Ergernis veroorzaken

Die ervaring heb ik niet, eigenlijk. Ik rij best wel veel in de file (dwz tussen de file door), en als er al iemand is die naar links of rechts komt, kijken ze zeer verschrikt als ze merken dat ze mij bijna aanrijden. Expres ervoor zetten heb ik nog niet meegemaakt.
Ik probeer wel lawaai te maken bij het filteren, door in z'n één te rijden, maar onder de zeventig geeft zelfs dat geen lawaai.

Lijkt me erg onrustig rijden en lastig om vloeiend te blijven rijden in z'n 1e versnelling. :o
Snap je punt vh meer geluid willen produceren omdat etc., maar wat je zegt, je moet al behoorlijk hard gaan voordat dat iets uit gaat maken.
 
zoekzoek...
Vorig jaar in Serres gespot...
[afbeelding]

eigenaar moest lachen toen ik een foto maakte.
heb m verzekerd dat ik zn nr niet leesbaar zou fotograferen.
even coffee gedronken.

Voor de liefhebbers: prachtig weer daar, Prima rijd-routes in bergachtig gebied, en ook nog een circuit, voor liefhebbers.
Ik zie het nu pas.
Heeft bi j dat ding er nu onder geplakt?_O- _O-

Dacht eerst dat je de reflectie was vergeten weg tehalen O-)
 
Nederland verouderd vergrijzing etc veel ongelukken daarom Han S :P :+

Daarnaast een hele horde jonge whatapp jeugd tijdens het rijden.

Waarvan de helft niet eens fatsoenlijk kan rijden.
 
De vraag is of dat een slechte zaak is. Het aantal ongevallen neemt toe en dat komt niet door netjes rijden.
Jemig, dit is nog te zwak om een drogreden te zijn... het komt ook niet door felgekleurde ballonnetjes met stippen en ook niet door een klemmende deur in China :z
 
Luid pijpen red levens...
30 jaar geleden misschien, maar in een moderne auto met goede geluidsisolatie hoor je ook die open pijp niet meer totdat hij direct naast de auto zit.
Andersom zijn er wielrensters die in hun eentje fietsen en keurig rechts houden en voorrang verlenen en bellen, die zich mateloos ergeren aan die opa en oma die rechts fietsen maar op precies het verkeerde moment ineens links gaan fietsen, of die zodanig fietsen dat ze op het toch wel brede fietspad toch niet gepasseerd kunnen worden, en die als je dan belt van hun fiets vallen van de schrik zodat je nog moet afstappen ook om ze weer op te rapen.
Mee eens, naast auto en motor rijd ik ook op de racefiets.
En als ik iemand inhaal dan ga ik niet asociaal schreeuwen zoals sommige wielrenners plegen te doen, maar gebruik ik een bel.
De meeste fietsers gaan eerst eens rustig achterom kijken waar dat geluid vandaan komt, soms vallen ze dan inderdaad bijna van schrik van de fiets af, en tergend langzaam gaan ze dan achter elkaar in plaats van naast elkaar fietsen.
Helemaal mee eens, er moeten veel meer spiegels van auto's worden getrapt. In de seventies deden we dat nog, maar blijkbaar is dat uit de mode geraakt.
Met spiegeltje trappen moet je er natuurlijk ook niet raar van opkijken dat die auto daarna dan ineens "per ongeluk" jouw kant opstuurt.
 
Laatst bewerkt:
Mee eens, naast auto en motor rijd ik ook op de racefiets.
En als ik iemand inhaal dan ga ik niet asociaal schreeuwen zoals sommige wielrenners plegen te doen, maar gebruik ik een bel.
De meeste fietsers gaan eerst eens rustig achterom kijken waar dat geluid vandaan komt, soms vallen ze dan inderdaad bijna van schrik van de fiets af, en tergend langzaam gaan ze dan achter elkaar in plaats van naast elkaar fietsen.

En met het achterom kijken trekken ze de stuur naar links waardoor ze zeker weten de doorgang blokkeren...
Ik schoot er daarom maar gewoon stilletjes langs op de trapfiets...
Zij hoeven niet moeilijk te doen om zoals het hoort achter elkaar te fietsen en ik hoefde m'n tempo niet te verlagen.


Vind het toch altijd weer apart... zodra er een fiets gebruikt word zijn de standaard verkeersregels ineens niet meer van toepassing zolang ze niet in de fietsers voordeel zijn...
Een auto zie je toch ook niet 2 (3,4 of meer) breed op 1 rijbaan rijden? of tegen de rij-richting in.
Rotonde linksom ipv 3 kwart rond... want dat is sneller. :o

edit:
Ja, de laatste keer dat ik met een groep vrienden fietste ben ik afgestapt en gaan lopen op de stoep toen zij besloten te gaan spookrijden omdat oversteken en aan de correcte kant van de weg fietsen teveel moeite was. (Lichtjesroute Eindhoven, een moment wanneer je dus zeker weten niet oplettende mede-weggebruikers tegemoet zou kunnen komen)
 
Laatst bewerkt:
En met het achterom kijken trekken ze de stuur naar links waardoor ze zeker weten de doorgang blokkeren...
Ik schoot er daarom maar gewoon stilletjes langs op de trapfiets...
Zij hoeven niet moeilijk te doen om zoals het hoort achter elkaar te fietsen en ik hoefde m'n tempo niet te verlagen.


Vind het toch altijd weer apart... zodra er een fiets gebruikt word zijn de standaard verkeersregels ineens niet meer van toepassing zolang ze niet in de fietsers voordeel zijn...
Een auto zie je toch ook niet 2 (3,4 of meer) breed op 1 rijbaan rijden? of tegen de rij-richting in.
Rotonde linksom ipv 3 kwart rond... want dat is sneller. :o

edit:
Ja, de laatste keer dat ik met een groep vrienden fietste ben ik afgestapt en gaan lopen op de stoep toen zij besloten te gaan spookrijden omdat oversteken en aan de correcte kant van de weg fietsen teveel moeite was. (Lichtjesroute Eindhoven, een moment wanneer je dus zeker weten niet oplettende mede-weggebruikers tegemoet zou kunnen komen)

En dan is het toch jammer dat de wetgever in de wet heeft bepaald dat fietsers weldegelijk met zijn tweeen naast elkaar mogen fietsen. Dus als fietsers met 2 naast elkaar fietsen passen ze gewoon geldende verkeersregels toe.
 
En dan is het toch jammer dat de wetgever in de wet heeft bepaald dat fietsers weldegelijk met zijn tweeen naast elkaar mogen fietsen. Dus als fietsers met 2 naast elkaar fietsen passen ze gewoon geldende verkeersregels toe.

2 wel ja? dacht dat dat een gedoogbeleid was... maar ik (je) zie(t) ze vaak genoeg met 4 of meer breed fietsen hoor ;)
 
2 wel ja? dacht dat dat een gedoogbeleid was... maar ik (je) zie(t) ze vaak genoeg met 4 of meer breed fietsen hoor ;)

2 staat in het RVV voor fietsers. Dat ze het met meer doen, tja....daar zou men tegen op kunnen treden.

Aan de andere kant, volgens mij mogen ook auto's, vrachtwagens, motoren etc. met 2 naast elkaar op dezelfde rijstrook rijden in theorie. Dat lijkt mij alleen praktisch in verreweg de meeste gevallen niet mogelijk.
 
En dan is het toch jammer dat de wetgever in de wet heeft bepaald dat fietsers weldegelijk met zijn tweeen naast elkaar mogen fietsen. Dus als fietsers met 2 naast elkaar fietsen passen ze gewoon geldende verkeersregels toe.

Deze regel is een uitzondering op de regel dat je zoveel mogelijk rechts moet houden. Fietsers hoeven dat niet waardoor je gezellig met z'n tweeën naast elkaar mag terwijl bromfietsen, paardrijders e.d. dat niet mogen.

Maar dit betekend niet dat je altijd en overal met twee fietsers naast elkaar mag fietsen. Je mag ander verkeer namelijk ook niet hinderen, dus als je dat wel doet moeten de fietsers tijdelijk achter elkaar.
 
Maar dit betekend niet dat je altijd en overal met twee fietsers naast elkaar mag fietsen. Je mag ander verkeer namelijk ook niet hinderen, dus als je dat wel doet moeten de fietsers tijdelijk achter elkaar
Langs veel wegen buiten de bebouwde kom heb je maar aan 1 kant van de weg een fietspad.
Dan moeten die fietsers wel zo rijden dat iemand die uit de andere richting komt er wel fatsoenlijk
langs kan.
 
Over ergernissen gesproken, een heel topic vol ergernissen over een andere minderheidsgroepering in het verkeer: het anti-wielrentopic

En wij als motorrijders tegelijkertijd maar zeuren, dat we gediscrimineerd worden :X _O-
 
Laatst bewerkt:
Deze regel is een uitzondering op de regel dat je zoveel mogelijk rechts moet houden. Fietsers hoeven dat niet waardoor je gezellig met z'n tweeën naast elkaar mag terwijl bromfietsen, paardrijders e.d. dat niet mogen.

Maar dit betekend niet dat je altijd en overal met twee fietsers naast elkaar mag fietsen. Je mag ander verkeer namelijk ook niet hinderen, dus als je dat wel doet moeten de fietsers tijdelijk achter elkaar.

Het zoveel mogelijk rechts houden heeft betrekking op het moment dat er meerdere rijstroken in dezelfde richting gaan. Waar jij op die rijstrook rijdt is niet bij wet vastgelegd.

Als dat wel zo zou zijn, dan overtreden wij als motorrijder bij iedere meter die we rijden de wet, of heb jij geleerd om uiterst rechts te rijden?

Verder is het bij wet niet verboden om met twee motorvoertuigen naast elkaar op dezelfde rijstrook in dezelfde richting te rijden. Als dat wel het geval is, dan zou het door de file rijden met de motor ook verboden zijn danwel gedoogd worden en we weten allemaal dat dat niet verboden of gedoogd is maar gewoon is toegestaan. Als jij namelijk door de file rijdt, rij je met enige regelmaat met 2 voertuigen op dezelfde rijstrook in dezelfde richting.
 
Het zoveel mogelijk rechts houden heeft betrekking op het moment dat er meerdere rijstroken in dezelfde richting gaan. Waar jij op die rijstrook rijdt is niet bij wet vastgelegd.

Als dat wel zo zou zijn, dan overtreden wij als motorrijder bij iedere meter die we rijden de wet, of heb jij geleerd om uiterst rechts te rijden?

Verder is het bij wet niet verboden om met twee motorvoertuigen naast elkaar op dezelfde rijstrook in dezelfde richting te rijden. Als dat wel het geval is, dan zou het door de file rijden met de motor ook verboden zijn danwel gedoogd worden en we weten allemaal dat dat niet verboden of gedoogd is maar gewoon is toegestaan. Als jij namelijk door de file rijdt, rij je met enige regelmaat met 2 voertuigen op dezelfde rijstrook in dezelfde richting.


Iets met letter en geest van de wet. Niet letterlijk lezen wat er staat, maar begrijpen wat er bedoelt wordt. Deze discussie is al een keer eerder gevoerd, dus ik ga me er verder buiten houden.
 
Iets met letter en geest van de wet. Niet letterlijk lezen wat er staat, maar begrijpen wat er bedoelt wordt. Deze discussie is al een keer eerder gevoerd, dus ik ga me er verder buiten houden.

Als jij mij de wettekst zou kunnen geven waarin verboden is voor motorvoertuigen om met 2 naast elkaar op dezelfde rijstrook te rijden in dezelfde richting zou dat al helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan