Choppers en cruisers dood?

Waarom moet het zo'n zwaar hok zijn?
Omdat een licht hok voor vrouwen is.
full
 
Ben eens gaan rondzien op de sites van de fabrikanten en de dikke v twins zijn uit de mode, blijkbaar?
Geen dikke v twins meer bij Honda, alsook niet meer bij Kawasaki, de 1500 intruder maken ze niet meer bij Suzuki en bij Yamaha, bestaat het cruiser segment ook niet meer. Wat zou de reden daarvan zijn?

Er is geen vraag meer naar slecht sturende niet fijn zittende motorfietsen waar je rugpijn van krijgt? :X
 
Smaken verschillen.
IJzervreter schreef:
Er is geen vraag meer naar slecht sturende niet fijn zittende motorfietsen waar je rugpijn van krijgt? :X
Ik hoop dat het vraagteken te kennen geeft dat hij de ervaring niet heeft.
oc6AgX5Spp8wnGs1cv5h9Tb4ROwCxDdPtSnnM8eGaCkiZMakdHMztaCyYE8nWP2JBiRVYC1_IKrrIDvsV_SzSTGQ3VZTYrKPZSH0AitBuxEoiIKX7lqU5l3eOgJ4kSzDood2uOJlVQtt-MxkBeKObgRp6SCsIncK4E6MiPmueVRjkhRscoRxFvxp44Us1hQ3vTmLe_u12nh0VUzFdqBlXSNsYif__3FJfGu64gKkFZ3SOPyshFmfaVNzhILC7AdMw6xqhumgY4BkTWEQEtYYYa8vZ8GAKogYSgGWjSR-1B9krLj5Xa1ER8eLoXReVA4B308xp6-E_yF0seKBCfI4YSMdGP0YmkDym6gv41UGKoh_zrHzzbGG1VT8AJOkxyz4Vw-xiRltvbtGjAb78Gd67zlQZJgTIEfWQt_jEvISEa0aeDkNveGnwz93EYOC5XCQ-_oN86CCQz1cdpymU5XD37iC1ho2-d4D3VqDAPTZ7pl7N2h9zvX-XivkzOxuwWfcZomNPZI3koY2SeYcgJOA4Em1nCWXl19hgSEHzSup7lCKEWoEH9RO2U4MtOrSo7RHlAHBzbGgBk1EcbzYsKpmD3RkoW4a-80E2K5GaSYAR5b70-qTmQ_3=w1447-h877-no

Dit zit ontzettend goed, wordt ik niet moe op en krijg zeker geen rugpijn. En ja, het is geen scherp stuurmonster, maar dat hoeft met de gereden snelheid ook niet. Ik ga voor mijn plezier niet op een zondagmiddag klaverblad rijden.
Maar wel een dikke V-twin, niet kapot te krijgen en een heerlijk geluid. Dat is de grote misser van Yamaha, ze zijn gewoon te duurzaam. Ik wil helemaal geen nieuwe!! :] :]
Maar inderdaad, ook Yamaha is gestopt met de hele Star lijn. Die is aardig uit de gratie.
 
Laatst bewerkt:
Smaken verschillen.
IJzervreter schreef:Ik hoop dat het vraagteken te kennen geeft dat hij de ervaring niet heeft.
[afbeelding]
Dit zit ontzettend goed, wordt ik niet moe op en krijg zeker geen rugpijn. En ja, het is geen scherp stuurmonster, maar dat hoeft met de gereden snelheid ook niet. Ik ga voor mijn plezier niet op een zondagmiddag klaverblad rijden.
Maar wel een dikke V-twin, niet kapot te krijgen en een heerlijk geluid. Dat is de grote misser van Yamaha, ze zijn gewoon te duurzaam. Ik wil helemaal geen nieuwe!! :] :]
Maar inderdaad, ook Yamaha is gestopt met de hele Star lijn. Die is aardig uit de gratie.

Gelukkig maar dat die motor jou past. Smaak en voorkeur verschilt gelukkig. ;)

Mijn ervaring op cruisers en choppers waren alsof ik gestraft werd voor iets wat ik niet gedaan had. '(
 
Ben eens gaan rondzien op de sites van de fabrikanten en de dikke v twins zijn uit de mode, blijkbaar?
Geen dikke v twins meer bij Honda, alsook niet meer bij Kawasaki, de 1500 intruder maken ze niet meer bij Suzuki en bij Yamaha, bestaat het cruiser segment ook niet meer. Wat zou de reden daarvan zijn?

Je geeft de reden zelf al in je onderschrift:

Motoren die ik gehad heb, ;) VT125c
Kawasaki EN500
FZ6-N
CBR600RR7
GS1200
Versys650
 
Smaken verschillen.
IJzervreter schreef:Ik hoop dat het vraagteken te kennen geeft dat hij de ervaring niet heeft.
[afbeelding]
Dit zit ontzettend goed, wordt ik niet moe op en krijg zeker geen rugpijn. En ja, het is geen scherp stuurmonster, maar dat hoeft met de gereden snelheid ook niet. Ik ga voor mijn plezier niet op een zondagmiddag klaverblad rijden.
Maar wel een dikke V-twin, niet kapot te krijgen en een heerlijk geluid. Dat is de grote misser van Yamaha, ze zijn gewoon te duurzaam. Ik wil helemaal geen nieuwe!! :] :]
Maar inderdaad, ook Yamaha is gestopt met de hele Star lijn. Die is aardig uit de gratie.
Mooie motor!
Ik heb zelf nu de Kawasaki Versys 650. Maar dat is omdat ik deze gebruik voor al mijn dagelijkse verplaatsingen. En dan is lichter beter, naar verbruik onderhoud en wendbaarheid in de stad. Maar graag zou ik iets erbij hebben voor plezierritjes. Die ik al niet meer gedaan heb sinds de geboorte van mijn zoon in 2006. Maar nu hij wat zelfstandiger wordt, ben ik al voor iets aan het sparen. Nog één tot drie jaar... (en de ninja zx10r van kawa vind ik ook wel iets hebben, maar is dit verstandig????)
 
Laatst bewerkt:
Er is geen vraag meer naar slecht sturende niet fijn zittende motorfietsen waar je rugpijn van krijgt? :X
Kan ik niet achterblijven. *D Op deze motor heb ik een groot deel van Europa gezien. Passen rijden in de Alpen is geen probleem. Een rit van 1200 km in één keer ook niet. Maar doet het ook prima op een ritje op zondagmiddag. Heb er inmiddels al 125.000 kilometer mee gereden. Zit prima, geen rugklachten! Oh, enne.. een cruiser hoeft geen V-twin te zijn, je hebt ook een leuke driepitter, of een zes-cilinder! 8-)
full


In 2010 heb ik de toerversie van deze cruiser erbij gekocht, een Interstate, heb ik inmiddels ook al weer 60.000 km mee gereden. Moraal van het verhaal, op een cruiser kun je best goed een stukkie sturen!

full
 
Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld de road king Classic vind ik puur esthetisch een klassieke schoonheid. Natuurlijk weet ik niet hoe het rijdt en of de onderdelen van Harley duurder zijn dan die van Kawasaki, :+
full
 
Harley's staan nou weer niet echt bekend om hun meest waanzinnig goede prijs/kwaliteit verhouding. :P

Is waar , maar onderdelen zijn niet duur , en onderhoud is simpel en goedkoop
Voordeel is ook dat ze niet veel afschrijven en je in principe tot je dood met de zelfde kunt doen ( door de onbeperkte hoeveel heid onderdelen zelfs voor 50 jaar oude Harley's )
 
Ik vraag me af: wat maakt het uit? Er zijn nog zat choppers en cruisers te koop, desnoods tweedehands, en anders bouw je 'm toch zelf. Ik heb ook al vanalles onder de kont gehad, van een CB350 en een TR1 met een Electra Glide en een Goldwing via een XL en een GPZ naar een K en nu een Rebel. Who cares? Als het maar rijdt, op twee wielen.
Allemaal top, altijd leuk, en anders doe je het niet goed. ;)
 
Laatst bewerkt:
Een beetje betrouwbaarheid is ook erg geruststellend, zeker op wat langere buitenlandse trips. Er zijn van de Wildstar ook onderdelen zat, maar die heb je niet nodig. Ruim een ton op de teller, blok alleen open geweest voor de fabrieks recall. Dat lukt je met een Harley niet!! Dat hebben Harley rijders zelf geroepen. Maar inderdaad, als je handig bent en zelf ( veel) sleutelt blijft ook een Harley wel rijden.
 
Een beetje betrouwbaarheid is ook erg geruststellend, zeker op wat langere buitenlandse trips. Er zijn van de Wildstar ook onderdelen zat, maar die heb je niet nodig. Ruim een ton op de teller, blok alleen open geweest voor de fabrieks recall. Dat lukt je met een Harley niet!! Dat hebben Harley rijders zelf geroepen. Maar inderdaad, als je handig bent en zelf ( veel) sleutelt blijft ook een Harley wel rijden.
Je bedoelt dat er geen recall voor n harley is? ;)

Doe eens wat googlen. Zat harleyblokken die tonnen halen hoor.
Ook types waarbij onderdelen te snel slijten (1e serie twin cam).
Een tonnetje is goed te doen zonder (preventieve) revisie.
De nieuwe hd blokken moeten zich nog bewijzen.
 
Goed dat er veel smaken zijn voor type motor. Dat maakt 't juist leuk op de weg!

Er is er maar 1 waarvan ik vreselijk moet huilen: Tranen met tuiten! ;(
Een kruising tussen een badkuip en een toiletpot: Honda Pacific Coast.
Wat een gruwel! Als je 'm ziet doet 't pijn aan je ogen. :X
(nee, ik doe er geen plaatje bij. Dat wil ik jullie besparen)
 
Nee, die staan in een andere topic. Maar ook daar zijn liefhebbers voor die er met veel plezier vele kilometers mee rijden.
En voor Martell:
Nee ik bedoel niet dat er voor Harleys geen recalls zijn, maar dat de ene recall voor de Wildstar de enige keer is dat het blok van die Wildstar open is geweest. En ik heb geen ervaring met een Harley, maar die uitspraak dat hun Harley dat niet ging redden kwam van de Harley-eigenaars zelf. So, don't shoot the messenger!!
 
Laatst bewerkt:
Nee, die staan in een andere topic. Maar ook daar zijn liefhebbers voor die er met veel plezier vele kilometers mee rijden.
En voor Martell:
Nee ik bedoel niet dat er voor Harleys geen recalls zijn, maar dat de ene recall voor de Wildstar de enige keer is dat het blok van die Wildstar open is geweest. En ik heb geen ervaring met een Harley, maar die uitspraak dat hun Harley dat niet ging redden kwam van de Harley-eigenaars zelf. So, don't shoot the messenger!!
No problem :t

Los vd laatste 5 jaar, als je gemmidelde km stand van een merk blok zou bijhouden, denk ik dat harley iig in de top 3 staat.

Ik besef dat naast duurzaamheid blok ook andere dingen meespelen. Kosten blokreparaties, en die kosten tov waarde motor, en dat soort dingen. Net als de oudere bmw alles overdreven degelijk was, had harley dat ook.

En tel daarbij de manier waarop t doorgaans gebruikt wordt. Dat is merkenbreed een reden dat n nlok van cruiser of chopper best lang mee kan gaan.
 
... dat zijn in de EU de nakeds en over de wereld de kleine motortjes en scooters die de aziatische markt op gaan. Die laatste groep is voor alle fabrikanten die zoiets aanbieden qua aantallen verreweg de belangrijkste markt).
Er is dan ook geen grotere markt voor tweewielers dan Azië zelf.
Maar daar zie je net het omgekeerde. Bij ons is de tijd van de zware motoren (en vooral voor cruisers/choppers) gepasseerd.
Komt door het feit dat de meeste motoren woon-werk gericht zijn.
In Azië willen ze laten zien dat hun economie veel beter draait en toeneemt dan bij ons, en waar vroeger de grens al lag bij pakweg 125cc, is een gemiddelde motor daar tegenwoordig toch al snel tussen de 150 en 200cc.
Cruisers en choppers zie je er dan weer zo goed als niet ... past daar gewoon totaal niet in het verkeer _O-

Maar dat is ook bij ons zo. In het dagelijkse drukke verkeer, of dat nu wel of niet voor woon-werk is, met cruisers en choppers is het gewoon veel minder praktisch.

Neemt niet weg dat je natuurlijk ook daarvan kunt genieten zolang je ze gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, te cruisen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan