Verf spuiten

suzukits

Rookie
1 mrt 2017
6
0
ik heb al verschillende meningen gehoord over het verven van onderdelen en zit nog altijd verveelt met wat ik moet doen.
ik wil de tank ( en andere onderdelen) opnieuw verven en zat nu te denken om gewoon de tank goed te schuren en dan primer en alles wat er bij hoort op te spuiten. is dit voldoende om er toch een mooi resultaat van te krijgen en dat toch degelijk is ( niet dat de roest er dadelijk weer door komt). of moet ik het best laten zandstralen en dan alles spuiten? ( er zit ook op sommige plaatsen roest op natuurlijk ;))
 
Als je het gewoon allemaal netjes aanpakt en zorgt dat je de juiste spullen gebruikt dan kan jij een hele mooie tank krijgen. Het is geweging van hoeveel moeite je wil doen. Het is niet even schuren en primer er overheen en gelijk in een kleur zetten. Je heb toch wel een proces van de tank glad maken, ontvetten, primer, plamuren, schuren, weer ontvetten, plamuur, schuren, ontvetten, primeren, schuren en dan weer een aantal lagen lakken met tussendoor ook opschuren en schoonmaken. Daarna nog een keer blanke lak. Het is niet even binnen een middag klaar. (kan wel maar dan zal het resultaat misschien tegenvallen. Daarom kiezen de meeste mensen ervoor om een tank te laten sluiten. Maar of je schuurt of zandstraalt, het hele proces van het spuiten blijft hetzelde.

Ik vind het persoonlijk goed te doen maar je moet er echt geduld voor hebben. Als je niet het geduld hebt om voor de 5e keer weer een plamuur laag aan te brengen omdat je toch nog net niet blij bent met het resultaat dan moet je hem gewoon laten spuiten. Dat hoeft niet eens heel duur te zijn.
 
het wegwerken van de roest kan op meerdere manieren maar het is wel belangrijk dat je de roest helemaal weg haalt. als de roest van binnen naar buiten is gekomen zal je dus ook de binnenkant aan moeten pakken. en zelf doen of laten doen hangt af van hoe handig je bent en hoeveel tijd je hebt. de preparatie kost het meeste tijd maar is ook het belangrijkste voor het eindresultaat. en zorg dat je de juiste lak gebruikt (2K) want goedkope (1K) lak komt binnen de kortste keren los als het in aanraking komt met benzine(damp).
 
Terug
Bovenaan Onderaan