Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjezus TenCats, dat je daar Mr.GPS voor nodig had. Heb je toch het verborgen mapje gemist. :+
 
ik heb nog een GS waar je zelf wat aan kunt doen. met het roemruchte 'moronic' systeem
Deze bedoel je?

14355090_1286686398010842_330250347602244966_n.jpg
 
Je bedoelt : ongehinderd de "kouweklauwentocht" helemaal uitrijden... })

Sort of. Ik kom van een nakende cb500 dus dan ben je gauw verwend met handvatverwarming.

Het werkt met een omweg, maar zou willen dat t gewoon werkt zoals vroeger
 
Ja, mocht je nou dronken tegen een brug opvaren en zoek je rechtsbijstand, of mochten je planten dood in de vensterbank staan, kom dan vooral hier je heil zoeken. :Y
 
mijn planten staan buiten in de tuin en heb ik geen omkijken naar. tzt hangt er zelfs vrucht aan :9 drinken doe ik zeer zelden dus dronken tegen een brug op rijden? :N

had gekund dat jullie er weet van hadden. ik vrees dat het een gevalletje kabeltjes nalopen gaat worden. mogelijk een of ander relaitje ergens ofzo, heb er niet dermate veel verstand van dat ik het zie zitten om het kapot te fixen.
 
mijn planten staan buiten in de tuin en heb ik geen omkijken naar. tzt hangt er zelfs vrucht aan :9 drinken doe ik zeer zelden dus dronken tegen een brug op rijden? :N

had gekund dat jullie er weet van hadden. ik vrees dat het een gevalletje kabeltjes nalopen gaat worden. mogelijk een of ander relaitje ergens ofzo, heb er niet dermate veel verstand van dat ik het zie zitten om het kapot te fixen.
Kapot fixen is mijn specialiteit. Of het nou om techniek, planten of relaties gaat. :)
 
wees niet bevreesd, er staan twee op de nominatie voor als ik later groot ben.

een R1200gs of de nieuwe Honda Africatwin.

neig naar de 1200 want cardan aandrijving is een heerlijkheid.
 
Het is wel vergelijkaar, maar een verdure evolutie. Hoe nieuwer, hoe geciviliseerder en krachtiger, maar minder tractorachtig (ze verliezen wel iets van kracht aan hele lage toeren).
 
gaat mij voornamelijk om het ochtendhumeur van de 1100, daar zit een beetje mijn probleem. Ik was van de CB500 gewend dat ik maar naar de startknop hoefde wijzen of hij stond al aan.

de 1100gs moet je starten met een gebruiksaanwijzing anders blijft ie koud niet lopen. An sich geen dealbreaker, maar wel goed om te weten.
 
gaat mij voornamelijk om het ochtendhumeur van de 1100, daar zit een beetje mijn probleem. Ik was van de CB500 gewend dat ik maar naar de startknop hoefde wijzen of hij stond al aan.

de 1100gs moet je starten met een gebruiksaanwijzing anders blijft ie koud niet lopen. An sich geen dealbreaker, maar wel goed om te weten.

Ik heb zelf een 1150 maar met een odyssee accu geen enkel probleem. Die is net wat krachtiger om te starten dan de standaard accu.
 
aan kracht ligt het niet, dit is een gevalletje mo(t)ronic. Hij weet niet wanneer hij high-idle moet lopen en dus loopt ie koud een seconde of 10 om vervolgens gewoon stomweg uit te gaan. Tenzij ik zelf kunstmatig het stationair toerental iets hoger houdt.

Das dan weer zo onhandig met de tuin uit krijgen enzo :+ schijnt normaal te zijn met die dingen, ken meerdere mensen met een 1100 die vergelijkbare karaktertrekjes ervaren.

Koud loopt ie trouwens sowieso niet, ik vind het meer rammelen zoals een steen in een wasmachine. Dat deze motor geen groot succes is onder de vrouwen is mij een raadsel :X
 
Laatst bewerkt:
Koud loopt ie trouwens sowieso niet, ik vind het meer rammelen zoals een steen in een wasmachine. Dat deze motor geen groot succes is onder de vrouwen is mij een raadsel :X

Dan ken je er nu één. :+ Nouja, mijn 1100 was een RS.
Maar ik geloof dat die wel wat dezelfde kuurtjes had, het is al even geleden dat ik die ingeruild heb.
 
Mijn 1200 klinkt bij het starten wel als een verkouden nijlpaard met astma. Hij start wel vlot ongeacht de buitentemperatuur. De eerste minuut is het net een rammelende flipperkast. Daarna loopt ie prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan