Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
full




Nu het weer slechter wordt zal ik vaker de kle pakken want ik heb nu eenmaal een afwijking die mij "dwingt" zuinig te zijn op mijn dure GS..

Zelfs een scooter lijkt mij soms best leuk.....( ooh ooh....)
een Vespa staat al in de garage....

2 wielen en gemotoriseerd......ik heb plezier !!

Ook al staan er op mijn GSA al genoeg kilometers... toch ben ik er nog altijd zuinig op.
Begrijp met niet verkeerd, ik gebruik hem waar hij voor is gemaakt.
Maar qua blokje warm rijden, regelmatig alles netjes checken... dat doe ik redelijk stipt.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een hoog gewicht van een motor meer en meer een storende factor.

Het plezier dat ik ontegenzeggelijk heb met mijn krachtigere en stabielere KTM , wordt gedeeltelijk gefnuikt door zijn hoge gewicht en m.i. hoger zwaartepunt.

Met de GS is er geen enkel (geasfalteerd) bergpaadje dat ik mijd, zelfs met z'n twee erop... met de KTM denk ik dan toch even na over de te nemen route.

M'n Endurootje van 130 kg. is dan vaak een verademing, ondanks zijn 67 Peekaatjes...

Zoals vaak, mét Motormaniac, dus...


:Y



Yes, we WILL get a room :+
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk moet je gewoon per persoon minstens drie motoren hebben en die ergens neer laten zetten voor een week.

En .... aangezien mijn Edgenoot er al drie heeft.... wie is er aan de beurt? O-)
 
Eigenlijk moet je gewoon per persoon minstens drie motoren hebben

:t


Drie motoren voor twee lijkt mij een goed plan.. en we hebben nog een plaatsje over in de garage.

Zou best wel eens kunnen dat er iets "kleins" bij gaat komen om mee te spelen.
(gymkhana en 3 x per jaar circuit)
 
zoveel mensen zoveel wensen..

Zelfs een scooter lijkt mij soms best leuk.....( ooh ooh....)

Als Scootah is de Honda X-Adv best leuk. Met mul zand heeft ie wat moeite, maar allroad kun je er best mee raggen. Mijn 1200 wil ik trouwens ook niet in mul zand rijden :N


Maar waar hang je dan die zware Adv kisten aan :?
 
Hallo,

Na 32 jaar allerlei supersport machines te hebben gereden, waarvan de laatste een S1000RR, ben ik nu over gestapt naar een nieuwe R 1200 GS Adventure. Op zich geen probleem natuurlijk.

Maar nu de verzekering.

Bij het overzetten van mijn verzekering van de S1000RR naar de R1200GSA bij Allianz (via BMW) wordt er opeens als eis gesteld dat er een volgsysteem met jamming EN een abonnement op een centrale verplicht is voor WA+Casco. Zijn er hier rijders die dit ook hebben, CQ ervaring hebben met deze vereiste?
Ik moet nu op zoek naar een oplossing naast het standaard BMW alarmsysteem (SCM M2).
Ik ben hier niet zo blij mee gezien dit mij werd medegedeeld per brief nadat ik de verzekering had omgezet. Dan kijk ik waarschijnlijk naar 600 Euro extra kosten + een abonnement. -O-
 
Nooit van gehoord, maar ben blij dat ik een oud hok rijd die meer dan WA allang niet meer waard is.
 
Hallo,

Na 32 jaar allerlei supersport machines te hebben gereden, waarvan de laatste een S1000RR, ben ik nu over gestapt naar een nieuwe R 1200 GS Adventure. Op zich geen probleem natuurlijk.

Maar nu de verzekering.

Bij het overzetten van mijn verzekering van de S1000RR naar de R1200GSA bij Allianz (via BMW) wordt er opeens als eis gesteld dat er een volgsysteem met jamming EN een abonnement op een centrale verplicht is voor WA+Casco. Zijn er hier rijders die dit ook hebben, CQ ervaring hebben met deze vereiste?
Ik moet nu op zoek naar een oplossing naast het standaard BMW alarmsysteem (SCM M2).
Ik ben hier niet zo blij mee gezien dit mij werd medegedeeld per brief nadat ik de verzekering had omgezet. Dan kijk ik waarschijnlijk naar 600 Euro extra kosten + een abonnement. -O-

Andere verzekeraar?
 
Hallo,

Na 32 jaar allerlei supersport machines te hebben gereden, waarvan de laatste een S1000RR, ben ik nu over gestapt naar een nieuwe R 1200 GS Adventure. Op zich geen probleem natuurlijk.

Maar nu de verzekering.

Bij het overzetten van mijn verzekering van de S1000RR naar de R1200GSA bij Allianz (via BMW) wordt er opeens als eis gesteld dat er een volgsysteem met jamming EN een abonnement op een centrale verplicht is voor WA+Casco. Zijn er hier rijders die dit ook hebben, CQ ervaring hebben met deze vereiste?
Ik moet nu op zoek naar een oplossing naast het standaard BMW alarmsysteem (SCM M2).
Ik ben hier niet zo blij mee gezien dit mij werd medegedeeld per brief nadat ik de verzekering had omgezet. Dan kijk ik waarschijnlijk naar 600 Euro extra kosten + een abonnement. -O-


dat is niet leuk,, denk vanwege de hoge nieuw waarde men een alarm verplicht stelt
maar met jaming en volgsysteem,, je zou eens bij een ander verzekeraar kunnen vragen

mijn oude 850 ,, hoef ik alleen een ART4 slot te hebben.
 
Andere verzekeraar?

Net even een tijdje aan de telefoon gehangen. Blijkt dat er op een of andere manier toch een vauwtje is gemaakt in de polis.
Alles weer opgelost gelukkig. :t

Anniewaai, Bedankt voor de reacties zover.
Maar ik ben wel blij met de nieuwe motor. Wel een overstap van een S1000RR naar een R1200GSA, maar ik heb geen spijt. Rijdt geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn ervaring. Noch met de GSA, noch met mijn voorgaande motoren (K1600GTL, K1200LT,...) was rijdend het gewicht een rol. Je moet de motor voor je laten werken, niet andersom ...
Het is zeker niet voor iedereen hier van toepassing, maar het verschil is merkbaar tussen de GS en de GSA. De GS stuurt iets preciezer in. Voor mij maakt dat niet uit daar de GSA meer kan dan ik en dat die iets meer aanzet tot rustiger rijden.
Een kennis van mij is omwille van die extra vinnigheid toch gegaan voor de GS ipv de GSA. Maar hij geeft ook circuit trainingen en weet wel hoe ermee om te gaan.

Je bent voorzitter van de stichting Obesitas :?

Ik weet redelijk zeker dat ik icm mijn GSA lichter ben dan de meesten hier icm hun GS. Een beetje spieren en het gewicht van de GS(A) vormt heus geen probleem. Alleen moeten mensen met korte benen iets meer vooruitziend zijn.

Ach ja, ieder zijn ding. Ik heb afgelopen week ook weer dikke pret gehad met mijn oude KLE. Die had ooit 48 PK, geen idee hoeveel paardjes daarvan zijn weggerend. Inhalen wordt vooral plannen en lang van tevoren gas geven. Op de onverharde passen had ik er meer dan zat aan, ook toen het op een wedstrijdje ging lijken. Ik durf wel te stellen dat er niet veel dikke GS'en of Tenereeeees hetzelfde tempo durven aan te houden op keien, naast een diepe afgrond, zonder drank of met een briesende ex-vrouw achter zich aan. })

Offroad heft mijn GSA een heel geode tractiecontrole. Meer dan 50 paardjes kan je toch niet overbrengen op losse ondergrond. Als je sportiever wilt gaan is minder gewicht beter dan meer vermogen (denk aan Colin Chapman).

Ik merk wel dat mijn GS buiten de snelweg om ieder jaar minder verbruikt. Ik zal de fysio eens vragen te controleren of mijn polsgewricht nog wel het hele draaibereik kan maken :]

Ik merk ook dat ik steeds minder verbruik. Maar ik vrees dat dit meer met verkeersrepressie te maken heeft dan de motoren. 70 ipv 90, trajectconroles, meer files (waar ik langzaam tussen rij), een vlaams verkeersminister die een hekel heeft aan gemotoriseerd transport, ...
En indien mogelijk probeer ik de fiets te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Jij buigt dus voor die omhooggevallen minister Weyts met zijn Napoleon-complex, door meer te gaan fietsen ?

Ik vind het haast jammer dat mijn twee jongste brommers Euro 4 zijn omwille van die eco-dictators...

Ach , had ik nog maar mijn zware V8, die ik extra kon laten loeien toen er twee Groen-jongens (al kuchend) verkiezingspamfletten aan het overplakken waren (met een steenoude, roetwolken uitbrakende Volvo als hun transportmiddel in de berm).... oh, ironie .... })
 
Ach, waar is de tijd gebleven... nog van de zwart-wit foto's... toen mannen nog mannen en motorfietsen nog motorfietsen waren...



... zucht....


:')

Toen kraaien nog konden praten en uit hun ribbenkast scheten _O-
 
Laatst bewerkt:
Tsja, tegenwoordig maakt iedereen zich druk om elektronische vangnetten en 125 of 160 pk. Vroeger (vorige week) ging het gewoon om de reis, kameraadschap en bier. :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan