Verwijderen van stuurknoppen ?

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.403
1.413
Grunn
Instagram
Goededag,

Voor mijn project motor (Honda CX500 :] ) ben ik bezig met het aanleggen van een nieuwe kabelboom. Dit is de eerste keer dat ik dit doe, heb alle benodigdheden in huis en ben lekker aan de gang. Echter loop ik tegen een paar dingen aan, en wel deze:

Ik wil graag zo weinig mogelijk knoppen op het stuur. Aan de linkerkant heb ik een mooie kleine unit geïnstalleerd want de bediening voor: knipperlicht, groot- en dimlicht en de toeter wil ik graag behouden.
De startknop heb ik verplaatst naar de kroonplaat, maar de kill-switch en de verlichting aan/uit schakelaar wil ik graag lozen. :t

Nou gaan er naar de kill-switch 2 draden, een zwart/witte en een groene, kan ik deze volgen tot de bron en dan aan elkaar koppelen ? of moet ik dit anders oplossen ?

Dezelfde vraag gaat op voor de verlichting schakelaar, deze wil ik graag altijd laten branden, want dit wordt ook geschakeld met het contactslot. Kan ik dit doorlussen, of moet ik hier iets anders op verzinnen.

En ja, ik heb er goed over nagedacht waarom en wel of niet, en ik wil dit graag, dus daar hoeven we het in principe niet meer over te hebben. Tenzij je met hele goede heldere argumenten kan komen, dan uiteraard welkom! :Y

Wellicht komen er verderop nog meer vragen, maar tot zover dit O-)
 
En ja, ik heb er goed over nagedacht waarom en wel of niet, en ik wil dit graag, dus daar hoeven we het in principe niet meer over te hebben. Tenzij je met hele goede heldere argumenten kan komen, dan uiteraard welkom! :Y

als je batterij capaciteit gene vette meer is (omwille van allerlei redenen mogelijk : moeilijk/lang moeten starten, contact vergeten afzetten, ...), is het altijd een voordeel als je de lichten kan uitzetten zodat zij niet met een deel van de spanning gaan lopen.
ik zou dus toch ergens een schakelaar voorzien (steek hem desnoods ergens weg uit het zicht).
 
Nog een vraag:

Ik heb zon leuk RPM metertje uit china die ik ook graag wil gebruiken, mits hij goed werkt. Alleen kom ik er niet helemaal uit qua aansluiten.

16924d1413487685-wiring-aftermarket-tacho-d8208-9.jpg


De rode en de zwarte zijn voor de verlichting en dat is ondertussen aangesloten.

De groene lijkt me gewoon op de aarde te kunnen ?

De zwarte is stroom ?

En de gele op de bobine ? Maar waar precies, aan de bougie kabel ? En is een twee cilinder, dus moet ik een splitsing maken en dan op bobines aansluiten, of is 1 afdoende ?
 
wat je schrijft is juist.
de gele moet mee aan de signaaldraad van 1 bobijn, soms wrkt dat niet en moet je hem gewoon verschillende toeren rond een bougiekabel draaien (proefondervindelijk vast te stellen).

normaal moet je de TT kunnen instellen hoeveel pulsen hij per toer ktijgt om het juiste toerental weer te geven (0.5, 1 of 2 pulsen per toer)
 
wat je schrijft is juist.
de gele moet mee aan de signaaldraad van 1 bobijn, soms wrkt dat niet en moet je hem gewoon verschillende toeren rond een bougiekabel draaien (proefondervindelijk vast te stellen).

normaal moet je de TT kunnen instellen hoeveel pulsen hij per toer ktijgt om het juiste toerental weer te geven (0.5, 1 of 2 pulsen per toer)

Ik ga er niet vanuit dat dit met dit eBay dingetje kan, maar bedankt voor je antwoord. Ik moet dus gewoon een aantal opties proberen, en kan zelf gelukkig bedenken of het aangegeven toerental dan klopt.

Andere vraag:

In het start-circuit van de CX zit een diode. Nou ben ik overtuigd dat deze diode eigenlijk broodnodig is en dat deze niet te omzeilen valt, klopt dit ? O-)

Als deze dan moet blijven zitten dan graag wel wegwerken, kan ik deze inkrimpen en ergens tegenaan maken ? of moet deze "vrij" blijven en moet ik het op een andere manier netjes wegwerken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan