BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Hé die is herkenbaar Ceesi!



Daar heb ik ook nog op proefgereden. Gefeliciteerd!

Enne wervisser: als ik dat inderdaad niet gedaan had, had ik ook nooit aan de R1200s gedacht :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Elles,
Wat een toeval.
En wat was voor jou de reden voor een andere te gaan?
Het metzeler op het kontje gaat er nog wel van af, zitten nu Continentals onder.
 
Dat doe ik wel via pb als je het echt wil weten.


En idd een nieuw bandenset is niet geheel onbelangrijk: wie ooit bedacht heeft een pirelli met een metzler te combineren mag zichzelf nogmaals achter de oren krabben
 
Laatst bewerkt:
Dat doe ik wel via pb als je het echt wil weten.


En idd een nieuw bandenset is niet geheel onbelangrijk: wie ooit bedacht heeft een pirelli met een metzler te combineren mag zichzelf nogmaals achter de oren krabben

Ja stuur maar even pb, ben benieuwd.
 
ik kom van het circuit af.
De reden waarom ik weer terug ben naar de S is omdat dat door ziek zijn mijn zx10r en zx6r op het circuit (voorlopig) niet meer kan.

Ik ga nu het revalidatieproces in en ga rustig aan opbouwen: de S neem ik zo vlug als veilig is wel mee het circuit op, noem het maar een revalidatiemotor. Maar mocht ik ooit dichtbij mijn oude niveau komen ga ik wel terug naar de kawa iig voor het circuit.
 
Elles, wat naar, ist ernstig?

Ikzelf ben nu tevens aan het revalideren, zit nu op acht maanden revalideren van een dubbele rughernia :/

Weinig gereden en wat droomreisjes uitgesteld. Ben nu de ritten weer aan het uitbouwen, ik geniet hierdoor wel nóg meer van iedere kilometer op de boxer :Y Doel is om hem weer uit te kunnen laten in de bergen ;)
 
Elles, wat naar, ist ernstig?

Ikzelf ben nu tevens aan het revalideren, zit nu op acht maanden revalideren van een dubbele rughernia :/

Weinig gereden en wat droomreisjes uitgesteld. Ben nu de ritten weer aan het uitbouwen, ik geniet hierdoor wel nóg meer van iedere kilometer op de boxer :Y Doel is om hem weer uit te kunnen laten in de bergen ;)

Ernstig is relatief. Wel blijvend probleem/ziekte waar met wat aanpassingen prima mee te leven is. Alleen op het gebied van motorsport een behoorlijke stap terug.
 
Ernstig is relatief. Wel blijvend probleem/ziekte waar met wat aanpassingen prima mee te leven is. Alleen op het gebied van motorsport een behoorlijke stap terug.


Gelukkig maar, al doe je een stap terug in het racen. Mooi dat je jezelf ‘n 1200tje gunt :)
 
173C19A4-1D47-4499-869A-83C5BA59DD16.thumb.jpeg.30596ed2c16397908f9b4744b7094c9c.jpeg


zaterdag in alle kou opgehaald, gister eerste ritje gemaakt.

De S stuurt een stuk zwaarder dan de 10r, maar is een stuk koersvaster. Ook zit ik er een stuk relaxter op!
 
[afbeelding]

zaterdag in alle kou opgehaald, gister eerste ritje gemaakt.

De S stuurt een stuk zwaarder dan de 10r, maar is een stuk koersvaster. Ook zit ik er een stuk relaxter op!
mooi hoor, veel plezier ermee.

Heb zelf zoals jullie hebben kunnen lezen mijn 1100S verkocht, en ik blijf hier meelezen, hoewel ik met mijn nieuwe motor hier misschien niet helemaal "on topic" ben, maar het is tenslotte ook een sportieve boxer.
full
 
Laatst bewerkt:
Toppie, veel veilige kilometers.
Één dezer dagen zal ik ook wel bericht krijgen dat ik mijn brommert op kan halen, ik kan niet wachten tot het zover is, zeker als het zonnetje weer schijnt.
 
mooi hoor, veel plezier ermee.

Heb zelf zoals jullie hebben kunnen lezen mijn 1100S verkocht, en ik blijf hier meelezen, hoewel ik met mijn nieuwe motor hier misschien niet helemaal "on topic" ben, maar het is tenslotte ook een sportieve boxer.
[afbeelding]

mooi ding!
 
Ben een beetje aan het dubben. Ik rij nauwelijks met het excuus 'geen tijd' en ben aan het overwegen om mijn S te verkopen. Als ik hem bij de dealer zet krijg ik een handelsprijs, maar ben er gelijk vanaf. Als ik hem via MP verkoop krijg je weer een hoop mensen aan de deur die willen proefrijden. Blijft toch altijd een dingetje, je kunt geen geld eisen om achter te laten, maar als ze een stuurfoutje maken ....
 
Ben een beetje aan het dubben. Ik rij nauwelijks met het excuus 'geen tijd' en ben aan het overwegen om mijn S te verkopen. Als ik hem bij de dealer zet krijg ik een handelsprijs, maar ben er gelijk vanaf. Als ik hem via MP verkoop krijg je weer een hoop mensen aan de deur die willen proefrijden. Blijft toch altijd een dingetje, je kunt geen geld eisen om achter te laten, maar als ze een stuurfoutje maken ....

Contractje opstellen en laten ondertekenen? Geen idee hoe het dan met de rechtsgeldigheid zit trouwens. Maar risico is de extra opbrengst wel waard naar mijn mening.

Of beter: niet verkopen ;)
 
Ik zat pas het hetzelfde dilemma, het ging om mijn sneeuw fiets ( cbr600f ) , die heb ik de handel in geschopt, geen gezeik met proefrijden e.d. , ook geen gezeur mocht de fiets opeens stuk gaan op korte termijn.

Ik vond het nog geeneens tegen vallen wat ik er voor kreeg.

Anders probeer je hem even vrijblijvend op www.ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl , daar heb ik mijn vorige fiets naar weg gedaan, ben ik ook heel tevreden over.
 
Ben een beetje aan het dubben. Ik rij nauwelijks met het excuus 'geen tijd' en ben aan het overwegen om mijn S te verkopen. Als ik hem bij de dealer zet krijg ik een handelsprijs, maar ben er gelijk vanaf. Als ik hem via MP verkoop krijg je weer een hoop mensen aan de deur die willen proefrijden. Blijft toch altijd een dingetje, je kunt geen geld eisen om achter te laten, maar als ze een stuurfoutje maken ....

Gewoon aangeven in je advertentie proefrit maken geen probleem na achterlaten vraagprijs 😉
 
Vandaag begonnen met wat onderhoud aan de boxer.
Op de planning:
- olie (motor/bak/cardan)
- splines checken + smeren
- grote schoonmaak beurt achter.
Is de eerste keer dat ik een cardan uit elkaar haal en dat ging niet al te soepel....
Nu ligt "alles" los en vraag ik me af of de lagers in het huis nog wel goed zijn. Ik heb nooit last van speling gehad. Ik kan nu de binnen schaal 2 mm axiaal op en neer bewegen en dat zorgt ook voor dat de assen iets kunnen kantelen.
Iemand hier al een lager vervangen? Zo ja hoe "voelt" een nieuw lager?
 
Goede vraag!

Ik heb een gebroken kardanas gehad met mijn GS, en de achterbrug moeten vervangen omdat deze helemaal uitgevreten was. De nieuwe brug zaten lagers in de hadden ook speling idd axiaal. Waren een stuk beter dan die eruit kwamen.

De lagers van de GS die eruit kwamen waren voelbaar daar zn gootje omdat als ik deze radiaal belaste ze voelden alsof je een stuk metaal door een grindbak beweegd. Ook axiaal kon ik deze bewegen.

Als je de brug er dan toch af hebt liggen, kan je het beste de oliekeerring van de uitgaande as direct vervangen, dingetje kost iets van 30 euro en is iets van 5min werk. Bij de gs is het een bekend probleem dat deze nog al eens lekken en zal mij niets verbazen als de S hier geen uitzondering op is. Controleer ook je rubbers van de cardantunnel op haarscheurtjes, als deze lekken is dat vaak de oorzaak van een gebroken kardan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan