Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb altijd gezegd dat de opvolger van mijn S10 waarschijnlijk een GS zal zijn, maar na de testrit ben ik daar niet meer zo zeker van. Mijn S10 lever ik alvast niet in op een gewone GS. Als het zo ver zou komen.. dan wordt het met zekerheid een GSA.

Of een Multistrade adventure, KTM 1290 adventure..... etc etc..... Er is zoveel moois om uit te kiezen :9~
 
Als de volgende GS met de geüpdatet motor uitkomt, wordt de keuze nog een beetje moeilijker.

De lichtvoetigheid en gemakkelijke berijdbaarheid van de GS wordt niet geëvenaard door de KTM Adventure... maar daartegenover staat diens grotere kracht en lolfactor... .

Indien de nieuwe GS dus daaraan verhelpt met een krachtiger boxer (én BMW de bouwkwaliteit niet verder laat slabakken), dan wordt het voor mij weer een serieuze kandidaat voor over twee jaar.
 
Laatst bewerkt:
Of een Multistrade adventure, KTM 1290 adventure..... etc etc..... Er is zoveel moois om uit te kiezen :9~~


Eens cardan... altijd cardan... voor mij dan toch. :)
Anders was ik al lang eens gaan kijken voor een Africa Twin.

Momenteel zijn er maar twee motoren waaruit ik zou willen kiezen. Een nieuwe Superténéré of een GS adventure.
 
zo afgelopen zaterdag bij nieuwe gs310 wezen kijken
dacht eerst dat het een 700gs was kwa grote
interessante motor voor het geld en beter afgewerkt als g310 op sommige plekken
34 pk is zat als je niet vet/zwaar bent dus dit is mijn toekomstige motor
kan je ook ongeneerd aan gas hangen zonder failliet te gaan aan cjb
alleen kleur is nog een twijfelpunt zwart of wit maar dat is persoonlijk
alleen geen bal aan aftermarket delen te vinden maar dat zal nog wel komen
neem ik aan in der loop van de tijd
zie deze topic waar het mee begon
bmw motordealer drenthe eo
 
Laatst bewerkt:
Ook als je wereld vlieggewicht bent is de G310 geen strepentrekker. Als je puur functioneel vervoer wilt zal het wel goed zijn.
 
Inderdaad... ik weet dat sommigen roepen dat je met een minimaal aantal paardjes méér dan genoeg power hebt, maar mijn HONDAATJE CRF 250L met nauwelijks minder poeier (28 PK) en weliswaar een grote, dikke vent erop, was traag op het gevaarlijke af....

Ik heb hem echt alleen daarom weer vrij snel verkocht : ik kon niet eens een bus of vrachtwagen in een aannemelijke en veilige tijdsspanne inhalen... dangerous !!!!
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, ieder zijn ding. Ik heb afgelopen week ook weer dikke pret gehad met mijn oude KLE. Die had ooit 48 PK, geen idee hoeveel paardjes daarvan zijn weggerend. Inhalen wordt vooral plannen en lang van tevoren gas geven. Op de onverharde passen had ik er meer dan zat aan, ook toen het op een wedstrijdje ging lijken. Ik durf wel te stellen dat er niet veel dikke GS'en of Tenereeeees hetzelfde tempo durven aan te houden op keien, naast een diepe afgrond, zonder drank of met een briesende ex-vrouw achter zich aan. })
 
dat bedoel ik
had eerst ook de crf250L 2017 in mn hoofd
daar gaan ze de hele wereld mee rond
maar pk,s leek me net te weinig
dus daarom maar dit ding is 11pk meer met zelfde gewicht als honda
schijnt bij hogere toerentallen wel te willen gaan(volgens g310r tests)
catalysator sloop ik sowieso eronder vandaan icm nieuwe uitlaat zal ook wel wat pk,s schelen en gewicht sowieso.
 
Laatst bewerkt:
Ach ja, ieder zijn ding. Ik heb afgelopen week ook weer dikke pret gehad met mijn oude KLE. Die had ooit 48 PK, geen idee hoeveel paardjes daarvan zijn weggerend.


Hey... ik heb met mijn XTZ660 Tenere met 48pk ook altijd met de volle goesting gereden hoor...

Het zijn niet de pk's die het voor mij doen... als BMW mee gaat doen met de pk-wedloop en de volgende GS ook +150pk gaat geven hoeft het voor mij ook niet meer... dan blijf ik mooi bij Yamaha...


Ik vind zo'n cardan nu eenmaal een enorm voordeel...

En qua looks ziet zo'n GSA er nu (volgens mij) eenmaal beter uit dan de gewone versie.
De Supertenere mag er ook zijn, net als zo'n KTM 1090ADV (niet die lelijke 1290) of de Africa Twin... alleen missen die laatste twee een cardan. :/

Moesten die een cardan hebben zou ik snel gekozen hebben... scheelt wel wat in euro's.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zo'n cardan nu eenmaal een enorm voordeel...

En qua looks ziet zo'n GSA er nu (volgens mij) eenmaal beter uit dan de gewone versie.
De Supertenere mag er ook zijn, net als zo'n KTM 1090ADV (niet die lelijke 1290) of de Africa Twin... alleen missen die laatste twee een cardan. :/

Moesten die een cardan hebben zou ik snel gekozen hebben... scheelt wel wat in euro's.
Ik volg. :+
 


Komende van een XT660Z Tenere vind ik het niet mooi dat je die S10 zomaar doorstreept... :/ ;)


Je bent zelf geen fan van de GS en op zoek naar alternatieven?
40k per jaar... dus ik neem aan dat een cardan toch wel meegenomen is?

Noem mij één cardanaangedreven allroad die er goed uit ziet... :+



Heb je al eens met een S10 gereden? Voordat ik 'm kocht dacht ik ook dat het een GS moest zijn, nu ik er mijn derde seizoen en bijna 40k mee heb gereden zou ik 'm zelfs niet meer willen ruilen met een gewone GS.

Een GS adv is een ander verhaal...


Het zal altijd een underdog blijven, die S10... maar op voorhand afketsen... dat zou ik niet doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga allicht voor de GS rallye gaan, of een R1200RS, voor het dagelijkse woonwerk.
Mocht ik 'm kopen in de geest van mn XT660Z, zou ik terug die kopen. Of een CCM, of een omgebouwde 690 of zo.. Maar heb die taak opgesplitst in m'n Ducati en m'n DR350.

Ik zoek een woonwerkmotor, ging eigenlijk voor de R1200RS. Cardan was een voorwaarde (vandaar geen ktm). Ik ben geen GS / adventurebakbeest fan (S10 zegt me hoegenaamd niets), de 660 was imo het zwaarste ding waar ik offroad mee wou, en voor op straat heb je't niet nodig... Tot ik in de showroom 'n rallye zag staan. Kan toch wat meer koffer hebben dan de RS, doe wat werven (mag vuil blijven), en is visueel heel anders dan een 'gewone' of adventure. Testrit met RS en GS gepland.

Bijkomend.. Ik snap niet waar het 'Japanse kwaliteit's imago vandaan komt. Mijn (internationaal miskende) Europese (in hoofdzaak Italiaanse) motoren zijn tot dusver steevast
A. beter afgewerkt
B. doordachter ontworpen
C. betrouwbaarder (jawel, echt)
D. minder roestend
E. degelijker gebouwd
gebleken dan de berg Japanse motoren die ik al gehad heb.

Bovendien steun ik graag de lokale economie (ik weet het, die Duitsers hebben het eigenlijk niet nodig en bovendien hebben ze m'n overgrootvaders generatie uitgemoord, maar toch).
 
Hey... ik heb met mijn XTZ660 Tenere met 48pk ook altijd met de volle goesting gereden hoor...

Het zijn niet de pk's die het voor mij doen... als BMW mee gaat doen met de pk-wedloop en de volgende GS ook +150pk gaat geven hoeft het voor mij ook niet meer... dan blijf ik mooi bij Yamaha...


Ik vind zo'n cardan nu eenmaal een enorm voordeel...

En qua looks ziet zo'n GSA er nu (volgens mij) eenmaal beter uit dan de gewone versie.
De Supertenere mag er ook zijn, net als zo'n KTM 1090ADV (niet die lelijke 1290) of de Africa Twin... alleen missen die laatste twee een cardan. :/

Moesten die een cardan hebben zou ik snel gekozen hebben... scheelt wel wat in euro's.


koppel , liefst ook bij lage toeren ,, daar heb je echt wat aan.
vind dat BMW wel weer wat terug mag naar zoals ze vroeger motoren maakte , gebouwd om fluitend 25 jaar en 200 K km te rijden zonder revisie.
en met die blokken met de versnellingsbak die de zelfde olie gebruiken word dat een stuk lastiger,

ze laten de oren te veel hangen naar mensen die liever een sport all road als die bekende Ducati of KTM willen ,, mega veel vermogen en nerveus en oncomfortabele zadels...

heb helemaal geen spijt dat ik de F800 GS eruit gedaan heb, en nu die oude R 850 R heb, met 70 pk braakt ie geen vuur, maar genoeg om vlot rond te rijden, en ding heel veel karakter en kan heel veel onderhoud zelf doen, en ben geheel niet afhankelijk van een dealer, en dat geeft rust.
 
Dusch hier wordt de grootste cliche brommer van nederland besproken?
Best verkocht en meest geliefd :)

Mijn collega rijdt zo'n hok, een 1150 of zoiets,een steiger op wielen :t
 
Laatst bewerkt:
zoveel mensen zoveel wensen..

160 pk....70 pk..... wat maakt het uit als het past binnen je doelstelling...

Ik heb minstens net zoveel lol op de 48 pk KLE als op de 125pk GSLC..
De doelstelling en mindset waarmee ik rijd is dan wel verschillend...
Maar op beiden heb ik gewoon plezier en kan ik langs de file..

Nu het weer slechter wordt zal ik vaker de kle pakken want ik heb nu eenmaal een afwijking die mij "dwingt" zuinig te zijn op mijn dure GS..

Zelfs een scooter lijkt mij soms best leuk.....( ooh ooh....)
een Vespa staat al in de garage....

2 wielen en gemotoriseerd......ik heb plezier !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan