Gps Garmin of tripy of?

Kijk even in "Reizen en toeren".
Ja bedankt. Maar nieuwste topic is van 2015, is al twee jaren geleden en die zaken verouderen snel. Ben de tripy aan het overwegen, maar deze is met 648 euro toch prijziger dan ik dacht.
 
Wie heeft er ervaringen met motor gps? Er bestaat Garmin zumo of tripy? Ik zoek een gps voor leuke plezierroutes.

Ik heb een Garmin Zumo 350LM maar ben er NIET zo handig mee, er kan heel veel mee.
Je koopt tegenwoordig een Garmin Zumo 345LM voor nog geen 350 euro, kijk daar eens na.
 
Ik heb sinds kort de Gorider Extensa SE, gekocht voor 180. Het is niet het beste van het beste maar hij doet we de meeste dingen die je verwacht van een motornavigatie toestel en ik ben er tevreden mee. Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met andere navigatie systemen.
 
Na 9 jaar met een Garmin Zümo 550 gereden te hebben vorig jaar over gegaan naar de Garmin Zümo 395.
De laatste van TomTom (Rider 400) schijnt ook een aanrader te zijn maar ik zweer bij Garmin.
Hij heeft natuurlijk z'n minpunten maar een heel belangrijk pluspunt is het meegeleverde programma om routes te maken.
Voor TomTom is er ook wel wat maar dat werkt met Google Maps en Basecap van Garmin werkt met dezelfde kaarten als op de Zümo en is ook off-line te gebruiken.
 
Heb zelf een zumo 660. Ding werkt prima, enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de stem niet 100% consequent de afslag op tijd doorgeeft: soms krijg je dit pas te horen op het moment dat je de afslag al bijna voorbij rijdt. "Ga hier rechtsaf" terwijl je op de meest linkerbaan van de A4 rijdt en de afslag 15 meter voor je is.
Als ik nu een nieuwe navigatie zou kopen zou ik nu denk ik voor de TomTom Rider gaan. Het zelf routes maken gebruik ik eigenlijk niet, en de TomTom is wat gebruiksvriendelijker met een imho betere prijs/kwaliteit verhouding.
 
Ik had nog nooit van een Tripy gehoord tot nu.
Tripy maakt gebruik van bolletjes pijltjes systeem. Dus geen concentratieverlies met naar grafische voorstelling van de weg te kijken en zou specifiek ook heel gemakkelijk zijn voor Off road. Niet dat ik dat van plan ben om off road te rijden.
 
Tripy maakt gebruik van bolletjes pijltjes systeem. Dus geen concentratieverlies met naar grafische voorstelling van de weg te kijken en zou specifiek ook heel gemakkelijk zijn voor Off road of de mooiste routes als je een oltimer hebt. Niet dat ik dat van plan ben om off road te rijden.
 
Ja bedankt. Maar nieuwste topic is van 2015, is al twee jaren geleden en die zaken verouderen snel. Ben de tripy aan het overwegen, maar deze is met 648 euro toch prijziger dan ik dacht.

De topics kunnen wel begonnen zijn in 2015 maar er wordt in de regel nog dagelijks in gepost en de laatste ontwikkelingen in besproken.

Kijk hier even voor je vragen over TomTom

En hier over Garmin

Ja TomTom heeft een optie om bochtige routes te maken, en blijkbaar een hele goede als ik de reacties lees. Schijnt beter te zijn dan die van Garmin.
 
De topics kunnen wel begonnen zijn in 2015 maar er wordt in de regel nog dagelijks in gepost en de laatste ontwikkelingen in besproken.

Kijk hier even voor je vragen over TomTom

En hier over Garmin

Ja TomTom heeft een optie om bochtige routes te maken, en blijkbaar een hele goede als ik de reacties lees. Schijnt beter te zijn dan die van Garmin.
Oke bedankt.
 
Hierbij een link naar tripy test. Heeft iemand hier deze gps?
motorlife.be – Tripy RoadMaster testverslag
full
 
Ik vind dat toch wel veel geld, 650 euro voor dit bolletje-pijltje systeem.
Ik kende het achteraf gezien toch wel, van reizen en toeren.

Maar wat is het voordeel van zo n Tripy ten opzichte van andere gps systemen? Behalve dan accuraat off-road. Je wilt zelf plezierroutes rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat toch wel veel geld, 650 euro voor dit bolletje-pijltje systeem.
Ik kende het achteraf gezien toch wel, van reizen en toeren.

Maar wat is het voordeel van zo n Tripy ten opzichte van andere gps systemen? Behalve dan accuraat off-road. Je wilt zelf plezierroutes rijden.
Dat weet ik niet, daarom dat ik het hier vraag. Maar het lijkt me wel leuker om op deze manier een rit te rijden, zeker als tripy de meest mooie en bochtiger routes uitzoekt. Het design van de gps vind ik daarentegen op niets trekken. Vandaar dat ik ook de zumo overweeg. Ook al omdat deze goedkoper is...
 
Dat weet ik niet, daarom dat ik het hier vraag. Maar het lijkt me wel leuker om op deze manier een rit te rijden, zeker als tripy de meest mooie en bochtige routes uitzoekt. Het design van de gps vind ik daarentegen op niets trekken. Vandaar dat ik ook de zumo overweeg. Ook al omdat deze goedkoper is...
 
Probleem opgelost. Heb een nieuwe tripy op de kop kunnen tikken voor 575 euro bij iemand die aan groepsaankoop deed. Dank voor de reacties. Morgen testen. :9~
 
Dus morgen kom je met een beknopte review? :t Ik ben benieuwd.
In kort kan ik al zeggen dat de tripy me zeer bevalt. Deze had ik opgezet. Vervolgens kan je kiezen uit een 500 tal tochten die er reeds instaan. Dit zijn zowat de gekende georganiseerde motortochten. En je krijgt dan de lijst vanaf degenen die het dichtst in je buurt voorbij komen. Ik had zo een rit aangevinkt (deze was 164 km)en vervolgens de route ernaar toe aanvinkt, met als optie toeristische route. En vanaf mijn voordeur was ik alzo vertrokken voor een zeer mooie bochtige rit op verkeersarme wegen. (Volgens bolletje pijtje systeem. Er is ook linksboven steeds een pijltje dat te volgen richting aanveegt, zodat je kan anticiperen op een kronkeling van de weg) Als je uitgereden bent leidt tripy je gewoon naar huis via de snelste weg of de toeristische optie.
 
Laatst bewerkt:
Het apparaat ziet er wel lekker eenvoudig uit. Zal ook wel eenvoudig in bediening zijn.
Maar ik snap nog steeds niet jouw enthousiasme want een goedkopere GPS kan alles wat dit apparaat kan en is grafisch mooier.
Behalve dan offroad. of is dat juist jouw bedoeling? Ik hoor alleen maar zoiets van lekker toeristische routes rijden.

Maar ik zal me eens iets dieper gaan inlezen, misschien zie ik wat over het hoofd.
 
Het apparaat ziet er wel lekker eenvoudig uit. Zal ook wel eenvoudig in bediening zijn.
Maar ik snap nog steeds niet jouw enthousiasme want een goedkopere GPS kan alles wat dit apparaat kan en is grafisch mooier.
Behalve dan offroad. of is dat juist jouw bedoeling? Ik hoor alleen maar zoiets van lekker toeristische routes rijden.

Maar ik zal me eens iets dieper gaan inlezen, misschien zie ik wat over het hoofd.
Echt een gevalletje googlen, paar enthousiaste verhalen lezen en dan denken dat je een goede koop doet. Tripy is leuk voor de luie rally rijder die niet zelf zijn roadbook wil doordraaien, maar voor op de weg bieden Garmin en TomTom veel betere producten.
 
Echt een gevalletje googlen, paar enthousiaste verhalen lezen en dan denken dat je een goede koop doet. Tripy is leuk voor de luie rally rijder die niet zelf zijn roadbook wil doordraaien, maar voor op de weg bieden Garmin en TomTom veel betere producten.


Dat denk ik eigenlijk zelf ook, alleen als je offroad wilt is de Tripy waarschijnlijk zijn geld dubbel en dwars waard.
De nieuwste Tomtom Rider van de 400 serie heeft nu geloof ik 500 gratis routes in de omgeving in het geheugen staan van gebruikers zelf. En anders download je het van internet.
Een kronkelroutefunctie heeft dat apparaat ook.

Maar ik weet het voor de rest niet. Misschien staan er wel echt helemaal geweldige routes op de Tripy die de concurrentie niet aanbied?



Edit: Op de Tripy kun je vrijetijdsroute instellen, zie ik. Dat is nogal een breed begrip, maar misschien is het inderdaad mooier en beter dan bij een ander.

WAT IS TRIPY


Edit2: vrijetijdsroute schijnt ongeveer overeen te komen met Tomtom. Klagers over het niet vermijden van de bebouwde kom enz.

http://www.tripper.be/forum/index.php?topic=129.0
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan