comfortabeler) en stuurt veel scherper, maar ongetwijfeld zullen er bij die ook in de loop van de tijd zaken naar boven komen die aangepast moeten worden.

De dealer heeft bevestigd dat ik hem zaterdag kan ophalen. Alleen de oranje valbeugels zijn er nog niet, maar daar ga ik niet op wachten. :)

Morgen al dus.........we verwachten wel een fotootje hè? :9~
Jou kennende zal je er toch wel weer het nodige aan gaan knutselen :+
 
(Een kleine boxer).......is er toch al......
[afbeelding]

Ik bedoel niet klein in de letterlijke zin van het woord, want de hoogte kan ik wel hebben, ik heb nu een 800GS met verhoogd zadel. Op een te lage motor zit ik met opgevouwen benen B|. Het gaat me meer om het voor mij wat te hoge zwaartepunt van de R1200GS en het hoge gewicht van de motor. Mijn ideaal: een max. 1000 cc boxerblok met een hoog koppel (pk's maakt dan niet uit), telelever en cardan. Verder een normale hoogte en een laag zwaartepunt.
Maar ja, die is 'r niet! :N
 
Ik bedoel niet klein in de letterlijke zin van het woord, want de hoogte kan ik wel hebben, ik heb nu een 800GS met verhoogd zadel. Op een te lage motor zit ik met opgevouwen benen B|. Het gaat me meer om het voor mij wat te hoge zwaartepunt van de R1200GS en het hoge gewicht van de motor. Mijn ideaal: een max. 1000 cc boxerblok met een hoog koppel (pk's maakt dan niet uit), telelever en cardan. Verder een normale hoogte en een laag zwaartepunt.
Maar ja, die is 'r niet! :N

Wel, de R1200GS LC heeft voor mij echt geen hoog zwaartepunt, hoor...

Ik rij nu al een tijdje met een vervangmotor R1200RT LC en die is lager van bouw zijnde, heel wat minder vlot in de bocht te leggen. Ook is hij voor mij een stuk minder goed gebalanceerd met een ogenschijnlijk hoger zwaartepunt dan m'n GS...

Uiteraard weegt zo'n RT wel een stuk meer... genoeg althans om me doen uitkijken naar de terugkomst van m'n GS... :9~
 
Laatst bewerkt:
Oei, maar dat is wel het gevaar van een "ietwat oudere" motor... tijd om uit te kijken naar iets verser ????

graag, maar heb ik t geld niet voor.

heb 'm redelijk schoon weten te krijgen, maar het zint me niet. als hij binnenkort weer lek is weet ik waarom :( en dan maar even contact opnemen met boonstra.
 
Enjoy-Rider kent haar pappenheimers ...:


Morgen al dus.........we verwachten wel een fotootje hè? :9~
Jou kennende zal je er toch wel weer het nodige aan gaan knutselen :+

Fotootje komt natuurlijk, maar misschien wacht ik even op de valbeugels.

Zeker weten dat er wat op en aan geknutseld gaat worden. Dat vind ik gewoon leuk. :)
Als eerste staat de uitlaat op het programma. Dat doe ik vrijwel op al mijn motoren.De Akrapovitch die KTM in het programma heeft is niet alleen prijzig (kleine € 1000) maar vind ik ook niet echt fraai. Mettertijd zal er ook wel LED in komen. Klein nadeeltje is dat er nog niet zoveel wordt aangeboden after market. Dat zal over een jaar wel anders zijn.

Maar dat zijn zaken ter verfraaiing en niet echt noodzakelijk. O-)
 
Laatst bewerkt:
En wij gaan "per ongeluk" nog maar eens een paar dagen op pad. Deze keer maar weer naar Sauerland, waarom ook niet.

:W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan