Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas niet zonder bijbetalen. Dealer verkoopt (bijna) geen Anakee's (hoe zou dat toch komen) en wil de helft van de aanschafwaarde en montagekosten berekenen. Voor mij net een brug te ver.
 
De tkc70 heeft een m+s codering en geldt daarmee als winterband. Dat is verzekeringstechnisch best handig.
 
Helaas niet zonder bijbetalen. Dealer verkoopt (bijna) geen Anakee's (hoe zou dat toch komen) en wil de helft van de aanschafwaarde en montagekosten berekenen. Voor mij net een brug te ver.

Ik weet uiteraard niet hoe ver jij hem reeds hebt uitgeperst bij het afsluiten van de deal }) , maar dat soort duiten klieven lijkt nogal belachelijk bij een + 25.000 euro kostende fiets... .

Ik heb steeds gratis de banden van mijn keuze gekregen , zelfs bij veel goedkopere brommers...
 
Laatst bewerkt:
Jawel, dat is een misvatting dat het niet voor de motor geldt.

Ik wil in ieder geval de discussie niet als er iets gebeurt. Op deze eenvoudige manier ga ik hem uit de weg.
 
Laatst bewerkt:
Deze bandendiscussie laat ik, in tegenstelling tot vriend Detox, nu helemaal aan mij voorbijgaan. :Y
full
 
Erwin, je hebt gelijk. Het ligt niet zo eenvoudig. Het is weliswaar een mening van de bvdm maar wel een zonnige. Concreet wil de wetgever wel de verplichting maar kunnen ze het niet afdwingen omdat ergens tweewielers zijn uitgesloten en omdat ze verplichte bandenkeus per motor hebben.
Interessant is de update onderaan het artikel waarin het ministerie stelt dat elke grof profiel band goed is.
Als er bandenfabrikanten met passende en voor de motor goedgekeurde winterbanden komen dan kunnen we alsnog het bokje zijn.

Ik ging uit van een artikel in Motoplus waarin het zwart wit stond. Die gingen totaal voorbij aan het feit dat eea niet afdwingbaar en wettelijk tegenstrijdig is.

Ik haal ze er wel weer af.......na de winter over 12k of zo. :+
 
Erwin, je hebt gelijk. Het ligt niet zo eenvoudig. Het is weliswaar een mening van de bvdm maar wel een zonnige. Concreet wil de wetgever wel de verplichting maar kunnen ze het niet afdwingen omdat ergens tweewielers zijn uitgesloten en omdat ze verplichte bandenkeus per motor hebben.
Interessant is de update onderaan het artikel waarin het ministerie stelt dat elke grof profiel band goed is.
Als er bandenfabrikanten met passende en voor de motor goedgekeurde winterbanden komen dan kunnen we alsnog het bokje zijn.

Ik ging uit van een artikel in Motoplus waarin het zwart wit stond. Die gingen totaal voorbij aan het feit dat eea niet afdwingbaar en wettelijk tegenstrijdig is.

Ik haal ze er wel weer af.......na de winter over 12k of zo. :+


Dus ze zijn niet verplicht... en die M+S heeft op zich dus totaal geen meerwaarde op onze motor..



Maar hey... als ik Continentals zou leggen, het zouden ook TKC 70's worden hoor... maar puur voor de looks tov de TA2's, nie meer, nie minder...


Ondertussen rij ik m'n setje A40 nog even op, misschien volgend jaar...
 
Maar hey... als ik Continentals zou leggen, het zouden ook TKC 70's worden hoor... maar puur voor de looks tov de TA2's, nie meer, nie minder...
Zoals Girl al terecht opmerkte, de TKC 70's zijn beduidend beter in de regen dan de TA's. Er vanuit gaand dat je bij droog weer niet in het grensbereik van de TA's komt, dan heb je grip te over met de 70's. Ze hebben mij nog nooit verrast en ik ben geen rustige rijder.
 
Zoals Girl al terecht opmerkte, de TKC 70's zijn beduidend beter in de regen dan de TA's. Er vanuit gaand dat je bij droog weer niet in het grensbereik van de TA's komt, dan heb je grip te over met de 70's. Ze hebben mij nog nooit verrast en ik ben geen rustige rijder.


spider-diagramm-enduro-segment.png

Ga jij en ik dat minieme verschil effectief voelen of zit het in 'kopke'?

Ik ben allesbehalve een held op nat wegdek.. dus ik ben er van overtuigd dat ik alvast totaal geen verschil ga voelen .
Heb me deze zomer tijdens een trackday in Mettet laten wijsmaken hoe goed dat gewone wegbanden in de regen zijn...

De meeste motorrijders gebruiken bij regen niet eens 60-70% van het kunnen van een band...

Als Continental zelf een miniem verschil aangeeft op z'n site.. geloof jij dan nog steeds een merkbaar verschil voor de gemiddelde motorrijder?

Ik alvast niet.. in mijn geval ga ik de grens van een TA2 niet eens opzoeken bij regenweer.. dus als die TKC70 al beter zou zijn... ik zal er nooit achter komen... samen met +/- 80% van al de andere motorrijders onder ons...



Maar goed... zo'n TKC 70 ziet er beter uit, en is volgens Continetal ook nog eens in elk geval beter dan de TA2.. waarom zou je dan nog voor een TA 2 kiezen he.. ;)
 
Laatst bewerkt:
De meeste motorrijders gebruiken bij regen niet eens 60-70% van het kunnen van een band...

Zal allemaal best, maar tijdens regenval heb je toch al sneller dat vuil / zand / modder op de weg blijft liggen, terwijl bij droog asfalt die troep sneller verspreidt / verwaait.

Ik houd dan toch liever wat meer reserves...

Op schoon, nat asfalt kun je inderdaad veel meer dan je denkt.
 
Ik houd dan toch liever wat meer reserves...

Ik ook hoor...



Maar denk je dat je met die TKC 70 minder snel gaat schuiven over die troep op de weg? ;)


Ik stel me gewoon de vraag of de gemiddelde motorrijder effectief dat minieme verschil gaat voelen.

Het zal vooral in 't koppeke zitten, en op zich is daar natuurlijk niets mis mee.
 
Nee, dat denk ik zeker niet. Ik weet alleen dat de TKC70's op zowel nat als droog asfalt ook perfect presteren en dat het dus aan de band niet zal liggen. Daarnaast kan ik met deze banden ook met meer vertrouwen het asfalt verlaten dan met TA2's of andere 100% wegbanden.
 
Nee, dat denk ik zeker niet. Ik weet alleen dat de TKC70's op zowel nat als droog asfalt ook perfect presteren en dat het dus aan de band niet zal liggen. Daarnaast kan ik met deze banden ook met meer vertrouwen het asfalt verlaten dan met TA2's of andere 100% wegbanden.

Zo bekijk ik het dus ook... al zijn de wegen die ik kies om van de weg af te gaan eigenlijk net zo goed te doen met zo'n TA's of Scorpion trails.

Voor mij zou de keuze TKC70-TA2 dus puur een optische zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan