Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu met allebei gereden , hier in Zuid-Frankrijk, back to back en... de KTM is gewoon lolliger... ik ga er sneller mee, hij is stabieler in de bochten en Nana zit er nauwelijks minder comfortabel op dan op de GS (die uiteraard, na 8 exemplaren, nog ietwat vertrouwder aanvoelt).

Echt, indien de KTM blijkt technisch betrouwbaar te zijn (nog af te wachten), dan wordt de volgende wellicht opnieuw een KTM (tenzij BMW daartegen met iets onweerstaanbaars komt)...
 
Laatst bewerkt:
Heb jij nog op een KTM proef gereden? Wat waren je overwegingen om toch voor BMW te gaan?

Ik was bij Molenaar en heb daar serieus bijna een uur staan wachten om over de 1090 te praten.... Niemand nam de moeite om ook maar even iets te zeggen! Vervolgens naar van Harten en daar best goed zaken kunnen doen! Ik was nog niet helemaal klaar met BMW blijkbaar. De LC rijdt heerlijk dus voorlopig tevreden...
Hierna zie ik wel weer wat er komt, die KTM is wel erg leuk, wel jammer dat er geen cruise control op zit.
 
Ik was bij Molenaar en heb daar serieus bijna een uur staan wachten om over de 1090 te praten.... Niemand nam de moeite om ook maar even iets te zeggen! Vervolgens naar van Harten en daar best goed zaken kunnen doen! Ik was nog niet helemaal klaar met BMW blijkbaar. De LC rijdt heerlijk dus voorlopig tevreden...
Hierna zie ik wel weer wat er komt, die KTM is wel erg leuk, wel jammer dat er geen cruise control op zit.

Kan me voorstellen dat dat de animo niet echt aanmoedigde. Moet zeggen dat ik goed geholpen ben en wordt, ook door de werkplaats, maar kan wel merken dat KTM voor hen nieuw is en men daardoor nog niet alle ins-and-outs kent. Dat geldt voor zowel verkoop als technische aspecten. Wel ben ik op de kledingafdeling twee keer wat minder goed geholpen.

Ja het was idd leuk geweest als er een cruise-control op had gezeten of tenminste als optie verkrijgbaar was geweest. Hij heeft ride-by-wire dus dat had eenvoudig gerealiseerd kunnen worden lijkt me.
 
Voorlopig gaan wij gewoon weer lekker naar de Eifel voor een paar daagjes. Op de '16 & '17 Triple Black LC's.

Beter is er gewoon niet, wel anders, dat dan weer wel.

:W


ps.,
Slijkie, doe jij deze keer de begonia's? Je hebt er tenslotte de leeftijd voor.

;)
 
Voorlopig gaan wij gewoon weer lekker naar de Eifel voor een paar daagjes. Op de '16 & '17 Triple Black LC's.

Beter is er gewoon niet, wel anders, dat dan weer wel.

:W


ps.,
Slijkie, doe jij deze keer de begonia's? Je hebt er tenslotte de leeftijd voor.

;)

_O- Hij rijdt wel op een hippe motor...
 
Voorlopig gaan wij gewoon weer lekker naar de Eifel voor een paar daagjes. Op de '16 & '17 Triple Black LC's.

Beter is er gewoon niet, wel anders, dat dan weer wel.

:W


ps.,
Slijkie, doe jij deze keer de begonia's? Je hebt er tenslotte de leeftijd voor.

;)


een lc uit 2016 ?? tijd om in te ruilen !!
Maarre......veel plezier in de Eifel !!
 
Laatst bewerkt:
Zojuist ook bevestiging van een dealer. Onder de 0.2mm "gap" worden er door de dealer ringen om geperst, zit je boven de 0.2mm gap krijg je nieuwe poten van BMW die volgens de dealer iets anders gemaakt zijn en waar al hulzen opzitten. Er zijn echter maar 20 reparatie setjes per dealer beschikbaar, en er staan er nog zo'n 30000 in backorder. Verwachte levering is augustus.
 
Wie oh wie rijdt er met heidenaus? Ik krijg ze eind volgende maand op de fiets voor mijn noorwegen trip. Was even nieuwsgierig welke bandenspanning raadzaam is bij off en on road?
Ik moet zeggen dat die gs het nog best prima doet naast de weg! Mul zand was lastig maar beetje stevige aarde en grint was te doen, Ook op hellingen en met kleine jumpjes (drempels in de stad in de 1e versnelling zijn ook leuk!) . Oprapen zal wat minder zijn 😂

Heerlijke fiets!
 
ik heb ooit Heidenau gehad onder m'n AT ,, geweldige band, off road je leuke dingen doen, op de weg kan je voor het soort band ook prima rijden ook in de regen .
wel iets minder enthousiast een klaverblad over willen gaan,, het enige ,, ze gaan op snelheid wel geluid maken, maar trillingen eigenlijk niet meer dan anders. slijtage viel me mee al braakt een AT 750 geen vuur..

ik hield voor de banden spanning aan wat in de boekjes stond.
 
Wie oh wie rijdt er met heidenaus? Ik krijg ze eind volgende maand op de fiets voor mijn noorwegen trip. Was even nieuwsgierig welke bandenspanning raadzaam is bij off en on road?
Ik moet zeggen dat die gs het nog best prima doet naast de weg! Mul zand was lastig maar beetje stevige aarde en grint was te doen, Ook op hellingen en met kleine jumpjes (drempels in de stad in de 1e versnelling zijn ook leuk!) . Oprapen zal wat minder zijn 😂

Heerlijke fiets!
Let op met de Heidies op nat asfalt, tenzij je de rijstijl hebt van Verhulst.
Op de GS spaakvelg van 2004 t/m 2012 wilden ze nog wel eens lekken. Als je er een binnenband in doet heb je nergens last van. Bandenspanning op adviesspanning houden, ook als je offroad gaat. Je velgen liggen zo aan poeier als je de banden te ver aflaat, dat is het nadeel van een zware fiets.
 
Goede tip, de gs is idd wat zwaarder dan mijn oude KLE... dus niet lage bandenspanning. binnenband raadzaam bij de gs icm heidenaus? Ik dacht een keer alleen proppenset mee te nemen vanwege de tubeless velgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan