Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een GSA LC van 01-2014,tot nu nog geen problemen mee gehad
Alleen regulier onderhoud en vorige week de voorvorkpoten.
Vanaf de 30Dkm doe ik het onderhoud zelf,hij heeft nu 50Dkm gelopen
 
Zit een dealer te wachten om een fiets te keuren die je daar niet hebt gekocht? Overigens ben ik zelf hoogmoedig genoeg om te denken dat ik zelf een MF kan keuren als ik specifiek weet waar ik op moet letten. *D Daarnaast wil een z.g.n. BTW fiets dus ik ben denk ik toch aangewezen op een dealer.
Die dealer zal niet altijd gratis een motor gaan keuren, maar hij heeft meer ervaring en niet onbelangrijk, hij heeft de mogelijkheden om in het archief de motor na te trekken. Tevens kan hij met zijn klaptop kijken of er storingen zijn geweest of er nog in zitten. Ik zou er zeker een paar tientjes voor uit trekken op een investering van boven de 10K. Zeker in een rustige periode zal een dealer niet moeilijk doen over een keuring.
 
Laatst bewerkt:
1)Zoals bij velen van hier bekend ben ik een zeikerd en ziekelijk zuinig op de bmw..ik erken ook dat dit op zn minst een flinke afwijking is dan wel een soort ziekte..

2)Daarom gaat die vstrom ook doorvweer en wind (behalve pekel) zijn werk doen.
Het boeit mij niet of die onder de blubber bagger of andere viezigheid komt. Af envtoe de tuinslang erover en hup weer verder.

3)Deze is hopelijk niet aantrekkelijk genoeg om te jatten met al die dure alternatieven......een 650 voldoet voor het doel.....

1) Bekende ziekte waaraan ik ook lijd... jammer genoeg... na X jaren, kunnen mijn brommers opnieuw in de showroom.. goed voor de tweedehandskoper, maar ik krijg er geen cent méér voor bij de dealer :(

2) Ik geloof er geen snars van... die Vstrom gaat bij jou ook vertroeteld worden... :Y net hetzelfde als mijn "winter"-Versys... als er morgen niet gestrooid wordt , komt-ie wellicht nog eens buiten, maar 's avonds sta ik er alweer minstens een kwartier - half uur op te poetsen... wàt ik ook tegen Nana moge hebben gezegd om zijn aankoop te rechtvaardigen... :z

3) ik help het je hopen... maar het dievengilde zal toch weer met alarmen en kettingen moeten ontmoedigd worden... als je ziet welke ouwe krellen nog gejat worden door dat ongedierte... -O-
 
Laatst bewerkt:
2.....toch wel hoor.....
Met de 4wieler naar hartje Amsterdam is een echte no go..
In de winter wordt het de trein en tram en dan 2uren reistijd heen en idem terug..
Met de motor in minder dan een uur.. .
Regen gaat mij echt niet tegen houden...
Uiteraard krijgt hij desondanks de nodige zorg...maar niet zoals de gs...
 
Mijn GS heeft al pekel gezien wat het toch wat makkelijker maakt ermee door te zijden.

onlangs even wat roestige boutjes vervangen voor titanium
kvSoPyJ.jpg

vind die torx koppen op het stuur ook behoorlijk lelijk
IuWrgr7.jpg

dan ziet dit er al een stuk beter uit
QblTPRX.jpg


remklauw bevestigingen en reactiestang ook gedaan, knapt er toch van op.
 
alles op z'n tijd :)

nu heb ik natuurlijk wel 10PK meer door de gewichtsbesparing :]

edit: ja twee verschillende maten... rare dingen die BMW's
 
Laatst bewerkt:
dat is al een veel acceptabelere prijs. persoonlijk vind ik led/xenon wel echt een hele verbetering tov halo je gaat er beslist veel plezier van hebben.
 
50€ voor aanmelding... WTF! Is hoogstens 5 min werk. In deze winter maanden zouden ze al blij mogen zijn dat je de showroom nog eens komt bezoeken....
 
Ze moeten inloggen bij de importeur en dan word het hele menu van de motor uitgelezen en weer opnieuw geïnstalleerd.
Al met al heeft het ong. een half uur geduurd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan