Grote maat laarzen/schoenen

Pigion

MF'er
27 nov 2006
173
4
Ik heb ca. 8 jaar gereden met LOWA hoge wandelschoenen, middenklasse. Deze zijn nu helemaal op. Voeten zijn met de leeftijd wat groter geworden en LOWA gaat dan een volle maat omhoog. Voor het wandelen heb ik nu een zwaardere schoen doch daarmee is niet te rijden met maat 49/50. Ik zoek nu een lage motorlaars/schoen met een stelbare sluiting over de wreef. Bij voorkeur klittenband. Ik heb dat absoluut nodig vanwege een lage wreef, b.v. Daytona Shorty of Journey XCR. Helaas is Kaimann failliet en kan geen laarzen op maat meer laten maken. Dat was misschien een goede optie geweest.
Vraag:
- Is er in Nederland een motorzaak met grote maten?
- Hoe is de maatvoering/pasvorm van Daytona?
Pigion
 
http://www.tenkateshop.com/sp-1-shoes-alp2511015

De Alpine SP1 is iets waar ik zelf naar zit te kijken.

De SMX5 zit mij behoorlijk strak om de voet, dus miss is de SMX6 handig om een keer te passen. Echter dit is geen lage.

Alpinestars SMX-1 R zijn verstelbaar, maar nauwelijks, Heb een maatje kleiner genomen dan normaal (49 ipv 50) en deze zit nog behoorlijk losjes om de voet. Lengte had iets ruimer mogen zijn maarja...

De echte motorschoenen gaan maar tot een keer 48
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voorde informatie. Ik heb de Alpine's gepast, te ruim op de wreef en in verhouding kort. Ik schop ze zo uit, dus in case of crash verlies je ze ook.
Weet iemand hoe Daytona's uitvallen? Of andere tips voor maat 49/50 lage wreef?
Naar Poeldijk rijden, is voor mij 2,5 uur rijden en files terug...
Pigion
 
gewoon passen die daytona's en als dat het echt niet wordt kan je bij daytona ook maat laten maken. niet elk model maar wel een ruime keuze.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan