FF voorstelle....

12 okt 2013
24
0
geldrop
goedeavond..
Mijn naam is Andre van Teeffelen 51 jaartjes oud en Internationaal Chauffeur..
Ik woon onder de rook van Eindhoven in het Pittoreske Geldrop..
Heb al jaren mijn Motorrijbewijs maar ben de laatste jaren gruwelijk geïnteresseerd in Zijspannen..
Nog weinig zijspan gereden dus ben op da gebied dus een beginner..
Ben aan het kijken voor een zijspan..
Maar nog niks gevonden..Hep verder geen hoge eisen aan het zijspan..Een Ratzijspan om mee te Beginnen volstaat..
Zo genoeg gepraat voor de eerste keer..
Ik ga hier flink wa lezen en ik ga op zoek naar een Zijspan..Als iemand wa tips heeft dan hoor ik da graag..

Grtz Nippietrans 8-)
 
Mag er ook onderhoud aan zitten of alleen cosmetisch?
Tip 1, sla alle velorexen aan machines met meer als 50pk over.
Tip 2, Een oude Jap met een bak is niet meer waard dan een oude Jap plus een bak, er is meer nodig om een zijspan te zijn.
Kijk of een autowielen, een andere voorvork, subframe en een wat ruimere bak kunt vinden, dan kijk je gauw voor een combinatie rond de 3500 euro.
uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel, een XS400 met een velorex, mits fatsoenlijk aangebouwd kan heel leuk zijn.
 
eens met bijna alles, behalve tip 1 van Halflive

mits er goed over nagedacht is, dan kan een velorex prima naast een zwaardere motor.

durf zeker hardop te stellen dat mijn huidige GL met EZS ombouw bij lange na nog niet in de buurt komt van het weggedrag dat ik met mijn GL met Velorex heb weten te bereiken.
En daar lag op het laatst toch echt een 100 pk sterke 1200 motor in. Dat was helaas nog steeds niet genoeg om een berucht BMW span met naafbesturing weg te rijden, maar wel om in dat achterwiel te kunnen blijven hangen *D

Laag, breed en licht bouwen is nog steeds waar ik het sterkst in geloof.

Wat wel zeker waar is dat een bakje aan een motor knopen nog lang geen garantie is voor zijspanplezier, maar je kan er prima mee beginnen
full
 
Goedeavond..Sorry dat ik wat laat reageer maar ik Hep nie overal goe bereik in het buitenland..
Bedankt voor de leuke Reacties en ik ga zeker wat van de tips gebruiken..
Zoals ik al zei ik ben beginnend dus ik wil eerst een span om het eens goed te leren..
Ben afgelopen Zondag naar een span wezen kijken in Castenray..Alles zwart geen chroom(hoef ik ook nie) Schommelarmvoorvork achterwiel van een eend(dicht) 6 maanden stilstaan en mee lopen bij overstapte en als basis een Honda 750 Bouwjaar 1975..krijg een nieuwe accu en hij maakt nog wa kleine dingen..Prijs 2750..
Als ik zo kijk overal mss wat aan de prijs..
Wel zo'n speciale voorvork dus stuurt al beter denk ik..
 
Uit je beschrijving kan het alle kanten op. Maar mijn gevoel zegt dat er slijtage en achterstallig onderhoud is. Wat voor bak zit er aan, een Rus?
 
Je woont in Geldrop, dus wellicht eens met Henk gaan praten bij MoterService Geldrop. Die rijd al honderd jaar zijspan. Je moet een beetje door zijn eigenaardigheden heen kijken, maar dan kan hij je zeker helpen met bijvoorbeeld een aankoopkeuring of wat tips.
 
Laatst bewerkt:
Is de goldwing met motorist uit verkoop topic iets?

Van big mouth dacht ik

ziet er mooi uit volgens mij heb ik het span op egt gezien
 
Goedenavond Samen...Sta weer stil ff op MF kijken..Dat zijspan op gas Hep ik zien staan op Speurders..Zou ook wel iets zijn om mee te beginnen...En ik las ook op MF dat BrakkeBertje mss Zijn BMWSPAN ging Verkopen als Zijn nieuwe Span klaar was....
En een tijd geleden Hep ik een advertentie voorbij zien komen van een Yamaha 900 Zijspan met een lier derop geloof ik..Vroegen ze ook 2500Euries voor.....
Wat is wijsheid...
Kijk investeren is het probleem niet..Maar wat is verstandig.....ff goed over nadenken...en da valt nie mee als ge al op leeftijd bent...
 
Goedenavond Samen...Sta weer stil ff op MF kijken..Dat zijspan op gas Hep ik zien staan op Speurders..Zou ook wel iets zijn om mee te beginnen...En ik las ook op MF dat BrakkeBertje mss Zijn BMWSPAN ging Verkopen als Zijn nieuwe Span klaar was....
En een tijd geleden Hep ik een advertentie voorbij zien komen van een Yamaha 900 Zijspan met een lier derop geloof ik..Vroegen ze ook 2500Euries voor.....
Wat is wijsheid...
Kijk investeren is het probleem niet..Maar wat is verstandig.....ff goed over nadenken...en da valt nie mee als ge al op leeftijd bent...

De mijne komt ook te koop, als de TRX klaar is
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Samen...Sta weer stil ff op MF kijken..Dat zijspan op gas Hep ik zien staan op Speurders..Zou ook wel iets zijn om mee te beginnen...En ik las ook op MF dat BrakkeBertje mss Zijn BMWSPAN ging Verkopen als Zijn nieuwe Span klaar was....
En een tijd geleden Hep ik een advertentie voorbij zien komen van een Yamaha 900 Zijspan met een lier derop geloof ik..Vroegen ze ook 2500Euries voor.....
Wat is wijsheid...
Kijk investeren is het probleem niet..Maar wat is verstandig.....ff goed over nadenken...en da valt nie mee als ge al op leeftijd bent...

Gaat heen met uw 51 jaar, dan begint de gein pas. Ik kan het weten, ben reeds 10 jaar bezig en wordt steeds gekker.
Ja heren kom maar
 
Goedeavond..Sorry dat ik wat laat reageer maar ik Hep nie overal goe bereik in het buitenland..
Bedankt voor de leuke Reacties en ik ga zeker wat van de tips gebruiken..
Zoals ik al zei ik ben beginnend dus ik wil eerst een span om het eens goed te leren..
Ben afgelopen Zondag naar een span wezen kijken in Castenray..Alles zwart geen chroom(hoef ik ook nie) Schommelarmvoorvork achterwiel van een eend(dicht) 6 maanden stilstaan en mee lopen bij overstapte en als basis een Honda 750 Bouwjaar 1975..krijg een nieuwe accu en hij maakt nog wa kleine dingen..Prijs 2750..
Als ik zo kijk overal mss wat aan de prijs..
Wel zo'n speciale voorvork dus stuurt al beter denk ik..
Die omschrijving is zoals mijn allereerste zijspan was! En daar heb ik nog natte dromen van. De mijne kwam destijds uit Langeboom. Zou best. Wel eens van dezelfde bouwer kunnen zijn. Ik zou gaan onderhandelen *D
 
Goedeavond Zeepok...Het zijspan is van een vriend van hem..De Beste man heeft een beroerte gehad en kan geen motor meer rijden...De man die hem verkoopt zegt dat ie hem helemaal heeft gereviseerd...Blok is helemaal uit elkaar geweest en sindsdien is er maar 500km mee gereden....Vandaar de hoge prijs...Had jij bij jou ook de uitlaat helemaal naar de achterkant van het zijspan lopen???..
En van die luchtvangers aan de zijkant???.. Het is wel een hobbyist heeft de hele schuur vol staan met motoren..Ik denk de jongste bouwjaar 90 of zo.....Overal onderdelen en tralala....
Wel mooi om te zien...En zoals ik al zei. Half jaar nie gelopen andere accu choken en Gaaaaassssssssssss......Skon man.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan