Ergernis veroorzaken

Waarom denk je dat? Ik rij normaal kruissnelheid in de derde versnelling, soms vierde als het wat harder gaat, dat gaat prima. Onder de 100 terug naar 2, onder de 80 als ik ga afremmen naar 1.

Het is heel fijn om op de openbare weg, op de snelweg met veel roekeloze en onoplettende automobiblikkers, heel snel weg te kunnen zijn, of heel snel te kunnen stoppen. Dat eerste beter trouwens. Ik rij ook nooit met dezelfde snelheid als de auto's, dat is vragen om ellende.

En geschikt of niet, het rijdt gewoon heel fijn. Ik zou niet anders willen.

Een GSX-R1000, trouwens.

[afbeelding]
Dacht dat je ze alleen in het blauw wit en zwart had :$

Vind deze kleurstelling mooier blauw wit is ook standaard :X
 
En hier zeg je het zelf. Het is de situatie die bepaald of artikel 5 van toepassing is of niet. Dus als 2 motoren naast elkaar rijden en daarmee geen gevaar of hinder veroorzaken, dan geldt artikel 5 niet en is het dus gewoon toegestaan.


Ik heb het oude topic terug gevonden.
Het grappige is dat jij er toen ook al bij was:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/20424135#20424135

Blijkbaar dacht je er toen anders over, maar iedereen mag in de loop der tijd van mening veranderen natuurlijk. Ik blijf bij mijn (oude) standpunt :z
 
Laatst bewerkt:
Ik erger me aan al die automobilisten die massaal in de Spits naar huis gaan en waardoor alle wegen vast staan. (hierdoor moet ik er met mijn motor helemaal omheen gaan rijden:P)
 
_O-Toch was het een stuk beter dan het nieuwe.

Grappig he dat er mensen zijn die inderdaad van standpunt kunnen wijzigen door andere inzichten en verloop van tijd.

Dat jij het oude standpunt beter vindt dan het nieuwe zegt nog steeds niets over de juistheid van je standpunt. Dat jij schermt met art. 5, iets wat gewoon altijd geldt, zegt denk ik voldoende.
 
Ik haal 160 in z'n één, als je dat bedoelt?

Ik weet dat de 1000cc SSers allemaal dergelijke snelheden kunnen halen in de 1e versnelling :) Weet alleen dat de fiets in de 1e versnelling behoorlijk afremt op de motor zodra je gas mindert, dus moet je om vloeiend te kunnen blijven rijden in die versnelling behoorlijk gasvast zijn. Maar dat ben jij dan wel concludeer ik. ;)

Ikzelf rij altijd in twee of drie, dan remt ie wat minder af op de motor zodra ik vh gas af ga.

Dus 70 is heel relaxed. Bij 120 begint het aardig te klinken.

Bij een file die 50 km p/u rijdt is het invoegen geblazen, toch? :+

120 km/u in z'n 1 zal behoorlijk kabaal maken idd, maar dat doet me dan meer denken aan die ouden van dagen die proberen in te parkeren en daarbij de motor steeds 4000 rpm laten draaien. _O-
 
Ik weet dat de 1000cc SSers allemaal dergelijke snelheden kunnen halen in de 1e versnelling :) Weet alleen dat de fiets in de 1e versnelling behoorlijk afremt op de motor zodra je gas mindert, dus moet je om vloeiend te kunnen blijven rijden in die versnelling behoorlijk gasvast zijn.

Nou, je moet niet in z'n een blijven rijden bij die snelheid. Je rijdt de oprit van de snelweg op, van 50 naar 160, en dan ga je schakelen en rustig rijden.
 

Uh...ja.

Als de file 50 km/u rijdt mag je (of hebben we afgesproken :+ dat we ) niet meer inhalen tussen de auto's door.

Dus als er wat fout gaat als je harder rijdt dan 50 km/u tussen de rijdende file door (moet natuurlijk wel eerst even aangetoond worden :) ), zou je de sjaak kunnen zijn.

Ikzelf rij overigens nooit harder dan 30 a 35 km/u wanneer ik stilstaande auto's inhaal in de file.
Ik zie weleens mensen op motoren die met 60, 70 of harder ertussendoor knallen, dan vraag je ècht om problemen imo. Officieel is het 10 a 15 km/u snelheidsverschil, maar dat gaat mij ff te langzaam, de meeste motorrijders die ik tegnkom in de file houden iets van 30 km/u aan of ietsje harder. Heb niet het idee dat automobilisten zich daaraan storen.
 
Nou, je moet niet in z'n een blijven rijden bij die snelheid.

Nee idd, maar ik dacht dat je het erover had dat je in de file in z'n 1 blijf rijden om meer toeren te maken bij een bepaalde snelheid zodat je meer herrie maakt zodat automobilisten je eerder horen als je eraan komt en daarom beter op je zullen letten.





Je rijdt de oprit van de snelweg op, van 50 naar 160, en dan ga je schakelen en rustig rijden.

Dat doe ik nooit in z'n 1, maar in z'n 2 of 3. Versnelt hard zat, me dunkt. :)
 
Maar, ehm, ik rij geen 160 tussen de file door hoor.

Heel verstandig om dat te laten idd :t , maar wel iets van 70 toch, in z'n 1? Dat is wat je schreef namelijk. En dat leek mij best lastig omdat je motor dan snel kan gaan bokken als je meer of minder gas geeft in die versnelling.

Anyway, ik rij alleen in z'n 1 als ik wegrijd vanuit stilstand, soms heel kort, soms trek ik 'm wat langer door, en heel soms even tot aan het rood...
 
Heel verstandig om dat te laten idd :t , maar wel iets van 70 toch, in z'n 1? Dat is wat je schreef namelijk. En dat leek mij best lastig omdat je motor dan snel kan gaan bokken als je meer of minder gas geeft in die versnelling.

Wel 's op een gixxer gereden? Rijdt heel soepel hoor, met 70 in de eerste versnelling. Bokt helemaal niet zo gauw hoor. Rijdt heel fijn en makkelijk.
 
Wel 's op een gixxer gereden? Rijdt heel soepel hoor, met 70 in de eerste versnelling. Bokt helemaal niet zo gauw hoor. Rijdt heel fijn en makkelijk.

Nee nog nooit. Is wel een doel van me, ooit nog een 1000cc supersport rijden, zowel de 4- als 2-cilinder. Ben nog niet verder gekomen dan een ZX-9R.

Maar ik geloof je verder op je woord hoor. :) Is misschien ook ergens wel logisch als je tot 160 kunt doortrekken, dan zal 70 idd wel meevallen. :+
 
Laatst bewerkt:
Tja, in 5 jaar tijd leert men nou eenmaal bij en veranderd men van standpunt als blijkt dat het oude standpunt niet juist is.


of het nou in het verleden of ver in de toekomst is, je moet en zal gelijk hebben.
Dat is in elke discussie en elk topic zo, of je nou wel of niet er naast zit de discussie met jou is gewoon niet leuk meer, je schijnt het alleen zelf niet erg in de gaten te hebben.
 
of het nou in het verleden of ver in de toekomst is, je moet en zal gelijk hebben.
Dat is in elke discussie en elk topic zo, of je nou wel of niet er naast zit de discussie met jou is gewoon niet leuk meer, je schijnt het alleen zelf niet erg in de gaten te hebben.

Je kunt je er ook gewoon buiten houden en erover heen lezen. Dan stoor je je er niet aan.

Of, als je dan toch wilt, doe dat dan inhoudelijk en niet op de persoon. Maar dat zal ongetwijfeld teveel gevraagd zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan