Aprilia Dorsoduro 750 HULP NODIG!!

Scott-Dorso

Rookie
17 apr 2017
15
0
Rdam
Hallo allemaal, ik had mijzelf liever met een leukere reden aangemeld.. Heb een maand of twee geleden een Dorsoduro met 750cc gekocht uit 2010. Na een beetje spelen, was het speelkwartier snel afgelopen.. In een slip geraakt en een boompje tegengekomen..
Nu valt de schade op zich nog mee, maar het dashboard/cockpit is wel echt aan zijn einde.. Ben dus op zoek naar een nieuw of netjes dashboard/tellerset/cockpit om de kapotte te vervangen. ZIJN er nog bijkomende problemen bij het vernieuwen/vervangen van het dashboard? Iemand die mij hieraan kan helpen of info kan geven of helpen in wat voor vorm dan ook? Ben bijna radeloos ondertussen..
De motor start op dit moment ook niet. Dit ligt niet aan de omvalregelaar je hoort dat hij wilt starten, geeft een puf en hij slaat af, klinkt als een soort beveiliging.
Graag hulp!!

Mvg Scott :N
 
Ik denk dat het dashboard van een shiver hetzelfde is,wordt je zoekgebied weer groter.
Verder zal het wel plug & play zijn met een strekker verbinding.
 
Dashbord en klokken zijn gewoon te vervangen.
Ik zie even niet waar t probleem zou kunnen zitten.

Maar het lijkt er op dat er meer schade is aan de motor dan enkel een kapotte teller.

Wellicht gaat t beter met een goed dashbord, wie weet.
 
Ik denk dat het dashboard van een shiver hetzelfde is,wordt je zoekgebied weer groter.
Verder zal het wel plug & play zijn met een strekker verbinding.

Ja bereik, zou groter worden.. maar in de teller staat ook het type.. Dus dan zou je een DD rijden en in je teller staat Shiver. .
Als laatste optie zou dat een mogelijkheid zijn.. nieuw zijn ze verschrikkelijk duur.. Zou een soort donor motor moeten hebben..

@Martell Zit er geen beveiliging in het dash? Dat als die kapot is of niet aangesloten zou zijn, Dat dat een reden zou kunnen zijn voor het niet-starten?
full
 
Ja bereik, zou groter worden.. maar in de teller staat ook het type.. Dus dan zou je een DD rijden en in je teller staat Shiver. .
Als laatste optie zou dat een mogelijkheid zijn.. nieuw zijn ze verschrikkelijk duur.. Zou een soort donor motor moeten hebben..

@Martell Zit er geen beveiliging in het dash? Dat als die kapot is of niet aangesloten zou zijn, Dat dat een reden zou kunnen zijn voor het niet-starten?[afbeelding]

Als me dat honderden euries zou besparen,gelijk :Y :]
 
Volgens mij is het dashboard onderdeel van de totale motorfiets electronica, o.a. de sleutel herkenning zit hierin verwerkt. Je zal dus als je een ander dashboard erop hangt ook de sleutels van jouw motor in moeten leren, hiervoor heb je dan de code van het dashboard nodig.

Dit is in ieder geval zo bij de laatste generaties RSV 1000/ tuono / RSV4 /Tuono V4 etc etc.
 
Alleen al die 15000 toeren,daar zou ik het voor doen :P


Ja precies.. hoe zit het als het toerenbereik niet overeenkomt?
Het is een teller voor een ander type natuurlijk.
@Rody-c30 Het inlees-verhaal klopt inderdaad, heb ik me ergens laten vertellen.. Iemand ervaring of een adres daarvoor? Kan ook prijzig zijn..

Moet dus eigenlijk zeker weten of er een originele Dorsoduro tellerset op zou kunnen zonder problemen. Dan sleutels inlezen op mijn nieuwe dash. Is mijn startproblemen dan "gegarandeerd" opgelost?
Allen.. sowieso alvast heel erg bedankt voor hulp.
 
Ja precies.. hoe zit het als het toerenbereik niet overeenkomt?
Het is een teller voor een ander type natuurlijk.
@Rody-c30 Het inlees-verhaal klopt inderdaad, heb ik me ergens laten vertellen.. Iemand ervaring of een adres daarvoor? Kan ook prijzig zijn..

Moet dus eigenlijk zeker weten of er een originele Dorsoduro tellerset op zou kunnen zonder problemen. Dan sleutels inlezen op mijn nieuwe dash. Is mijn startproblemen dan "gegarandeerd" opgelost?
Allen.. sowieso alvast heel erg bedankt voor hulp.

Ik denk dat je ,je probleem beter voor kunt leggen aan een dealer.
denk niet dat er veel mensen zijn die je hier het juiste antwoord op kunnen geven.
 
Je kan een gebruikt dashboard zoeken waarvan de service-code bekend is. Je kan dan zelf opnieuw je sleutels aanmelden op het systeem. Op internet is te vinden hoe je dit kan doen. Nadeel is dat je KM stand dan niet meer origineel is.

Er zijn ook bedrijven die het geheugen van de kapotte teller uit kunnen lezen, en in de nieuwe (gebruikte) teller kunnen programmeren. Voordeel is dat je dan niets hoeft te programmeren en je KM stand gewoon behouden blijft. Dit kost dan wel wat meer, maar je hoeft niet per se een dashboard met service-code te vinden wat misschien voordeliger uit kan pakken.

Of je startprobleem gegarandeerd is opgelost weet niemand; we kunnen niet in je motor kijken. Wel heb je dan gegarandeerd sleutels die corresponderen met je dashboard en zou de motor moeten starten mits er niets anders kapot is.
 
Laatst bewerkt:
Je kan een gebruikt dashboard zoeken waarvan de service-code bekend is. Je kan dan zelf opnieuw je sleutels aanmelden op het systeem. Op internet is te vinden hoe je dit kan doen. Nadeel is dat je KM stand dan niet meer origineel is.

Er zijn ook bedrijven die het geheugen van de kapotte teller uit kunnen lezen, en in de nieuwe (gebruikte) teller kunnen programmeren. Voordeel is dat je dan niets hoeft te programmeren en je KM stand gewoon behouden blijft. Dit kost dan wel wat meer, maar je hoeft niet per se een dashboard met service-code te vinden wat misschien voordeliger uit kan pakken.

Of je startprobleem gegarandeerd is opgelost weet niemand; we kunnen niet in je motor kijken. Wel heb je dan gegarandeerd sleutels die corresponderen met je dashboard en zou de motor moeten starten mits er niets anders kapot is.

JEROEN heeel erg bedankt voor je reactie! Ben hier heel wat wijzer uit geworden. Kom toevallig ergens een dashboard tegen van een Dorsoduro 1200.. levert dit problemen op??? Herkent ie deze of kom ik dan op een volgend probleem?
 
JEROEN heeel erg bedankt voor je reactie! Ben hier heel wat wijzer uit geworden. Kom toevallig ergens een dashboard tegen van een Dorsoduro 1200.. levert dit problemen op??? Herkent ie deze of kom ik dan op een volgend probleem?

Kan ik je nu geen zinnig antwoord op geven. Ik kan het misschien morgen even uitzoeken als ik aan het werk ben; kom er nog op terug.
 
e.e.a. even uitgezocht. De tellers zijn qua hardware wel het zelfde, je zou dus een 1200 teller kunnen gebruiken op een 750. Echter staat er wel andere software in de 1200 teller, dus de gegevens van de kapotte teller moeten wel over gezet worden in de 1200 teller. Doe je dat niet dan heb ik geen idee wat er gebeurt, maar de kans is zeer groot dat de teller dan niet werkt.
 
e.e.a. even uitgezocht. De tellers zijn qua hardware wel het zelfde, je zou dus een 1200 teller kunnen gebruiken op een 750. Echter staat er wel andere software in de 1200 teller, dus de gegevens van de kapotte teller moeten wel over gezet worden in de 1200 teller. Doe je dat niet dan heb ik geen idee wat er gebeurt, maar de kans is zeer groot dat de teller dan niet werkt.

Weet je zeker dat de toerenteller qua schaal ook hetzelfde is? Meestal draait een 1200 minder toeren...
 
e.e.a. even uitgezocht. De tellers zijn qua hardware wel het zelfde, je zou dus een 1200 teller kunnen gebruiken op een 750. Echter staat er wel andere software in de 1200 teller, dus de gegevens van de kapotte teller moeten wel over gezet worden in de 1200 teller. Doe je dat niet dan heb ik geen idee wat er gebeurt, maar de kans is zeer groot dat de teller dan niet werkt.

Allereerst super bedankt voor het erop terugkomen! Ik ga met sofware gasten contact opnemen kijken of zij nog iets voor mij kunnen betekenen. Carmo zoals genoemd hierboven..
Zou super zijn als ik die teller kan gebruiken, anders bang dat ik verplicht ben om een nieuwe aan te gaan schaffen.. en dan natuurlijk hopen dat de motor ook weer start..

@MasterTommy Ja tellers zien er op zicht precies hetzelfde uit..
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan