Simpele vraag: Waar lagers bestellen?

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.708
978
Almere
Ik heb diverse lagers nodig, 6 naaldlagers en wellicht nog wat kogellagers voor de velgen.

Waar kan ik ze voordelig bestellen? Cmsnl of msp maakt ze van goud denk ik, voor 6 naaldlagers ben ik al 140 euro kwijt.
 
Die is mij idd aangeraden ;) vergeet ik te vermelden. Ik denk ga een beetje vergelijken :)

Wel lastig zoeken en ik heb bijv. geen idee of ik HK lagers nodig heb. Wellicht maar even contact opnemen.

Waarom zijn de lagers bij dealers en motorzaken zo duur? Heeft dat weer alles te maken met "motorrijden is een luxe"?

Motorrijden zou eens goedkoper moeten worden :+
 
Laatst bewerkt:
Motorcycle spare parts (.eu).
Soms iets goedkoper dan cmsnl. Onlangs een koppelingsdekselpakking voor de dl1000 voor de helft van de prijs gekocht vergeleken met cmsnl.

Maar de lagers zijn daar weer duurder :(
 
Heb gegoogled maar veelal geen prijzen of geen voorraad (zoals bij bovenstaande) maar ik ga wel even contact opnemen :)

Eigenlijk is het mooi om 1 bestelling te plaatsen en dan achterbrug, balhoofd en wiellagers te vervangen. Dan heb je het belangrijkste aan de buitenkant wel gehad denk ik.

Gaat om een gsx600f uit '91.
 
Da's al een klein verschil, 2 euro of 30 euro voor 1 lager. Uitgaande van HK dan!

Zo word het weer leuk om te klussen ;)

Moet nog even de maten opnemen, die staan er bij cmsnl wel bij maar even checken en een boodschappenlijstje maken.
 
Laatst bewerkt:
Die is mij idd aangeraden ;) vergeet ik te vermelden. Ik denk ga een beetje vergelijken :)

Wel lastig zoeken en ik heb bijv. geen idee of ik HK lagers nodig heb. Wellicht maar even contact opnemen.

Waarom zijn de lagers bij dealers en motorzaken zo duur? Heeft dat weer alles te maken met "motorrijden is een luxe"?

Motorrijden zou eens goedkoper moeten worden :+
Wij (en de meeste andere dealers) kopen lagers in bij motorgroothandels, en die rekenen forse prijzen voor lagers. Heel simpel: het is erg makkelijk bij hun te bestellen omdat je toch via hun opzoekt welke lagers er in de motor zitten. En dan is 1 klikje om te bestellen veel makkelijker en sneller dan naar een andere site te gaan, en daar de juiste lagers op te zoeken.
 
"Simpele vraag: Waar lagers bestellen."


Het antwoord is eigenlijk nog simpeler dan de vraag. ;)
Lagers worden "all over the world" verkocht.
Dus............ gewoon zoeken op het internet. :Y
 
bij naaldlagers kan al eens een groot verschil in prijs zitten omwille van het aantal naalden dat erin zit. je hebt er die vol naalden zitten en het zijn die die je nodig hebt voor een achterbrug/linksysteem, en je hebt er waar misschien niet eens de helft ervan er inzitten. die laatste hebben een te grote druk op de naalden en verslijten daardoor erg snel.
 
bij naaldlagers kan al eens een groot verschil in prijs zitten omwille van het aantal naalden dat erin zit. je hebt er die vol naalden zitten en het zijn die die je nodig hebt voor een achterbrug/linksysteem, en je hebt er waar misschien niet eens de helft ervan er inzitten. die laatste hebben een te grote druk op de naalden en verslijten daardoor erg snel.

Ik ga dit in de gaten houden, meer lijt mij geen probleem denk ik zo. Zolang de afmetingen maar kloppen.

Zitten genoeg tips tussen om eens even rustig te vergelijken, dank daarvoor! Ik ga straks de maten opnemen (bijv. 23x27x30, ik vermoed 27 breed en 30 lang maar moet het wel zeker weten). De oude lagers zijn totaal gedesintegreerd dus moet maar even vogelen met hoeveel naaldjes er in zaten.

Ik laat sowieso nog even weten hoe het afgelopen is ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga dit in de gaten houden, meer lijt mij geen probleem denk ik zo. Zolang de afmetingen maar kloppen.

Zitten genoeg tips tussen om eens even rustig te vergelijken, dank daarvoor! Ik ga straks de maten opnemen (bijv. 23x27x30, ik vermoed 27 breed en 30 lang maar moet het wel zeker weten). De oude lagers zijn totaal gedesintegreerd dus moet maar even vogelen met hoeveel naaldjes er in zaten.

Ik laat sowieso nog even weten hoe het afgelopen is ;)
Type nr kan ook helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan