Nieuwe Yamaha RD350A enthousiast

Koosvl

Rookie
18 apr 2017
4
0
Castricum
Hallo iedereen,

Op dit forum ben ik Koosvl.
Ben 61 jaar en rij al motor vanaf vóór mijn 18e. Eerst motocross en vanaf 18 officieel op de weg én wegrace. Eerst op een CB350 van mijn vader (!) met standaardraces. En ook eigen motorfietsen: de hele serie Yamaha tweecilinder tweetakten: achtereenvolgens een AS1 125 cc, een CS5 200 cc, een RD350A en een RD400.
De Yamaha RD350A kocht ik zomer 1975 en daarmee ging ik niet alleen op de weg rijden, maar ook de circuits op in 350 nationaal. Dat ging zo leuk, dat ik daarna (1977) met échte wegracers verder ging (Maico 125, Morbidelli 125, TZ 250).
Later ook veel enduro's gereden en woestijnrally's (Djerba, Atlas, Transpana). Prachtig allemaal.

In 2003 voor woon-werk verkeer een Yamaha FZS600 Fazer gekocht die in 2011 met 180.000 km de deur uit ging en plaats maakte voor een Yamaha XJ6 Diversion. Daar staat nu 193.000 km op en het streven is er minstens 250.000 km mee te gaan rijden.

De nostalgie begint echter ook toe te slaan en ik heb altijd gezegd dat als ik één motorfiets van vroeger nog zou willen hebben, dat mijn RD350A zou zijn. Dat moment is nu aangebroken. Kon gelukkig in Nederland nog een behoorlijk gaaf exemplaar bemachtigen. Alleen de kleur klopt niet: gaat Gold Dust worden. Ga deze Yamaha "restaureren" en maken in de uitvoering zoals ik er toen (1975 /1976) mee op de weg reed. Dus met Bullet expansie-uitlaten (waar haal ik die nog vandaan?), langere TZ achtervork, tweepersoons sport-buddy, U-stuur, Dunlop TT100 banden, Koni schokdempers etc.
Ik zal echter hier en daar nog wel wat te vragen hebben en doe daarvoor graag een beroep op jullie, mede forum - gebruikers !
 
Welkom

Rd350f bj.1985 was mijn eerste motor
had graag weer 1 in de garage gehad ;)
Zo gaaf om op te rijden, misschien in de toekomst :P
 
:W Koos
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan