Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig heb ik spiegels om het naderend onheil dat mij mogelijk niet opmerkt, tijdig te spotten om in geval van nood richting vluchtstrook.. berm of naastgelegen waterpartij te verkiezen boven een hernia en gebroken ledematen...
Levens gevaarlijk in deze tijd die A6..
 
... maar die blinde, comateuze, e-mailende, whatsappende, twitterende, navigatiebedienende koekblikker gaat ook dat tweede lampje niet op tijd zien. :X

Valt idd te vrezen, maar dan heb ik er alles aan gedaan wat menselijker- en financiëlerwijze mogelijk was... .

Maniac, neem dan ook een kacheltje op batterijen mee, opdat je niet bevriest in die winterse sloot...

:P
 
Foto komt er zeker aan,

Nu de motor staat maar op 1 wiel, voorwiel en vork eruit gehaald voor het vervangen van voorvorkkeering en remblokken en band.

De remzuigers netjes schoongemaakt en soepel te bewegen in de remklauw. Heb nu enkel probleem om de remvloeistof terug in het reservoir te drukken. De remvloeistof pompen gaat nog steeds goed, maar wil niet terug. Hierdoor heb ik dadelijk niet voldoende ruimte voor de nieuwe remblokken.

Iemand een tip?
 
... maar die blinde, comateuze, e-mailende, whatsappende, twitterende, navigatiebedienende koekblikker gaat ook dat tweede lampje niet op tijd zien. :X


sommige rijden een motoragent van z'n RT met sirene en zwaailichten aan, dat ze die niet opgemerkt hebben, denk dan rijbewijs door de shredder.....
 
Ik heb een extra (fiets) lampje aan de kraag van mijn motorjas..
Voor dat donkere gat van 30 km lang dat A6 heet...
Als ik desondanks voor mijn kluts wordt gereden rest mij niets anders dan ....help roepen....( als dat nog lukt )


Ik had ooit een jas gekocht met een serie mooie rooie ledlampjes op de rug. Duur jasje maar ik heb begrepen dat het van onze wetgever niet mag, blijkbaar in tegenstelling tot een fietslampje in je nek?

Maar goed dat ik een van de testers was ( met de jas voor 50% van retailprijs).
 
De remvloeistof pompen gaat nog steeds goed, maar wil niet terug. Hierdoor heb ik dadelijk niet voldoende ruimte voor de nieuwe remblokken.

Iemand een tip?

Ik drukte altijd, met de oude blokken nog in de remklauw, de zuigers terug met een dikke schroevedraaier. Even oneerbiedig wrikken dus. Daar moet het allemaal maar tegen kunnen want je krijgt anders met geen mogelijk de remklauw weer gemonteerd.
 
Ik had ooit een jas gekocht met een serie mooie rooie ledlampjes op de rug. Duur jasje maar ik heb begrepen dat het van onze wetgever niet mag, blijkbaar in tegenstelling tot een fietslampje in je nek?

Maar goed dat ik een van de testers was ( met de jas voor 50% van retailprijs).

Ik besef dat mijn nieuwe extra-remlichtje zich mogelijk ook in de wettelijke schemerzone bevindt... in Frankrijk is het niet ON-wettelijk, doch wellicht omdat er nog (!) geen wet tegen uitgevaardigd is... .

De Franse overheid is nochtans best inventief om de weggebruiker op alle manieren de duvel aan te doen... men waant zich hier in de oude Sovjetunie, wat het verkeersbeleid betreft.

Daarom haastte ik mij er eentje aan te schaffen, alvorens het eventueel van de markt wordt gehaald... het zal me verder aan de reet roesten... het derde remlicht was in de jaren 70 voor auto's ook verboden... en nu is het zowat verplicht... pfffff....
 
Ik had ooit een jas gekocht met een serie mooie rooie ledlampjes op de rug. Duur jasje maar ik heb begrepen dat het van onze wetgever niet mag, blijkbaar in tegenstelling tot een fietslampje in je nek?

Maar goed dat ik een van de testers was ( met de jas voor 50% van retailprijs).


Zal best. Ik moet de diender nog meemaken die mij met droge ogen daar een prent voor gaat geven..laat staan een motorrijdende diender....
En uitleg en toepassing van wetgeving behoort te geschieden in de "geest van de wet" en niet naar de letter van de wet....toch Slijk ?
 
@thehunter: langzaam terug duwen moet kunnen, is een klein compensatie gaatje waar die vloeistof doorheen moet dus gaat langzaam. te snel en je andere zuigers zullen eerder terugfloepen :+

Persoonlijk zou ik gewoon verlichting/derder remlicht op de topkoffer zetten, geen kermis aan je kleding of helm. Hoe linkt zo'n ding aan je remlichtschakelaar dan?
 
Persoonlijk zou ik gewoon verlichting/derder remlicht op de topkoffer zetten, geen kermis aan je kleding of helm. Hoe linkt zo'n ding aan je remlichtschakelaar dan?

Ik herhaal : Functionneert met GPS en gyroscopen, dus zonder connectie met je motorfiets.

Jep, Maniac, zo zou het moeten zijn.... :')

Er is echter op “het andere forum” een collega van je actief, die een groot voorstander is van de letter van de wet en die je (of liever : MIJ) wellicht met gortdroge ogen een prent zal aansmeren... wanneer zo’n gesofisticeerd remlichtje niet letterlijk in het reglement toegelaten is... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik herhaal : Functionneert met GPS en gyroscopen, dus zonder connectie met je motorfiets.

Jep, Maniac, zo zou het moeten zijn.... :')

Er is echter op “het andere forum” een collega van je actief, die een groot voorstander is van de letter van de wet en die je (of liever : MIJ) wellicht met gortdroge ogen een prent zal aansmeren... wanneer zo’n gesofisticeerd remlichtje niet letterlijk in het reglement toegelaten is... -O-

Ik weet wel wie.......... O-)
 
Diendeze toevallig?
photo-11887.jpg
 
Casa, loopt die de NSB'er uit te hangen van mijn zuur afgedragen belasting penningen :?

Als je niet in staat bent om situationeel te leiden of te handhaven, dan hoor je niet thuis in een dienend en service verlenend beroep als Politieman.
 
lezen is een vak :P

Maarja, afgezien van een paar azijnzeikers denk ik niet dat je problemen krijgt met dit soort gadgets
 
Casa, loopt die de NSB'er uit te hangen van mijn zuur afgedragen belasting penningen :?

Als je niet in staat bent om situationeel te leiden of te handhaven, dan hoor je niet thuis in een dienend en service verlenend beroep als Politieman.

Eh, ik had dit ooit eens diplomatisch en subtiel (jaja, ikke !) aan hem uitgelegd, en heb sindsdien de eeuwige banvloek opgelegd gekregen... ik hoop hem dus niet in dienst tegen te komen, tijdens mijn talrijke verplaatsingen in NL (mijn motor en koekblik verdienen af en toe ook eens STRAK asfalt onder de wielen... :+ )
 
@guntherrex: ik heb zo'n terugduwGereedschapje dat mag je wel lenen/proberen. Enige probleem is dat ik nu even in ter Apel zit en pas morgenavond weer terug ben. Woon in Haarlem noord, da's dichtbij.

NB ik heb net bij Jos Smit nieuwe blokken laten zetten voor. Dat was iets van 80,- inclusief montage. Moest er toch zijn voor nieuwe banden en nu geen tijd om het zelf te doen.

En nu op tkc70 maar ik weet niet of ik er vriendjes mee ga worden. Lawaaiig en wiebelig op hogere snelheid.
 
geen gereedschap nodig hoor, spul zit er al in, maar bedankt voor het aanbod!

zijn die TCK70's geen offroad banden?

gisteren bandjes getest, beetje voorzichtig maar stuurt goed. achter gaat zonder problemen in de ABS dus remwerking ook prima :P
 
TKC70 heeft als gebruiksprofiel 60% weg / 40% allroad. Diep zand en modder zou ik er niet mee in gaan, zeker niet met een dikke boxer. Vanwege het grovere profiel zijn ze wel hoorbaar, maar maken ze minder herrie dan bv. de Anakee 3. Ik vind ze overigens erg fijn, want ze geven volop grip bij nat en bij droog. Ik merk niet veel van instabiliteit bij hogere snelheden (tot 160 km/u sowieso geen problemen).
 
Bij ons ook TKC 70 onder de Adventures.
Geven inderdaad prima grip ook uptempo.

Door modder en diep zand zijn ze inderdaad niet goed genoeg... maar eerlijk gezegd moet je dat ook niet doen met een GSA. Daar is wat leukers voor te vinden.
Daarnaast... die Pirelli Scorpion Trail, is NOG minder geschikt voor blubber.
 
Bij ons ook TKC 70 onder de Adventures.
Geven inderdaad prima grip ook uptempo.

Door modder en diep zand zijn ze inderdaad niet goed genoeg... maar eerlijk gezegd moet je dat ook niet doen met een GSA.

Daarnaast... die Pirelli Scorpion Trail, is NOG minder geschikt voor blubber.

Daarom snap ik het nut van die TKC 70 niet zo goed. Zoals zovelen kom ik ook niet verder dan een gravelpad.. en dat is met een TA2 net zo goed te doen als met een TKC 70, of een Scorpion Trail 2.


Puur voor de looks zou je eventueel een TKC70 kunnen kiezen, maar toch niet omdat die beter zou zijn dan een TA2 of Scorpion 2 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan