Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mn schenen meermaals gestoten aan een cilinder. De cilinders wonnen steevast die confrontatie. Maar denk dat ik dat snel afleer.

Motor viel helemaal niet tegen hoor. Buiten die paar puntjes was de rest zonder uitzondering heel erg goed. Om niet te zeggen het beste waar ik al mee gereden heb. Ding rijdt echt als een fiets.

Ik zou graag weten waar die kloppen in de steunen vandaan komen, of iemand het herkent. Als ik het kan plaatsen helpt dat ook al weer.

Erg veel valabele cardan alternatieven zijn er imo toch niet..
 
Ik herken die kloppen niet... misschien exemplarisch voor de demo ?

De aandrijflijn van de GS heeft juist erg WEINIG speling (in tegenstelling tot bvb de K-reeks).

Na twee blauwe scheenbenen leer je de cilinderkoppen wel te mijden... ;)
 
Laatst bewerkt:
Met de City ben ik nu tot twee keer toe (zoom v/d pijp) achter de rechtercilinder blijven hangen....
... best vervelend als je dan net je voet aan de grond wil zetten. :')
 
De cilinderkoppen van die antieke GS-en (voor zover ze er nog volledig op zitten) zijn echt wel een maatje kleiner dan de watergekoelde... :P

Ik ben eerder geneigd die gigantische valbeugels van tegenwoordig de schuld te geven.
 
Zo, vandaag lekker dagje gestuurd. Even de kleurenpracht van de bladeren in de Ardennen bewonderd. Met pauzes meegerekend totaal 13 ½ uur onderweg geweest. 765 kliks op de teller erbij gezet. Vertrokken met 10° C en onderweg temperaturen rond de 24° C gehad.

full
 
Zo, vandaag lekker dagje gestuurd. Even de kleurenpracht van de bladeren in de Ardennen bewonderd. Met pauzes meegerekend totaal 13 ½ uur onderweg geweest. 765 kliks op de teller erbij gezet. Vertrokken met 10° C en onderweg temperaturen rond de 24° C gehad.

[afbeelding]


:t :t
Gij moet er wat voor over hebben om in de Ardennen te komen sturen...




Laat ik mezelf maar gelukkig prijzen dat ik die speeltuin op minder dan een uurtje al bereik.
Als ik 765km mag rijden doe ik er heel Luxemburg nog bij. :)
 
Laatst bewerkt:
Ruim rondje om de kerk Erwin. :Y

Ik heb gisteren een rondje gereden op de Veluwe en een half uurtje de KTM 1190 adv mogen proberen. In het normale werkgebied voelt hij hetzelfde als de AT, boven de 6000 tpm wordt de KTM hyper actief en gaan alle paarden op hol. Leuk ding, stuurt op asfalt strakker, maar op de bospaden weer minder in zijn element. Duidelijk een andere insteek tijdens de ontwikkeling van deze machines.

Na een week op de Kwaak in de Alpen vond ik mijn AT trouwens al snel. Je went binnen de kortste keren aan veel of weinig vermogen. Bij de Kawa kwam ik uiteraard soms vermogen te kort. Dat gevoel heb ik bij de AT nog niet gehad.
 
Bij de Versys ervaar ik de beperkte hoeveelheid paardjes eigenlijk alleen als storend bij het inhalen...

Voor de rest van het w-w gebruik kom je uiteindelijk best toe.

Toch zal ik in het voorjaar met vreugde weer een grotere stal mennen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ook de veluwe bekeken vanaf de 2 wieler...maar dan vanuit het zadel van een vespa...

Snorscootertjewel te verstaan..maar zooo leuk. Jack zat in eenmand die is vastgemaakt op de bagagedrager en zit daar rustig om zich heen te kijken...
In de bossen vd veluwe mag hij dan lekker even rennen en als hij dan uitgeteld is, gaat hij weer lekker in die mand. Terug rijdend naar huis ligt hij volkomen relaxed om zich heen te kijken en tuffen we weer terug naar huis...

Vespa.....paar pk denk ik....2 of 3 nm.....en zelfs daarmee kun je plezier hebben.
 
Ik heb mn schenen meermaals gestoten aan een cilinder. De cilinders wonnen steevast die confrontatie. Maar denk dat ik dat snel afleer.

Motor viel helemaal niet tegen hoor. Buiten die paar puntjes was de rest zonder uitzondering heel erg goed. Om niet te zeggen het beste waar ik al mee gereden heb. Ding rijdt echt als een fiets.

Ik zou graag weten waar die kloppen in de steunen vandaan komen, of iemand het herkent. Als ik het kan plaatsen helpt dat ook al weer.

Erg veel valabele cardan alternatieven zijn er imo toch niet..

Ik zag dat je ook op het KTM-topic schrijft, sectie "nozems"... })

Je weet toch dat je daar uitgespuwd wordt als je ook maar enige belangstelling, laat staan "waardering " voor een GS toont ?

Een gewaarschuwd man... *D
 
Ik zag dat je ook op het KTM-topic schrijft, sectie "nozems"... })

Je weet toch dat je daar uitgespuwd wordt als je ook maar enige belangstelling, laat staan "waardering " voor een GS toont ?
Nu
Een gewaarschuwd man... *D

Jij zit ook op beide?

Een ktm overweeg ik als motor. Een GS als auto.. :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi GS rijders! Ik ben benieuwd naar de mening en ervaring van GS rijders, dus ik denk dat ik in dit onderwerp de beste plek heb. Ik ben het laatste jaar erachter gekomen dat ik te vaak een motor huur waardoor ik overweeg om weer een eigen motor te kopen.

Ik zal de motor voornamelijk gebruiken voor ritjes op de zondag. De helft van de ritjes zal met duo zijn. Incidenteel woon-werk en mogelijk een lang weekend weg. Grootste nadeel is dat ik geen schuur of berging heb, dus de motor zal van maart t/m oktober buiten staan. In de winter kan ik de motor bij familie in de schuur zetten.

De motoren waar ik naar kijk:
- R1100GS / R1150GS
- F800GS / F650GS (twin)

De R1100GS heb ik afgelopen weekend gehuurd en reed uitstekend. Gewicht was wel merkbaar bij het langzaam file rijden. Vanwege de leeftijd denk ik dat de diefstalgevoeligheid minder is. De R1150GS is wat duurder in aanschaf (nieuwer) en misschien wat gevoeliger hiervoor?

De F650GS en F800GS zijn wat duurder in aanschaf (nieuwer) maar had minder last op lage snelheden van het gewicht. Ondanks dat neig ik wel naar de R. Onderbuikgevoel dat de F wat gewilder is dan een oudere R.

Wat ik nog niet heb kunnen terugvinden is of er groot verschil zit in onderhoudskosten tussen de R en de F. De R1100 /1150 heeft vaak een hogere kilometerstand, wat mogelijk meer kosten met zich meebrengt dan een F met een lagere kilometerstand? En wat is de ervaring met het op straat parkeren van de GS? En zijn er mensen die ervaring hebben met een F650GS en het rijden met een duo?

Lang verhaal en een hoop vragen...
 
@ figuur.

Wij hebben hier een F700GS in huis gehad, de opvolger van die F650GS waar je het over hebt.
Fijn machientje, heel zuinig maar mist volgens mij toch wel wat power als je dikwijls met duo gaat rijden. Ik zou dan toch zeker voor de F800GS gaan, die heeft toch net iets meer power.
Nadeel vind ik de kettingaandrijving en de koppeling die ons toch wel wat parten speelde.

Persoonlijk zou ik naar de 1150GS of eerder 1200GS stappen. Een cardan is voor mij dan ook een heel groot voordeel.
 
@figuur : je zegt niet wat je budget is...

De jongste R1150GS is ook alweer 13 jaar oud...

Dat belet echter niet dat alle GS-en diefstalgevoelig zijn...

Buiten parkeren lijkt me dan ook sowieso geen strak plan te zijn.

De 1200-versie is reeds 30 kg (!) lichter dan de 1150-reeks en dat voel je.

Als je budget het aankan, zou ik voor een exemplaar vanaf 2008 en liefst nog eentje vanaf 2010 gaan (beste motor, beste versnellingsbak en minste technische problemen van de luchtgekoelde GS-en).

Vanaf 2008 kan je elektronisch instelbare ESA-vering hebben (hetgeen wel zo gemakkelijk is met een duo).

Maar nogmaals, het hangt van je budget af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan