Ergernis veroorzaken

Goed dat ik de MF bank nog bewaard heb:

full
 
Laatst bewerkt:
De herrie en racen bij mij door de straat 30km keur ik ook niet goed. Rij gewoon netjes in de woonwijk en trek hem op de snelweg maar open. Op een zonnige zaterdag gaat het de hele dag door, heen en weer.

Soms komen er vrienden, dan gaat het groepje van 4 (of meer), en een uurtje later weer terug. Later de vrienden even weg brengen en meerijden, en dan weeer terug. Omkleden, even checken als de motor nog start, de straat op- en neer zonder helm in de spijkerbroek, parkeren, koffie en na de koffie het motorpak weer aan en nog een keer. '(

Wat moet ik met zo'n situatie als ik zelf ook motorrijder ben, wat zeg ik tegen de motormeneer met zijn jank machine? :/
 
De herrie en racen bij mij door de straat 30km keur ik ook niet goed. Rij gewoon netjes in de woonwijk en trek hem op de snelweg maar open. Op een zonnige zaterdag gaat het de hele dag door, heen en weer.

Soms komen er vrienden, dan gaat het groepje van 4 (of meer), en een uurtje later weer terug. Later de vrienden even weg brengen en meerijden, en dan weeer terug. Omkleden, even checken als de motor nog start, de straat op- en neer zonder helm in de spijkerbroek, parkeren, koffie en na de koffie het motorpak weer aan en nog een keer. '(

Wat moet ik met zo'n situatie als ik zelf ook motorrijder ben, wat zeg ik tegen de motormeneer met zijn jank machine? :/



Dat er blauwe pilletjes zijn om te helpen als het niet meer lukt. :+ :+


Serieus tja denk dat het weinig zin heeft.
Of het helpt of je krijgt een uitbrander met de vraag waar je je mee bemoeit.

Weet niet hoe de persoon is als het een relaxt iemand is kun je er gewoon eens een praatje mee maken.
 
Persoon in kwestie is nogal een opgefokt mannetje heb ik van de stok-oude buurvrouw vernomen. Leven en laten leven denk ik altijd maar B|
 
Persoon in kwestie is nogal een opgefokt mannetje heb ik van de stok-oude buurvrouw vernomen. Leven en laten leven denk ik altijd maar B|
En als en het gewoon eens probeert.
Je zult als je het een beetje normaal en niet vingernwijzend achtig doet nog wel eens possietief verast kunnen worden. :)
 
Jaja, vanmiddag zal ik hem weer met zijn maten door de buurt racen. Inmiddels heeft hij mij ook op mijn nieuwe motor gezien en zwaaide hij deftig naar mij. :?

Tsja bikers onder elkaar, heb nu net drie weken mijn rijbewijs maar toch. Binnenkort tref ik hem wel eens en hoor ik wel wat hij te melden heeft. :)
 
Iemand niet aanspreken op basis van aannames en vooroordelen, daar wordt iedereen beter van :?

In dit geval houdt dat waarschijnlijk een praatje in, als motorrijders onder mekaar waarbij je hem wellicht alleen maar subtiel hoeft te herinneren aan het feit dat niet iedereen in de wijk jullie passie voor motoren deelt (je bent niet de vijand, want óók motorrijder dus het is bijna jouw maatschappelijke taak om dat praatje te maken).
 
Jaja, klopt helemaal. Ook al ben ik nooit iemand die "jij dit" of "hij dat" zegt, dat moet je altijd voorkomen. Zoals de brandweer altijd zegt, een aanname is dodelijk. (ik dacht als er binnen geen brand was)
 
Persoon in kwestie is nogal een opgefokt mannetje heb ik van de stok-oude buurvrouw vernomen. Leven en laten leven denk ik altijd maar B|
Op hierop terug te komen waarom was hij opgefokt of reageerde hij zo.

90% van de mensen reageerd niet bij de eerste zin al zo.
En ouderen zijn ook niet altijd handig in de manier van aanspreken vaak al gelijk geirriteerd en schreeuwerig door dat ze er telaat wat van zeggen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan