Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
:P
Kneedbaar aluminium, ductape en tywraps, geen treinticket. Soms ben je gewoon te bang. :)

Sfeerbeeld van de Parpaillon na de "doortocht" (nou ja) van Detox en zijn wrakkenbende :P :

full
 
Laatst bewerkt:
@Girl; De Parpaillon op een natte dag ga ik inderdaad afraden met een beladen GSA zonder noppen. Het is niet de moeilijkste pas, maar hij wordt spekglad. Ik hoop alleen maar dat de temperatuur niet te laag wordt, zodat regen overgaat in sneeuw. Met onze brikkenclub rijden we allemaal op noppen of half-noppen, maar met sneeuw wordt het toch wel een beetje link.

@Slijk; treinticket is geen optie, een vliegticket daarentegen......... O-)
 
Bij ons lijkt het de komende week vanaf het Aostadal droog te gaan worden.
Het hangt inderdaad van de ondergrond af wat we gaan doen.

Het maakt ook niet uit... we hebben zoveel opties in de route dat er altijd leuke stukken zijn.
 
Veel plezier voor allen die gaan rijden :] En een veilige tocht. De een met niet te veel gebreken die het plezier kunnen belemmeren (een beetje sleutelen onderweg aan die oude brikken hoort er bij) en de ander natuurlijk geheel zonder gebreken of andere vuiltjes aan de lucht. :t Dat de Zumo u overal met veel wijsheid mag begeleiden waar u heen wilt gaan *O*


Nu de herfst weer is aangebroken wordt het tijd om mijn GS weer eens te vetroetelen met een grote beurt. Het trouwe aardvarken is tijdens mijn reis deze zomer de 90k gepasseerd. Dat terwijl de olie van de 80k beurt nog in de schuur staat te wachten. Zal ik de oude smurrie maar eens zeven met een stukje keukenrol, of toch maar nieuwe erin kiepen _O-
(uiteraard nieuw |( )

Ondanks dat mijn trouwe buffel mij de afgelopen 5 jaar 50k km probleemloos verder heeft geholpen kijk ik toch al enige tijd met een scheef oog naar een LC uit. Maar... de KTM 1290 adventure trekt ook al 2 jaar mijn aandacht. Ik dacht dat die de komende jaren wel onbetaalbaar zou zijn. Maar wat blijkt? Een 2015 model, zelfs met krappe km'rs op de klok is al een stuk minder duur dan een LC uit 2015.
Any way.... gelukkig is er op motor gebied nog genoeg te wensen over. Eerst het spaarvarken maar eens wat verder spekken. Dat gaat een stuk moeizamer sinds ik geen lease auto meer heb. Tot dan is het goed om te blijven dromen. 1 Ding werkt in mijn voordeel. De afschrijving op mijn GS uit 2005 is een stuk gunstiger dan op een LC of 1290. Het gat wordt dus steeds een beetje kleiner :}
 
Ik heb nu de twee beurtelings onder de verwende kont... en ik weet het onderhand wel...

De GS moet nog twee jaar afgeschreven worden... en als BMW me dan geen nieuwe GS kan voorschotelen die me terstond verleidt, ondersteun ik andermaal het BNP van Oostenrijk... :Y
 
Ik ben alleszins om zoek naar een Japanse pekelfiets ( géén Tracer) omwille van deze Germaanse , slechte wintereigenschap...

Sinds wanneer rij jij in de winter, behalve rondjes in je eigen garage? Of bedoel je de pekelloze dagen in december waar het nog 13 graden + is?

Maar wat happend met de tracer waar je vorig jaar zo'n fan van was? Ik heb er vorig jaar heel hard over zitten denken er een aan te schaffen. Met inruil van mijn GS en verkoop van alle losse onderdelen was aankoop van een Tracer voor mij heel dichtbij. Echter na een proefrit en veel twijfel heb ik niet toegeslagen.
Met een aantal nodige upgrades is het nog steeds een toffe machine voor zijn prijs. Een super soepel en krachtig motorblok. Echter lijkt ie mij minder geschikt voor echt lange ritten en zelfs met Hyperpro's eronder vond ik het proef model bij vd Heijden motoren nog steeds niet echt stabiel op de snelweg (kan natuurlijk ook aan de afstelling liggen). -O-
 
Sinds wanneer ken jij mijn winterse rijgewoontes ?

Ik heb in het verleden verschillende pekelfietsen gehad en nu heb ik er wéér een nodig, vermits Antwerpen sinds dit (na)jaar volledig ontoegankelijk voor auto's is geworden... en daardoor de E19 en de Ring thans ook 24/7 volledig dichtzitten.

Rij ik echter gráág in de miezerige prut ?

Driewerf neen !!!!
 
Niet. Ik ken daar alleen nog enkele gepekelde uitspraken van
Ring Antwerpen :r
Nog nooit eerder meegemaakt dat op rijbaan 4 van de 5 de top laag is weg gefreest en er zo'n 5cm hoogte verschil zit waarbij de rijbanen tussen werkzaamheden door gewoon is open gesteld. Om nog maar te zwijgen over alle kamikase piloten.
 
Laatst bewerkt:
Slijk...leuke pekelbak voor erbij....v strom..de 650...en dan de versie met spaakwielen...perfect voor de ring van Antwerpen met alle kuilen en hoogte verschillen...
Ondersteun je meteen bnp van je eigen land zodat ook jij bijdraagt aan een beter wegdek..dan kunnen wij ollanders daar ook fatsoenlijk karren zonder dat de vork van de lc krak zegt...
 
Mijn "Belgische" reflex staat sinds gisteren op een zéér laag pitje, toen ik moest merken dat een TWEEDE Waalse landgenoot zijn stinkende best deed om mij een Vlaamse poot uit te schroeven bij de voorgenomen aankoop van een tweedehandse KWAK Versys 650...

Ik heb nu écht mijn buik vol van (Waalse) particulieren die mij hun wrakken proberen te verpatsen met alle truken van de kermis.......

Stukken krapuul zijn het....

Enfin, net op tijd gemerkt dat er wat loos was en dus de schade kunnen beperken tot een aantal tientjes verlies... én een hoop ergernis, uiteraard.

Ofwel koop ik nu een tweedehands-Jap bij een KAWASAKI-dealer, ofwel gaat de GS maar voor de pekelbijl.... ik ben er nog niet uit.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Enfin, net op tijd gemerkt dat er wat loos was en dus de schade kunnen beperken tot een aantal tientjes verlies... én een hoop ergernis, uiteraard.


Ik zal hier wel weer de wind van voor krijgen maar goed... ik vraag me toch af hoe gij erin slaagt om tot tweemaal toe geld kwijt te spelen op de tweedehandsmarkt zonder iets te kopen. :?
 
Waarom de wind van voor ?

Ik heb slechts 1x een beetje geld kwijtgespeeld, maar dat is 1x teveel.

Reden : ik heb een klein voorschot vanuit Frankrijk gestort om een motor gedurende een paar weken te reserveren, totdat ik hem volgende week live zou kunnen inspecteren...

Afspraak was : indien ik hem neem, wordt het voorschot afgetrokken van de prijs. Neem ik hem niet omdat hij me toch niet bevalt , hou jij het voorschotje als vergoeding voor de optie en het niet kunnen verkopen aan een ander gedurende die weken.

In dit geval respecteerde de Waalse verkoper de voorwaarden niet en zou ik moeten procederen om dat kleine bedrag terug te krijgen... ik heb hier geen zin in, omdat op die wijze de ergernis blijft duren...

Dat belet niet dat ik me bekocht voel en ik m'n buik vol heb van privé motorverkopers...vooral omdat ik me zelf wél zeer correct gedraag wanneer ik de verkoper ben..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb slechts 1x een beetje geld kwijtgespeeld, maar dat is 1x teveel.

Dan heb ik het anders gelezen dan dat jij het bedoelde...

Mijn "Belgische" reflex staat sinds gisteren op een zéér laag pitje, toen ik moest merken dat een TWEEDE Waalse landgenoot zijn stinkende best deed om mij een Vlaamse poot uit te schroeven

Enfin, net op tijd gemerkt dat er wat loos was en dus de schade kunnen beperken tot een aantal tientjes verlies...







Pak gewoon die GS om de winter door te komen... kunt ge na de winter voor een nieuwe KTM gaan. Ik denk dat zowieso elke goedkope tweedehands pekelfiets gaat tegenvallen als je een GS en ADV gewend bent.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat zowieso elke goedkope tweedehands pekelfiets gaat tegenvallen als je een GS en ADV gewend bent.
Het grappige is dat een pekelbarrel snel went. Ieder jaar een week op pad met mijn Kawa KLE 500 en dat is echt een ander ding dan mijn nieuwe AT. Na die week in de Alpen ben ik een soort van vergroeid met dat 500'tje en moet ik weer serieus wennen aan de AT.
Het is opvallend hoe goed een 10 jaar oude Versys of TransAlp rijdt, je moet alleen je referentiekader even los laten. :Y
 
Dat denk ik ook... bovendien heeft de Versys die ik nu op het oog heb (voor zijn doel een ietwat te nieuwe versie) een karige 69 PK die trouwens sloom afgeleverd worden, zodat de natte, glibberige wegen minder verraderlijk zullen zijn, dan wanneer er 125 PK op losgelaten worden...

Als die Versys even betrouwbaar en onverwoestbaar blijkt te zijn als zijn voorganger, die van Detox, dan groeit er misschien nog iets moois tussen de slome Jap en mezelf... ( en hopelijk niet alleen corrosiebloemkolen van de pekel op het aluminium ...)

:9
 
Als die Versys even betrouwbaar en onverwoestbaar blijkt te zijn als zijn voorganger, die van Detox, dan groeit er misschien nog iets moois tussen de slome Jap en mezelf... ( en hopelijk niet alleen corrosiebloemkolen van de pekel op het aluminium ...)

:9
Over een paar weken mag je die van mij ook overnemen. Van een oude man geweest, altijd netjes bereden, louter en alleen met mooi weer op zon en feestdagen. Eerst nog even editie 2017 van de 500 toer mee pruttelen. :P
 
Zo, ik kan me hier als nieuwe eigenaar melden van een rode GSA uit 2008 *D beestje heeft wat pekel gezien dus heb wat corrosie om aan te werken, maar verder werkt alles perfect! Foto zal ik binnenkort even maken als het wat droger is :P

de banden die er nu onder zitten zijn volgens mij bridgestone trail wings... niet echt de meest grippy banden volgens mij, die moeten binnenkort wel worden vervangen voor iets met wat meer grip.
 
Zo, ik kan me hier als nieuwe eigenaar melden van een rode GSA uit 2008 *D beestje heeft wat pekel gezien dus heb wat corrosie om aan te werken, maar verder werkt alles perfect! Foto zal ik binnenkort even maken als het wat droger is :P

de banden die er nu onder zitten zijn volgens mij bridgestone trail wings... niet echt de meest grippy banden volgens mij, die moeten binnenkort wel worden vervangen voor iets met wat meer grip.

Bridgestones :r

Verder van harte gefeliciteerd met de gedateerde 2008...
... welkom bij de club... :t
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop binnenkort ook een keertje content te zijn met de Scorpion 2. Met de A40 was ik dat in ieder geval niet. Nog los van het feit dat het een herrieband is, is het slijtagepatroon niet geschikt voor mijn rijstijl. De zachtere zijkanten waren veel eerder versleten dat het loopvlak waardoor je een enorm kantelmoment kreeg bij het platleggen.

Bridgstone blijft dus in de hoek van de "losers" wat mij betreft.


Oh ja. ik ben er weer....

;)


full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan