Externe "accu"

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Ik ben op zoek naar een externe accu.
In de garage heb ik een project staan waar ik mij zo af en toe even over ontferm. Iets minder vaak dan ik gehoopt had.
De accu die ik dit project heb steken is regelmatig kapot en moet dan vervangen worden. Dit komt omdat ik hem niet altijd aan de druppellader leg, dan vergeet en uiteindelijk een nieuwe moet aanschaffen.

Nu zit ik te denken, is er een soort externe oplossing?
Een combinatie tussen een jumpstarter, accu en een soort adapter idee.
Dus een lader die ik in het stopcontact steek en rechtstreeks kan aansluiten op de aansluitpunten van de accu, zonder dat er een accu is aangesloten. Begrijpen jullie?

Ben benieuwd of er zoiets bestaat.
 
Heb in m'n werkplaatsje 2 auto accu's staan die nét niet genoeg power meer hebben
om een koekblik in de winter te starten..

Máár zijn nog prima om als "startkar" te functioneren.
( staan ook letterlijk op wielen op een steekkarretje )

( 2 , omdat ik ook wel eens 24V spul moet starten )..

Eens in de zoveel tijd eens aan de lader hangen.
Heeft al heel wat motoren, auto's en ander spul van mezelf of de buren op gang geholpen.
 
Ik zat als "oplossing" te denken aan een accu standaard aan een druppellader met een aantal kabels. Aan het einde wat krokodillenklemmen en het op die manier aan de motor te hangen, zonder dat er effectief een accu in de motor hoeft te steken.
Misschien dat het ik het dan maar zo moet doen inderdaad.
 
Ja, dat is gewoon een 12 volt adapter / voeding. Enige uitdaging is dat dat ding genoeg stroom moet kunnen leveren voor de start motor.

HP Proliant ML350 G4p PSU | computerkringloopwinkel.nl

Gewoon zo'n voeding kopen en er paar (dikke !) draden aan solderen.

Ik heb er zo eentje liggen (ik heb hem ooit gebruikt als voeding voor een bouwradio) dat ding levert zo'n 60 A @12 Volt dus daar moet je je startmotor wel mee rondkrijgen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zat als "oplossing" te denken aan een accu standaard aan een druppellader met een aantal kabels. Aan het einde wat krokodillenklemmen en het op die manier aan de motor te hangen, zonder dat er effectief een accu in de motor hoeft te steken.
Misschien dat het ik het dan maar zo moet doen inderdaad.

Ik zou ook niet weten waarom dit niet zo werken, als je vanaf je losse accu 2 fatsoenlijk dikke kabels gebruikt en degelijke klemmen kan je dat prima zo doen.
 
Ik zat als "oplossing" te denken aan een accu standaard aan een druppellader met een aantal kabels. Aan het einde wat krokodillenklemmen en het op die manier aan de motor te hangen, zonder dat er effectief een accu in de motor hoeft te steken.
Misschien dat het ik het dan maar zo moet doen inderdaad.

Dat kan, maar als je je motor dan gaat proefrijden kan je electra stuk maken doordat je de pulsen van je alternator niet meer afvangt. Daar kan je evt een (flinke) capacitator voor monteren.
 
Ik heb ook gewoon een dikke auto accu (niet genoeg kracht meer om een X5 aan te slingeren, maar echt meer dan voldoende om heel lang te kunnen starten met mn projecten) op een karretje met een paar startkabels. Hang ik gewoon aan de accupolen die normaal op de motoraccu passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan