Ergernis veroorzaken

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Blijkbaar veroorzaken wij ergernis. Volgens dit artikel.
Volgens mij kan je een aantal van de zaken hieruit ook gewoon afdoen als jaloezie. Waarom zou iemand er anders problemen mee hebben als je op een nette manier tussen de file doorrijdt, of sneller accellereert dan een auto kan?

Maar toch...je kan als motorrijder wel een béétje rekening houden met andere weggebruikers en proberen onnodige ergernis te voorkomen.
Voorbeeld:
Gisteren liep ik in Den Haag en stapte net een zebrapad op toen er een motor veel te hard aan kwam rijden. Ik schrok daarvan, hij ook en moest stevig in de remmen om mij fatsoenlijk voor te kunnen laten gaan. Terwijl hij vervolgens vlak achter mij langs reed, gaf hij nog even een paar keer heel fors gas, blijkbaar om mij te laten schrikken c.q. af te straffen.
Dat vind ik niet netjes en onnodig en daarmee breng je de reputatie van motorrijders schade toe.
En ik denk ook dat vergelijkbare acties ervoor zorgen dat wij het als motorrijders steeds moeilijker krijgen, doordat bijv. (dijk-)weggetjes voor ons afgesloten worden.
 
Denk jij dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze ergernissen, zich iets zullen aantrekken van jouw topic? :+
 
Ja kom op zeg. Als ik m'n dakgoot schoonmaak, is er vast iemand te vinden die er aan ergert. Hij/zij vind dan dat ik dan de ramen moet lappen.

Het zal allemaal wel waar wezen. Maar ik kan kan ook maar 1 ding tegelijk, en probeer overlast voor anderen te voorkomen.

Huishaten, motorrijden en wat dan ook.
 
In Den haag gelden andere regels dan in de provincie.
 
Laatst bewerkt:
Wat me opvalt is dat mensen steeds sneller geïrriteerd zijn.
Mensen hebben een lager tolerantie niveau en kunnen minder hebben.
 
Beetje overdreven wel, dat artikel. Ik zie veel, heel veel motorrijders langs de weg en de overgrote meerderheid irriteert niemand omdat ze gewoon netjes rijden. En als iemand zich er aan ergert, ligt dat niet aan die motorrijders.
 
Ik snap het wel, ik erger me als motorrijder zijnde ook regelmatig aan andere motorrijders. Als gekken door de file, bizar veel herrie, fietsers en voetgangers bijna de vouwen uit te broek rijden, of in een grote groep toch nog net even inhalen terwijl dat eigenlijk niet kan. Snap dat mensen zich daar aan ergeren, maar de goeden lijden nou eenmaal altijd onder de kwaden. De motorrijder als algemene groep bestaat niet, iedereen is verschillend. dus ik voel me ook niet aangesproken. Alsof je als motorrijder opeens andere motorrijders moet gaan verdedigen omdat ze op hetzelfde soort voertuig rijden, of dat je het eens moet zijn met alles wat een andere motorrijder doet, ik ken ze niet eens. Als ik in de auto zit voel ik me ook niet opeens verbonden met alle automobilisten, of op de fiets met alle fietsers. Er zitten genoeg prutsers op een motor, dat ga ik zeker niet ontkennen omdat ik zelf ook motor rij, maar gelukkig snapt het grootste deel wel gewoon hoe het moet.

Maar stel dezelfde vraag hier op MF en vervang het woord motorrijder door automobilist en er komt vast ook een mooi lijstje uit.
 
Laatst bewerkt:
Sommige dingen kan ik mij ook wel aan ergeren.

Ik reed vorige week met 5 of 6 vrienden naar Zandvoort om daar auto races te kijken. Het was mooi weer dus erg druk in Zandvoort. Van ons groepje hadden er 4 genoeg van en die vonden dat zij een heel stuk over het fietspad konden rijden, omdat er file was op de eenrichtingsweg.

Op Zandvoort aangekomen kregen wij daar een discussie over. Ja, ik rij motor dus ik ga echt niet in de file rijden zeiden ze. Ik zat mij nogal dood te ergeren aangezien er gewoon mensen fietsten op het fietspad (en kinderen).

Dat soort gedrag stoor ik mij als motorrijder ook aan (zelfs van mijn vrienden en dat konden ze merken).

Typische mooi weer rijders denk ik dan. De zon schijnt, we pakken de motor en de fuck de rest. En dit soort types\gedrag zie je met mooi weer best veel. In de wintermaanden nagenoeg niet.


Ik denk dat wanneer men gewoon netjes rijdt andere zich niet zo snel irriteren. Netjes door de file (ongeacht je nu een superbike of BMW grote badkuip hebt). Netjes voor bij het stoplicht gaan staan (en dan niet met ze 5en). Netjes inhalen en niet voorbij scheuren, etc. etc.

Nu zullen er altijd mensen overblijven die zich storen om het storen. Je kan nu ook weer niet iedereen tevreden houden in ons overbevolkt land.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer een persoon zich zo erg irriteert aan motorrijders en ze begint te haten dan wil je gewoon geërgerd zijn. Ook denk ik dat er dan wel wat anders meespeelt, zoals een beetje jaloezie.
 
Ik zie veel jaloezie van automobilisten op het voorkruipen enzo...
Ik kan me ook storen aan overdreven harde uitlaten. Ik woon aan 'n weg en ik verwacht echt geen stilte, maar als je een (bijna) open pijp hebt zul je in de woonwijken toch rekening moeten houden met je eigen geluidsproductie. Het is een weg en geen circuit... Pruttel gewoon rustig de straat uit en trek 'm dan open als je 1km verderop op de snelweg zit. Is prachtig, de felle jank van 'n hoogtoerige viercylinder op 'n afstand. Ik denk dat ik menig asfaltpiloot de 250 heb horen aantikken op de A7 Zaandam-Purmerend om 2 uur 's nachts :)
Vroeger (lees: 15 jaar geleden) waren het vooral de afgetrapte golfjes en de opgevoerde tweetakt scooters die met een 'fartcan' rondreden, maar nu lijken de SM fetishisten en supersport rijders de overhand te hebben genomen.

Met de directe overlast én de jaloezie in mijn achterhoofd, kan ik me helemaal voorstellen dat mensen die niets met motoren hebben, zich nog 10x zo hard ergeren. En dan is een overgeneralisatie heel snel gemaakt.

Bottom line: houd rekening met elkaar, en kijk ook eens kritisch naar jezelf... Ben ik wel zo sociaal op de weg? (Als fietser is het fietspad van mij en iedere toerist moet maar voor mij wijken, in de auto ben ik wat geduldiger O-) )
 
Laatst bewerkt:
Automobilisten veroorzaken bij mij een berg ergernis + frustraties .

Vaak zijn het Jan L met pet en Greet S met muts. :+
 
Laatst bewerkt:
Als iemand zich al ergert aan motorrijders, hoe erg moet het dan zijn bij fietsers en in het bijzonder als die op een racefiets zitten. Hoe vaak zie je een fietser zonder op of om te kijken de weg opkomen of gewoon linksaf gaan. En richting aangeven is helemaal niet meer nodig.
 
Laatst bewerkt:
ik erger me aan
katten,
krijsende kinderen,
bejaarden op electrische fietsen
EN
scholieren op fietsen.

zo. :D
 
Ik zie veel jaloezie van automobilisten op het voorkruipen enzo...
Ik kan me ook storen aan overdreven harde uitlaten. Ik woon aan 'n weg en ik verwacht echt geen stilte, maar als je een (bijna) open pijp hebt zul je in de woonwijken toch rekening moeten houden met je eigen geluidsproductie. Het is een weg en geen circuit... )

Op het circuit gelden ook geluidsnormen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan