Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjonge, om met die ouwe barrels op de openbare weg te rijden, is reeds enige moed nodig.... maar om dan ook nog de andere weggebruikers als regelrechte relnichten tegemoet te treden, moet er nog een hoge kamikazefactor bijkomen...

Hebben jullie erg veel muilperen moeten incasseren ?

:P
 
Binnenkort kan je weer een film aanschouwen van een week lang rondploffen in Europa. Niets dan harmonie en saamhorigheid met iedereen die ons van drank voorzag, geen vuiltje aan de lucht. :/
 
Binnenkort kan je weer een film aanschouwen van een week lang rondploffen in Europa. Niets dan harmonie en saamhorigheid met iedereen die ons van drank voorzag, geen vuiltje aan de lucht. :/

Dito hier...het hele verhaal. :P
Dit jaar ook gefilmd, maar moet nog uitzoeken hoe ik daar wat van bak.
 
Binnenkort kan je weer een film aanschouwen van een week lang rondploffen in Europa. Niets dan harmonie en saamhorigheid met iedereen die ons van drank voorzag, geen vuiltje aan de lucht. :/

Drank as in : een zoete witte wijn ,een bessenlikeurtje, een advocaatje, een frozen marguerita of een halfje shandy ?
 
Laatst bewerkt:
22049948_1683943054951839_4693013775934294950_n.jpg
 
Pils is lekker voor de dorst en dan maakt het geen fluit uit of het Heineken of juup is. En als we het over echt bier gaan hebben dan staan de Belgen helaas met drie nul achter op den ollanders.

Ik ben gewoon gezond jaloers op zo'n mooie rondrit met een handelbare brommertje zonder angst dat het veul geld kost als je keer op je bakkes gaat.
Geniet ervan!
 
Heineken en “fluit” in dezelfde zin klopt wel... de rest van dat bierverhaal is waanzin.

Afgunstig zijn op Detox’ avontuur is dan weer wel normaal... :Y

De ‘Ollanders zijn wel betere kooplui dan de Belgen, zodat hun pils overal ter wereld wordt opgedronken opgedrongen op alle terrasjes... -O-
 
Laatst bewerkt:
Sorry Slijk, maar qua bier innovatie loopt België gewoon achter. En dat is jammer.
België is te lang te behoudend geweest. Een aantal brouwerijen heeft het licht gezien maar voor mooie bijzondere bieren hoef je als Hollander echt niet meer naar België.

Als we het trouwens over het internationaal uitgieten van pils en andere fluttigheid hebben dan blaast inbev een aardig partijtje mee. Fabrieks dubbels en tripels uitventen als artisanale abdijbieren.... Over het om zeep helpen van nationaal erfgoed gesproken.
 
Pils is lekker voor de dorst en dan maakt het geen fluit uit of het Heineken of juup is.

:N

In België heb je ook slechte pils hoor... bijna net zo slecht als Heineken...

Geef mij maar een Jup of Cristal... bv een Martens pils komt hier ook niet op tafel.





als we het over echt bier gaan hebben dan staan de Belgen helaas met drie nul achter op den ollanders.

Ik hoop dat je je niet baseert op de luxebieren van Inbev alleen? :?
 
Laatst bewerkt:
Hee bier! :+

ik vind een belgisch biertje zeker niet verkeerd, maar vergeleken met de rest van de wereld staan ze wel zo goed als stil ja... inmiddels hebben we hier in Nederland een hoop om trots op te zijn :)

Van de week trouwens een mooie framedop opgehaald en een RVS boutenset binnen gekregen voor de GS
 
Ik hoop dat je je niet baseert op de luxebieren van Inbev alleen? :?

Nee zeker niet! Maar de meeste belgische brouwers zijn nogal schuchter als het gaat om het uitbrengen van spannende bieren. Pas de laatste jaren komen er interessante dingen bij. Daarin is Nederland geëxplodeerd, soms met wat al te malle experimenten tot gevolg.

Wat ik bedoel met het maakt geen fluit uit is dat de meeste mensen proeven met hun ogen.

Wie een glas met een merk voor zijn neus krijgt heeft meteen een perceptie van de smaak.

Ik heb een ruime twintig jaar ervaring in de levensmiddelen industrie en ben opgeleid in smaaktesten en kan je vertellen dat de meeste mensen de verschillende pilsen of whatever ander product niet eens uit elkaar kunnen houden. Ik heb al heel wat mensen verschillen zien aanwijzen tussen producten die ze te proeven kregen die gewoon hetzelfde waren.

Het is ook verschrikkelijk afhankelijk van de omstandigheden waarin je iets drinkt.
Als je na een dag rijden bij 35 graden een koel glas bier voor je neus krijgt waar geen merk op staat dan drink je dat met smaak op. Zelfs als het Heineken, Bavaria of Dommelsch is.
Verheug je je op een lekker mooi biertje waar je speciaal voor gaat zitten dan is een doorsnee pils als Heineken weer een tegenvaller (best wel een understatement ja).

Bovendien wat wij als doornsee saai pils zien zoals Heineken dat overal het zelfde is, is voor de expertproever weer verschillend per brouwerij.
 
Ik begon net trek in een lekkere Heineken te krijgen, maar een vraag over banden, en dan nog speciaal van nota bene Detox, is ook prima hoor.


beer2.gif
 
ik drink alles behalve het ècht goedkope bocht zoals schultenbräu.

oh ja, en van dommelsch moet je zeiken en krijg je een joekel van een kater.

Istanbul-Famous-Fat-Cat-copy.jpg
 
Welke olie moet ik gebruiken?

Heb nu 15W50 erin maar het wordt winter moet ik nu naar 10W40?


ff chips pakken en een biertje ;) _O-
 
Vandaag gs gaan testen, op sommige vlakken ronduit verbaasd (bv hoe licht het ding rijdt en hoe veel beschaafder de boxer is dan vroeger). De motor zelf is geweldig. Zadel (veel te zacht), knoppenwinkel (nogal plastic speelgoederig) en vering (dynamic esa, goed maar minder dan verwacht, al beter gehad) vielen dan weer wat tegen.

Weet niet goed welke koffers best zouden zijn, de gewone zijn smaller en integreren mooier, zonder rekjes. De alu zijn dan weer van bovenaf te laden..

Wat me het hardst stoorde, vooral op Vlaamse betonbanen, was een licht mechanisch kloppen in de voetsteunen, alsof er speling op de achterbrug zou zitten. Iemand hier die dit gevoel kent? Zou dat van de cardan komen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan