Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een vraag aan onze Vlaamse vrienden, hoe kijken jullie tegen dit aan ??

Meeste Vlaamse leraren willen alleen Nederlandse taal op school

had het idee dat je toch echt wel behoorlijk Frans moet kunnen spreken als je gaat werken en veel met klanten en andere bedrijven in contact komt zeker als je iets hoger op de maatschappelijke ladder staat. dus als er ook Frans gesproken word heeft dat een positieve invloed op de taalvaardigheid.
 
Laatst bewerkt:
Heeft niks met Frans te maken, maar wel met de intentie om (voornamelijk)Arabische leerlingen voortaan toe te laten ook in hun eigen taal in de klas onder elkaar te praten.. ZOGEZEGD om zich gemakkelijker te integreren..... .

De meeste leerkrachten op school zijn het met deze intentie duidelijk niet eens... m.i. terecht...
 
Wat slijkmoto zegt... en dat Frans spreken is mi ook overroepen.

Het lijkt of heel Vlaanderen Frans kan/wil spreken, en heel Wallonië er simpelweg vanuit gaat dat de Vlamingen de taalbarriëre wel zullen oplossen.


Artikel is best wel al oud... duurt het zo lang om tot bij onze bovenburen te geraken?
 
Laatst bewerkt:
Heeft niks met Frans te maken, maar wel met de intentie om (voornamelijk)Arabische leerlingen voortaan toe te laten ook in hun eigen taal in de klas onder elkaar te praten.. ZOGEZEGD om zich gemakkelijker te integreren..... .

De meeste leerkrachten op school zijn het met deze intentie duidelijk niet eens... m.i. terecht...


het artikel is pas gisteren verschenen op die site.

dat probleem speelt in NL ook, veel migranten kinderen spreken amper een woord nederlands en zitten gelijk op een achterstand, daar veel van hen ook niet naar de peuterspeelzaal zijn geweest,

maar sta er ook niet van te kijken dat de walloniers ervan uit gaan dat Vlamingen zich wel aanpassen
 
maar sta er ook niet van te kijken dat de walloniers ervan uit gaan dat Vlamingen zich wel aanpassen

Wij noemen dat soort mensen gewoon "Walen" hoor, Walloniërs klinkt net of je dat uit een verloren geschiedenisboek hebt gehaald... :P




En ja... integratie... da's iets waar zo goed als heel Europa in heeft gefaald... maar dat bespreekt men best in een ander topic. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik observeer het soort graag, vooral die Vlamen die zich op een motor proberen te verplaatsen.

motorcycle1.gif
 
Wij noemen dat soort mensen gewoon "Walen" hoor, Walloniërs klinkt net of je dat uit een verloren geschiedenisboek hebt gehaald... :P




En ja... integratie... da's iets waar zo goed als heel Europa in heeft gefaald... maar dat bespreekt men best in een ander topic. O-)


van mijn Vlaamse vrienden heb ik ook wel andere benamingen gehoord :X en dan valt rotzak(ken) wel mee......


je heb een punt, dus ik denk dat het niet zo zeer aan specifiek beleid ligt als meerdere EU landen het niet lukt,, denk dat je dan toch naar andere oorzaken moet kijken die elders besproken worden, laten we dat hier maar niet doen.
 
Vanuit de polder iedereen fijne feestdagen !!!
Niet teveel opgaan in dit vreetfestijn, zodat jullie niet door de vering van jullie geliefde bike zakken.... O-)
 
Om helemaal in de stemming te komen

Iedereen prettige kerst en alvast een goede jaarwisseling gewenst!

het is dat het co van m'n R850R zo hoog is anders zou ik gaan rijden voor de schoon familie komt .
 
Insgelijks, Maniac !

En, is Maya al gearriveerd in de polders ?


Nee. Toevallig gisteren de dealer nog even bezocht.
De kawa was binnen enkele dagen verkocht. Incl de topkoffer en zumo houder.
Eigenlijk zouden beiden worden overgezet.

De koper van de kawa wilde die dingen graag erbij dus krijg ik een nieuwe zumo houder en een nieuwe topkoffer..

Afleverdatum is 1e week maart..
Ik lever mij over aan de winterstop..
Mocht er toch nog een of meer dahen komen met goed motorweer...pak ik de bmw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan