Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoppa! Theorie ook binnen :Y

Mocht iemand nog willen oefenen, ik heb nog 24 oefenexamens over binnen mijn pakket.
Stuur maar een pb'tje als je belangstelling hebt
 
Laatst bewerkt:
Top Frank! Netjes hoor en proficiat :Y

Gisteren was het zeer indrukwekkend om met een grote groep op pad te gaan! Vooral als je allemaal op de snelweg rijdt en al die automobilisten kijken. Echt kan het alleen maar aanraden om dat eens te doen zo gaaf!!! Op de Facebook groep De Motorrijder (en Motorijder Noord-Brabant) staan de foto's.

@cabo hoe gaat het nu met je? Al minder pijn?
 
Dat is verzekeringstechnisch een onmogelijkheid voor zover ik weet.

De voorwaarden van jou particuliere verzekering stellen namelijk dat je in het bezit van een geldig rijbewijs moet zijn.

De verzekering voor rijschoolhouders stelt dat alleen voertuigen die op naam van de rijschool staan verzekerd zijn.

de enigste verzekeraar die het nog doet is voor zo ver ik het weet Delta Lloyd en ik moest toen 100 p/m betalen, dan was je gewoon gedekt zo als elk ander persoon maar mocht je de oorzaak zijn van de botsing dan moest je dokken en was je het slachtoffer van de botsing dan werd alles gewoon vergoed.
 
Het viel me niet mee, was toch een aardig pittig theorie examen.
Gelukkig met de hakken over de sloot geslaagd....
Ben echt blij dat ik geen theorie en avb meer hoef te doen.
 
AVD is inderdaad het leu(st)e deel van je rijbewijs. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een makkie is.

Als je je autorijbewijs hebt zal je merken dat er verschillen zijn en dat je soms dingen moet afleren.
 
Ik merk dat ik inderdaad de neiging heb om naar links te kijken terwijl ik al in de bocht zit. Verder valt het wel mee. Afstand en positie gaat eigenlijk vanzelf. Alleen bij het verkeerslicht wil ik er nog wel eens wat te dicht achter staan.....
 
Marco1983
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: December
Theorie: 6-10-2016
AVB: 11-05-2017
AVD: 19-06-2017 (gezakt) vanwege mijn bochten en vergat 2 keer knipper uit doen.
AVD poging 2 volgt
Lesmotor: CBF500
 
Welkom Marco,

Hopelijk de volgende keer beter.
Je hebt nu in ieder geval een goede indicatie waar je je nog wat kan verbeteren.
 
CB Rider
Lessend rijbewijs: A
Eerste Rijles: 2 Maart 2017
Theorie: 20 April 2017
AVB: 4 Mei 2017
AVD: Wordt op dit moment gepland.
Rijschool: Ezendam Rijopleidingen.
Lesmotor: Honda CB650F
 
Even een kleine update:

Jonaz
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 3 mei 2017
Theorie: 30 mei 2017
AVB: 08 juni 2017
AVD: 20 juli 2017
Rijschool: RMTC (Nieuw-Vennep)
Lesmotor: Honda NC750S

Jep, dus 20 juli op voor mijn AVD. Pas één les AVD gehad, dus moet nog even 4 weken aan de bak. :] |(
 
Welkom alle nieuwen! En veel succes met de lessen en examens *D

En de felicitaties aan alle geslaagden *O*
 
Leuk Jonaz, ik les ook bij RMTC en heb 24 juli het AVD!
Misschien lessen we nog wel een aantal keer samen de komende weken.
 
Goedemiddag mede motorliefhebbers,

Ik volg de forum al een poosje en heb mij sinds deze week geregistreerd en voorgesteld in de nieuwe gebruikers topic. Ik wil na mijn zomervakantie beginnen met lessen voor mijn A rijbewijs. Tot die tijd ga ik alvast proberen mijn theoriecertificaat te halen. Daar heb ik nog vier weken de tijd voor en dan ga ik op vakantie. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
Wat voor ervaringen doel je precies op? Aangezien je eerst theorie gaat halen en dan pas gaat lessen ga ik er vanuit dat je nog geen autorijbewijs hebt?

Theorie is puur een leerdingetje. Stampen, stampen en nog eens stampen. Maar zorg wel dat het ook echt blijft plakken zeker als je nog geen autorijbewijs hebt. Je moet straks wel weten wat er moet gebeuren als je op een gelijkwaardige kruising strijdt met een bus die uit de halte wegrijdt, een fietser van rechts en een auto van links :)
 
Hallo en welkom,

Eerst je theorie halen is een prima idee.
Zoals aangegeven in je voorstel topic zit dit misschien ook bij een pakket in van de rijschool.
Mijn ervaring met de theorie is dat je hier echt wel even voor moet zitten, het is niet meer zo makkelijk als 10 jaar geleden.
Als je een week lang elke avond er 3-4 uurtjes in steekt en circa 40-50 (representatieve) oefenexamens maakt ben je aardig op de goede weg (mijn ervaring, rij al wel 12 jaar auto).

Als je begint met lessen vraag dan ook eens naar de te verwachten wachttijd voor de examens. Dat kan wel eens langer zijn dan je denkt en dan kun je daar het aantal lessen per week eventueel op afstemmen.
Voor de rest: Motorrijden is het mooiste wat je kan doen met je kleren aan!
 
Bedankt voor de reacties.

Mijn autorijbewijs heb ik al meer dan vijf jaar.
Mijn vraag is naar ervaringen over de tijd die nodig is om een theoriecertificaat te halen voor de motor. Over vier a vijf weken ga ik op vakantie. Ik dacht eraan om mijn theorie voor mijn vakantie al te halen, zodat ik na de vakantie, als ik begin met lessen daar geen zorgen meer hoef te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan