Motor-Forum

Select Forum

Evolution Motorsport sluit na 15 jaar de deuren

MF Redactie

Reg. datum:
14 jul. 2007
Wie aan motorkleding denkt, denkt al snel aan Italië. Immers komen daar de meest bekende merken vandaan. Maar Evolution Motorsport niet: dit bedrijf van Hollandse bodem maakte hoogwaardige motorkleding en laat nu in een officiele persbericht weten, de helm aan de wilgen te hangen na ruim 15 jaar.

http://www.motormeuk.nl/download_file/7639/22ff2ae578113b9746e2c1b696ca80c6

"We hebben ruim 15 jaar met veel plezier motorkleding gemaakt en verkocht in goede samenwerking met de Nederlandse vakhandel en de motorpers. In 2001 startten we met een kleine collectie, maar al snel werd ons aanbod groter: lederen of textiel jassen & broeken, laarzen, handschoenen, lederen combi’s en eendelige race-pakken, Kevlar jeans en casual motorkleding. We hebben de voorbije 15 jaren heel wat dames en heren van een comfortabele en veilige motoroutfit voorzien. Ons motto “een goed product voor een scherpe prijs” sloeg (en slaat) nog steeds aan.

Het is met een dubbel gevoel dat wij nu melden dat het niet gelukt is een opvolger/koper te vinden voor Evolution motorsport bv als running business en daarom wordt het merk/bedrijf in 2017 beëindigd. Met een geregisseerde merk/bedrijfsstop hebben we de mogelijkheid de belangen van ons merk, onze dealers, maar zeker ook van de gebruikers van Evolution kleding goed te behartigen.

Er is geen voorraad meer bij Evolution. Er worden geen nieuwe producten meer ontwikkeld, maar er is nog wel Evolution kleding te koop in de winkels. Er zijn voorzieningen getroffen voor de bescherming van de merkrechten van Evolution en ook de garantie op Evolution motorkleding is gewaarborgd. We bedanken de Nederlandse motorrijders en de vakhandel voor hun vertrouwen in ons. We bedanken de motorpers voor de prettige samenwerking.

Vooralsnog kunt u ons bereiken via info@evolutionmotorsport.com", luidt het persbericht.

Bron: Evolution Motorkleding
Z1000SX '14 | Full Akrapovic | K&N | Woolich ECU | Puig double bubble | Hyperpro | SW-Motech crashpads & een Thundercatje

survival of the fastest

Reg. datum:
07 jul. 2009
Ergens jammer, het motto klopte wel.
volens nolens

Reg. datum:
27 apr. 2014
Was dit merk niet opgezet door een ex-MQP medewerker?

Treurig nieuws after all.

CRF1000D en XS650

Reg. datum:
07 okt. 2004
Jammer weer, had m'n eerste leren- en textielpak van Evo.

:/
Peke Esu wijzigde dit bericht op maandag 17 april 2017 14:32 (8%)
Jeden Tag erhöht sich zwangsläufig die Zahl derer die mich am Arsch lecken können!

Suzuki Inazuma 2015

Reg. datum:
19 aug. 2007
Het is jammer, dat de meeste mensen kiezen voor kwantiteit in plaats van kwaliteit. En daarom gaat het hele land naar de knoppen, want het motto bij de gemiddelde burger is van meer, meer en hebben, hebben.

Reg. datum:
18 feb. 2005
Heb mn 2e evolution leren combi en ben er nog zeer tevreden mee.

Aprilia T Kawasaki Z 1000 SX

Reg. datum:
05 jan. 2007
erg jammer de enigste die grote maten had
cb 400 ,cb 500, cb 750 , virago 920, vfr 800 1, vtr sp 2 black edition ,yamaha fazer 1000 , SUZUKI GT 750, OER TUONO Kawa klx 650 big one Kawasaki z 650 , Kawasaki GPZ 1000 RX Kawasaki Z 1300 Z 1000 NU :Tuono appie , Kawasaki Z 1000 SX

Draak in hart en nieren.

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Het is met een dubbel gevoel dat wij nu melden dat het niet gelukt is een opvolger/koper te vinden voor Evolution motorsport bv als running business en daarom wordt het merk/bedrijf in 2017 beëindigd.

Er is wel wat meer voor nodig om dit land naar de knoppen re laten gaan.

quote:
eip schreef op 17 april 2017 @ 19:43:
Het is jammer, dat de meeste mensen kiezen voor kwantiteit in plaats van kwaliteit. En daarom gaat het hele land naar de knoppen, want het motto bij de gemiddelde burger is van meer, meer en hebben, hebben.
Maximus Braaap-us

POSSESSED!!!

Reg. datum:
15 mei. 2006
quote:
eip schreef op 17 april 2017 @ 19:43:

Als het om meer, meer en hebben, hebben ging, dan was er niets aan de hand geweest. Zo duur was/is Evolution nou ook weer niet en wat kwaliteit betreft, het is geen uitschieter naar boven en niet naar beneden...

Daarbij, het merk stopt omdat de eigenaren van het merk de toko niet willen voortzetten lijkt me. Ze wilden het niet voor niets verkopen en ze hebben geen koper kunnen vinden, die wilde neerleggen wat zij er voor vroegen. Dus wellicht zit het meer, meer, meer verhaal wel in de eigenaren? Maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat niemand echt heil zag in voortzetting van het merk. Genoeg mogelijkheden op dat punt, maar je punt van de gemiddelde burger is hier in elk geval minder van toepassing... ;)
Honda Magna V30 VF500C '84,
Ducati Hyperstrada '15

FCU Hooligan Insta: maskedclown_official

Yamaha Tracer 900

Reg. datum:
07 aug. 2010
ergens in FRL (in de buurt van Leeuwarden)
eip heeft gewoon alleen de titel gelezen en dacht genoeg te weten..
Commentaar hebben op de 'gemiddelde burger' vanwege kwantiteit vs kwaliteit en 'meer meer en hebben hebben' (wat dat dan ook mag betekenen), maar zelf niet eens de moeite nemen om een nieuwsbericht te lezen.. :X

Reg. datum:
02 jun. 2012
Jammer, erg tevreden met m'n evolution textiel pak. Draag het bijna dagelijks en na anderhalf jaar ziet het er (na een wasbeurt) gewoon weer als nieuw uit. Prijs/kwaliteit was ook in orde.
Na mij de zondvloed

k75rt 1991 -

Reg. datum:
27 apr. 2011
wel raar dat hun site hier niets van laat zien ?????
http://www.evolutionmotorsport.com/nl/home
Nie mój cyrk, nie moje małpy
It's the physics, stupid!
Vaak verzinnen mensen pas achteraf de reden waarom ze iets gingen doen...

Z1000SX

Reg. datum:
28 jul. 2007
Ik had mezelf voorgenomen nooit geen evolution motorkleding meer te kopen door een aantal slechte stukken kleding. Nu kan dat dus zeker niet meer. Toch jammer voor het bedrijf. Ze zullen vast ook goed spul maken.
SXSXSXSXSXSXSX

Reg. datum:
13 apr. 2017
Jammer.. Best aardige kleding

POSSESSED!!!

Reg. datum:
15 mei. 2006
quote:
-TimP- schreef op 18 april 2017 @ 20:16:
Ik had mezelf voorgenomen nooit geen evolution motorkleding meer te kopen door een aantal slechte stukken kleding. Nu kan dat dus zeker niet meer. Toch jammer voor het bedrijf. Ze zullen vast ook goed spul maken.

Nooit geen? Dus altijd wel... :P
Honda Magna V30 VF500C '84,
Ducati Hyperstrada '15

FCU Hooligan Insta: maskedclown_official

Z1000SX

Reg. datum:
28 jul. 2007
Jammer weer :p
SXSXSXSXSXSXSX

MF Redactie

Reg. datum:
14 jul. 2007
quote:
-TimP- schreef op 18 april 2017 @ 20:16:

Zelf twee leren pakken van gehad, altijd erg over te spreken. Heb 2x iets gehad met een defecte rits ofzo, dan kon ik altijd even bij ze langsrijden in Ridderkerk, kreeg ik vervangende kleding mee en werd altijd netjes opgelost :) Aan mijn kant supergoeie ervaringen altijd dus.
Z1000SX '14 | Full Akrapovic | K&N | Woolich ECU | Puig double bubble | Hyperpro | SW-Motech crashpads & een Thundercatje

Reg. datum:
06 feb. 2017
Jammer. Mijn textiel-broek is van Evolution: zij hadden wel maten voor 'atletische figuren van 1,92', waar dat bij een Italiaans merk als Alpinestars zelfs met de 'long'-versie van hun broek totaal kansloos was...

Reg. datum:
20 nov. 2005
quote:
Langzaam schreef op 17 april 2017 @ 13:36:
Was dit merk niet opgezet door een ex-MQP medewerker?

Treurig nieuws after all.

klopt. een of meerdere EX MQPers

Reg. datum:
18 jan. 2011
quote:
Joeri999 schreef op 21 april 2017 @ 15:28:
Jammer. Mijn textiel-broek is van Evolution: zij hadden wel maten voor 'atletische figuren van 1,92', waar dat bij een Italiaans merk als Alpinestars zelfs met de 'long'-versie van hun broek totaal kansloos was...

zelfde verhaal hier.. 1m93. Heb volgens mij toen ik mijn eerste (textiel) pak ging halen ook een paar evo broeken aan gehad. Uiteindelijk toch voor de pasvorm een ander merk gekocht maar was zeker een goede optie geweest.

Jammer dat een nederlands merk er mee op houdt...
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Reg. datum:
29 sep. 2010
Joh... dat is echt het enigste merk, wat Ik goed past...
Zeker kwa jassen, en handschoenen,
Zocht al een tijdje naar nieuwe grote doorwaai zomerhandschoenen en tevergeef...

Zonde zeg,
Sterkte en succes voor de werknemers....
Groet, AJ
ajv wijzigde dit bericht op vrijdag 28 april 2017 00:24 (35%)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.