Even voorstellen

GeJee

Rookie
16 apr 2017
7
0
Helmond
Hallo allen,

Mede omdat ik op zoek ben naar wat hulp heb ik me aangemeld hier.
Ik ben Gert-Jan, en woon sinds kort in het Brabantse Helmond.
27 jaar geleden kocht ik mijn eerste motorfiets en heb jaren gereden.
Door een vervelend ongeval met toch vrij serieus letsel heb ik daarna bijna 20 jaar niet meer gereden. Vorig jaar besloten de hobby toch weer op te pakken en eerst te beginnen met een oudje, daarna zien we wel verder.

Ik kocht een '93-er Kawasaki ZZR600 en heb daar eind vorig jaar toch wel weer wat KM's mee gemaakt. Door verandering van baan en woonplaats heeft de motor maanden lang buiten gestaan en toen ik enkele weken geleden weer wou gaan rijden bleek zowel het contactslot als het tankslot moeilijk te gaan, helemaal verweerd.

Via Aliexpress ondertussen een vervangende set gekocht en tankdop(slot) is ondertussen al vervangen. Contactslot nog niet. De motor op contact krijgen gaat erg moeizaam, ook grafietpoeder en WD40 bieden geen oplossing meer, het slot is gewoon uitgesleten.

Nu heb ik een nieuw vervangend contactslot maar echt heel handig ben ik niet, ik heb een poging gedaan om de kroonplaat los te maken en heb daarbij gelijk de inbusbout naar de haaien geholpen zonder dat hij los kwam, daarna ben ik maar opgehouden.

Iemand hier op het forum uit Helmond of directe omgeving die me kan helpen hiermee?
 
:W Gert-Jan
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan