S1000rr tik/ratel 4e en 5e versnelling

Deeefff

Rookie
18 apr 2017
9
0
Spijkenisse
Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn s1000rr (2010). Wilde met quickshifter van de 3e naar de 4e versnelling waarna er een enorm pijnlijk geluid ontstond, alsof de boel in elkaar draaide, na mijn koppeling te hebben ingeknepen en tot stilstand te zijn gekomen terug geschakeld naar de 1e versnelling. Ik kon weer rijden net als voorheen gelukkig! Nu is het zo dat ik in mijn 4e en 5e versnelling een tik/ratel hoor in onbelaste toestand. Zijn er mensen die dit zelfde of een soortgelijk probleem hebben ondervonden? :?

Met vriendelijke groet,

Dave.
full
 
Heb je aan de schakelstang zitten rommelen? :+

Mastertommy kom er maar in!
 
gewoon blokkie naar ahnendorp brengen en rekenen op E1000,- aan kosten
kan het alleen meevallen

mijne had ook 5e versnelling gaar, tandwielen waren gaar.
toen die tandwielen vervangen, bak geshimt, en nog boel andere dingetjes gedaan en was toen E1200,-
istie wel echt goed
 
gewoon blokkie naar ahnendorp brengen en rekenen op E1000,- aan kosten
kan het alleen meevallen

mijne had ook 5e versnelling gaar, tandwielen waren gaar.
toen die tandwielen vervangen, bak geshimt, en nog boel andere dingetjes gedaan en was toen E1200,-
istie wel echt goed
gewoon blokkie naar ahnendorp brengen en rekenen op E1000,- aan kosten
kan het alleen meevallen

mijne had ook 5e versnelling gaar, tandwielen waren gaar.
toen die tandwielen vervangen, bak geshimt, en nog boel andere dingetjes gedaan en was toen E1200,-
istie wel echt goed

En dit betreft ook een s1000rr? Hoe veel had die gelopen? Die van mij heeft net 25k weg en vind het dan voor BMW toch wel "erg" dat bepaalde onderdelen zulke slijtage vertonen :(
 
hahaha, als er mee op het circuit is geraced dan is het toch niet zo vreemd dat er op een gegeven moment dingen stuk gaan of verslijten?
 
1000rr staan er om bekend niet zo betrouwbaar te zijn.Ga maar eens naar een dealer, en vraag er maar eens naar.
 
Dat geloof ik ook best en heb het inderdaad vaker gehoord maar versleten tandwielen bij 25k vind ik best wat voor een motor van dit kaliber..

Op straat houden die bakken het heel lang uit (als in; heb ze nog niet kapot gezien). Circuit is een heel ander verhaal. Verkeerd afgestelde QS molt hem ook heel snel.

Ergo; geen ex-circuitfiets kopen in het geval van een S1000RR. Sowieso een slecht idee, maar bij een RR helemaal.
 
Op straat houden die bakken het heel lang uit (als in; heb ze nog niet kapot gezien). Circuit is een heel ander verhaal. Verkeerd afgestelde QS molt hem ook heel snel.

Ergo; geen ex-circuitfiets kopen in het geval van een S1000RR. Sowieso een slecht idee, maar bij een RR helemaal.

Ja precies, en wat kan er precies verkeerd afgesteld zijn aan de qs?
 
Op straat houden die bakken het heel lang uit (als in; heb ze nog niet kapot gezien). Circuit is een heel ander verhaal. Verkeerd afgestelde QS molt hem ook heel snel.

Ergo; geen ex-circuitfiets kopen in het geval van een S1000RR. Sowieso een slecht idee, maar bij een RR helemaal.
De BMW is net zo betrouwbaar als zijn evenknie van Aprilia? :)
 
Op straat houden die bakken het heel lang uit (als in; heb ze nog niet kapot gezien). Circuit is een heel ander verhaal. Verkeerd afgestelde QS molt hem ook heel snel.

Ergo; geen ex-circuitfiets kopen in het geval van een S1000RR. Sowieso een slecht idee, maar bij een RR helemaal.

kap toch met die 'circuitfietsen-fobie'

gewoon kijken naar onderhoud, staat, al bakrevisie gehad, enz...

yamaha kan er ook wat van kwa bakken maar daar kijk je ook naar staat/onderhoud/of er bakrevisie is geweest. (net zoals bij welke andere circuitmotor...)
 
Daar is ook wat voor te zeggen inderdaad, ik hoop dat het mee zal vallen! Welke slijtage vertoonde jou tandwielen eigenlijk?

mijne ook s1000rr met niet erg hoge km-stand.
Tanden waren afgerond/stukjes af en vorken beschadigt.

zijn later type tandwielen ingegaan volgens sven (zouden beter zijn ?)
na de blokrevisie heb ik hem snel verkocht, dus in tiptop staat (wss beter dan sommige straatfietsen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan