Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
was gisternacht onderweg naar huis na een gezellig avondje 'jassen' met mijn vader/vriendin/broeder. Zie ik op "superlicht" ergens heel ver weg in de verte twee stipjes tussen een paar bomen staan. Bleek een ree te zijn. Kon al ruim van te voren beginnen met remmen en inderdaad vlak voor ik bij hem was naaide hij de weg over.

moest denken aan al jullie grapjes over de montage van mijn stralers, maar ze hebben hun nut bij deze wat mij betreft wel bewezen :+ *O*

Dat is in ieder geval beter dan dat het beestje eerst op de web blijft staan, er uit naait het bos in om vervolgens haaks van rechts zich onder je voorwiel te gooien -O-
Helaas uit eigen ervaring en gelukkig al weer een paar jaar geleden.
 
Helaas niet zo'n mooie rally versie maar een saaie witte, maar dat maakt voor de beleving niet zo heel veel uit. Heerlijk spelen op het Enduropark in Hechlingen. :]
full
 
Zo..... certificaat is binnen. Cursus met goed gevolg afgerond. Slechts 1 keer gevallen. Wel een beetje beetje hebberig geworden , zo'n 1200 rijdt toch wel erg lekker. Wat wel opviel was dat het motorblok best wel herrie maakt en de versnellingsbak maakt met quickshifter geen geluid maar met koppeling wel luide klakken. En wat maken die karoo 3 banden een ongelooflijke tering herrie. Nu rijdt ik al jaren met TKC80 of heidenau scout maar die maken lang niet zoveel geluid.
 
Hey GS-erts,

Mijn naam is Jaap, zojuist teruggekomen van mijn eerste proefrit op een GS1200 en man man, wat een fijne machine, met name gezien mijn lengte (2,05) een verademing om te rijden in vergelijking tot de cbr650 waarop ik les heb gehad.

Nu wordt ik ontzettend graag lid van de GS sekteclan rijders maar daarvoor heb ik natuurlijk wel eerst een GS nodig. Nu heb ik gesproken met de dealer waar ik de testrit heb gemaakt:
voor 9000 euro krijg ik een:
gs1200 (geel uit 2008) met 60k op de teller
- spaakvelgen :}
- navigatie
- metalen (adventure) kofferset (zijkant)
-6 maanden garantie
- 1000 euro te besteden aan kleding in de winkel.

Nu heb ik geen idee of dit "marktconform" is, motor is goed bijgehouden, krijgt een beurt alvorens hij wordt afgeleverd en is altijd goed onderhouden/papieren aanwezig etc.

Ik wil natuurlijk niet verneukt benadeeld worden door een dealer die een eerste motor verkoopt om er maar vanaf te zijn. Hoe denken jullie over bovenstaande?
 
Is het een model van 2008 of een overjaarse 2007 (ingeschreven in 2008) ?

Een "echte" 2008 heeft namelijk een facelift gehad en een veel betere versnellingsbak en is mogelijk uitgerust met ESA (elektronisch instelbare vering).

Als het een 2007-model is, lijkt € 9.000 voor een 60 K-fiets me niet zo'n koopje...
 
Het is dus 8k, mits ik kleding ook daar aanschaf anders is het 8500.
Deze; BMW R 1200 GS

Er staat er ook nog eentje uit 2009 of 2010 te koop (zilver, alu velgen etc) voor 9900. Toen ik vroeg naar de verschillen zei hij " versnellingsbak misschien iets"
Verdere technische details heb ik nog niet maar zal ik zeker opvragen!
 
Die van 2008 /2007 heeft al behoorlijk wat onderhoud nodig aan de voorkant van het blok. Zo te zien is dit nog een uitvoering met een spons onder de afdekkap en daarom is de lak al behoorlijk weggerot.
00062041414141419652C.jpg

Overslaan dus.

Zoals mijn voorganger al zegt..... ga voor het 2009 / 2010 model.
 
Laatst bewerkt:
zwarte klepdeksels zijn niet origineel... valschade? :)

Goede vraag, geen idee?
Ben van plan om aankomend weekend te gaan kijken, zijn er nog zaken waarvan je zegt daar zou je eens op moeten letten? Wat is acceptabel en wat niet? Kat in de zak kopen is niet de bedoeling natuurlijk :P
 
Als je 9K wilt uitgeven, spendeer dan ook een paar tientjes om 'm bij een BMW dealer te laten nakijken. Zij kunnen op het chassis nummer zien wat er mee gebeurd is qua onderhoud en updates. Verder is het 2008-2009 model een prima blok waar je ook zelf nog onderhoud aan kunt doen. De 2010-2011 is een stukje lastiger. De laatstgenoemde is wel het meest probleemloze en goedlopende boxerblok.
 
Als je 9K wilt uitgeven, spendeer dan ook een paar tientjes om 'm bij een BMW dealer te laten nakijken. Zij kunnen op het chassis nummer zien wat er mee gebeurd is qua onderhoud en updates. Verder is het 2008-2009 model een prima blok waar je ook zelf nog onderhoud aan kunt doen. De 2010-2011 is een stukje lastiger. De laatstgenoemde is wel het meest probleemloze en goedlopende boxerblok.

Wat is er lastiger dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan