Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is er eigenlijk zo beroerd aan de anakee 3? Ervaar hem persoonlijk niet zo
 
nou heb ik ook nog de motorbeschermbeugels van de GS LC '13 liggen
weten jullie toevallig of deze ook of de GS '17 passen

bedankt weer
Jan
 
Wat is er eigenlijk zo beroerd aan de anakee 3? Ervaar hem persoonlijk niet zo

Ik heb er ook geen problemen mee .
Heb er nu PIRELLI SCORPION 2 TRAIL op liggen,vind het maar een klote band...cuppen als een gek.
Gaan wel lang mee,voor mij helaas te lang,ik dacht dat de cardan stuk was maar het ligt aan de gecupte achterband
Mijn volgende banden set word weer de Michelin Pilot road
 
Laatst bewerkt:
nou heb ik ook nog de motorbeschermbeugels van de GS LC '13 liggen
weten jullie toevallig of deze ook of de GS '17 passen

bedankt weer
Jan
Volgens mij hebben ze niks verandert aan het frame en de gietdelen van het blok, dus zou moeten passen.
 
Heren,

Ik weet er is al veel overgeschreven maar toch stel ik nog een keer de vraag:
welke toerbandjes op de GS 2017.
ik rij geen offroad, alleen asfalt
verder alleen voor mijn plezier weekendjes naar de eifel, zwartewoud Dolemieten etc
ik krijg mijn R1200GS '17 per 01-03-2018 en er zitten Anakee 3 banden op
Nou wil ik kijken of ik voor een schappelijk prijsje ze kan wisselen tegen een meer tourband,
maar welke?
Conti Roadattack 3
Mettzler Roadtec 1
Michelin Pilot road 5

bedankt voor jullie input

Jan


100% wegband: Michelin Pilot Road Trail
 
hm, over de prestaties op nat wegdek en in bochten kan ik nog niet zoveel meepraten. heb er nog geen 200km op zitten dus hij is nog niet ingereden.

herrie maakt hij inderdaad wel, maargoed ik rijd op een doorgaande hoestbui dus dat kleine beetje herrie lig ik niet wakker van.
 
Neen, die passen helaas niet... ze pasten reeds niet meer op m'n 2015 GS, zodat het me sterk zou verwonderen indien ze (opnieuw) op een 2017 zouden passen...

heb je het zelf geprobeerd?
op het GS-forum schreven ze:
Passen gewoon, heb een 2017 Rallye en de 2015 beugels passen perfect.
Toen ik mijn 2013 LC inruilde voor een nieuwe 2015 werd mij verteld dat de beugels niet op de 2015 zouden passen. Gaat zonder problemen.
 
De beugels zijn gewijzigd vanaf 2014 en dat werd me toen getoond door mijn dealer op mijn 2015... de gaten van de bouten komen niet overeen.... en ook iets van het aantal gaten, als ik me goed herinner.

De onderdeelnummers waren alleszins verschillend.

Maar ga vooral je gang... als het lukt met wat gewring... :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik op RealOEM.com kijk, zie ik dat er 3 afbeeldingen voor de engine protection bar zijn.
UOhKn2W.jpg


Bij de eerste set staat de opmerking "For vehicles produced to 06/18/2013 en heeft de individuele beugels:
77148533691 = Links
77148533692 = Rechts
w6HsyMQ.jpg


Bij de tweede set staat de opmerking "For vehicles produced from 06/19/2013 en heeft dezelfde beugels
77148533691 = Links
77148533692 = Rechts
Verschil lijkt 'm te zitten in de montagedelen. Bij de beugels staat vermeld K50 (R1200GS) 10/2011 - 12/2016
zfR7L8K.jpg


Bij de derde set staat de opmerking "During initial installation 1x set of reinforcement plates is required" en bij de onderdelen is te lezen dat dit geldt voor motoren geproduceerd tot 06/2013. De beugels hebben andere onderdeelnummers:
77148557607 = Links
77148557608 = Rechts
Bij de beugels staat vermeld K50 (R1200GS) 10/2011 - 12/2017
QnwiyFL.jpg


Wat ik uit bovenstaande begrijp zal het 'm tot en met 2016 dus niet aan de beugels liggen, maar eerder aan de montagedelen. Voor 2017 zal het mogelijk afwijkend zijn. Een 2017 beugel zal voor de eerdere jaren pasbaar gemaakt kunnen worden, maar de beugels van een eerder jaar zullen vermoedelijk niet passen op een 2017 model.
 
Laatst bewerkt:
hou ze toch gewoon en probeer ze te monteren in Maart op mijn 2017 model

in ieder geval bedankt voor jullie adviezen

jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook geen problemen mee .
Heb er nu PIRELLI SCORPION 2 TRAIL op liggen,vind het maar een klote band...cuppen als een gek.
Gaan wel lang mee,voor mij helaas te lang,ik dacht dat de cardan stuk was maar het ligt aan de gecupte achterband
Mijn volgende banden set word weer de Michelin Pilot road

ik heb precies dezelfde ervaring. die pirelli's cuppen inderdaad als een gek.
als je door de bocht gaat net of er rupsbanden op liggen.en als ze een stukje versleten zijn sturen ze voor geen meter meer.
met de annakee's geen problemen. :] de michelin is een wat stuggere band mijn idee.ik rijdt altijd met duo dus bevalt de michelin gewoon goed.
en die kun je ook gewoon tot het randje rijden })

gr.BMWerner
 
Niet nieuw , maar nog steeds verwonderlijk hoe uiteenlopend onze ervaringen zijn...

Met een 160 Pk- fiets met twee forse personen erop in de bergen, in de hitte én met een flinke gashand, zou je toch denken dat echte kl@tebanden zeer snel de geest geven... welnu, de Scorpions gaan bij mij het langste mee, en totaal probleemloos...
 
Yes, het is gebeurd. Vrijdag een LC uit 2014 gekocht. *O*


Bedacht nog dat een paar klepdeksel beschermers verstandig is. Genoeg keuze.
Liefst een paar die functioneel zijn. Dus goed beschermen en niet te zwaar zijn.
 
Yes, het is gebeurd. Vrijdag een LC uit 2014 gekocht. *O*

Bedacht nog dat een paar klepdeksel beschermers verstandig is. Genoeg keuze.
Liefst een paar die functioneel zijn. Dus goed beschermen en niet te zwaar zijn.
Gefeliciteerd. ;)

Ik zou er zeker een goede valbeugel op zetten. Ze kosten hetzelfde als één klepdeksel en ze zorgen ervoor dat je nog kunt rijden als je een keer de brommert laat omvallen. Over gewicht geen zorgen, het ding weegt toch al teveel.
 
Ik wilde eigenlijk de GS Rally uitvoering, of beter nog, de Touratech versie. Maar ja, Sinterklaas niks, met mijn verjaring niks en van de kerstman hoef ik al helemaal niks te verwachten. ;(
 
Hey allemaal,

Lees hier langere tijd mee. Gisteren (zaterdag) de krabbel gezet voor mijn eerste BMW. Het wordt een 1200 GS Adventure LC uit 2015. Kan niet wachten om te rijden, zeker nu met de sneeuw.

Groet Borre
 
Hey allemaal,

Lees hier langere tijd mee. Gisteren (zaterdag) de krabbel gezet voor mijn eerste BMW. Het wordt een 1200 GS Adventure LC uit 2015. Kan niet wachten om te rijden, zeker nu met de sneeuw.

Groet Borre
Ja joh Borrel, maakt het uit, koop maar weer........ :/

Gefeliciteerd ;)

Meelezen was boeiender dan het weerbericht? Het gaat hier alleen over banden en welke masochist wel of niet op de motor stapt. O ja, en hoe de Begonia's van TenCats erbij staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan