Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok dat wist ik niet...toch staat er op de site van het CBR dat herexamens ingepland worden in 5 a 6 weken heb ik eens gelezen.
in 3 maanden kan je nog behoorlijk wat lessen erbij nemen omdat je erg ruim in tijd zit, als je dan 1 x per week een les neemt zit je alweer aan 12 lessen.
 
Ok, ik ga ik heeeeel misschien een andere motor kopen. Het zou gaan om een Yamaha Diversion 900 uit '95. Ben benieuwd.
 
Ik moet ook nog kijken. Het is bij een oud collega van mijn man. Ik mag wachten tot ik hersteld ben met een proefrit maken. Vind het wel spannend.
 
@Lima JEEEJJJJJ proficiat *O* dat warme weer is idd geen pretje als je volledig in het leer ingepakt zit maar dat maakt nu niet meer uit, binnenkort lekker zelfstandig rijden :]

@Marlig kijk die heb je al, nu de rest nog, nog even flink aanpoten maar ook dan kan jij lekker genieten :+

@X20DTL, haha nou ietsje dichterbij, omgeving Roosendaal :Y misschien dat ik toch een niergordel ga aanschaffen voor de lange ritten om wat extra steun te geven aan mn rug, is het misschien beter vol te houden.
Enne dat wordt keihard duimen voor jullie beiden, dan kan kunnen we met zn 3en naar de ex-lessers rit _O- spreken we gewoon af bij 'De Stok' in R'daal O-)

wat dat betreft raad ik aan voor een andere broek waar de gordel al in verwerkt is.

http://www.macna.com/products/lightning/

nu gebruik ik macna even als voorbeeld maar kijk gerust verder
 
Een Div900...heet een lekkere motor te zijn. Groot voordeel: cardan-as, 1x per jaar verse olie in de achterwielklok en gassen maar.

En voorbereiding/rondkijken is al de helft van de pret (in jouw geval: het herstel)

:] moet je, verdulleme


*D
 
Laatst bewerkt:
Zo, geslaagd voor mijn theorie-examen. Gelukkig zoals gepland net voor mijn vakantie, heerlijk!
Na mijn vakantie ga ik op zoek naar een rijschool.

Ik overweeg trouwens ook om een GoPro (of een andere actioncam) te kopen om alles vast te leggen tijdens het lessen. Heb er nu al zin in :]

Gefeliciteerd & fijne vakantie!

Zonder dollen, maar ik heb het inderdaad een keer gedaan! :9
Leeg parkeerterrein bij een bouwmarkt, en dan binnen de tegenover elkaar gelegen haakse parkeervakken (afstand is vaak 6 meter) U-turns maken en achtjes draaien. Het lukte me maar niet bij het oefenen met de motor, en aangezien ik geen scooter heb, dan maar met de fiets geprobeerd. Zoals Marlig al aangeeft, wel even opletten op de trappers, maar verder, kijktechniek kan je prima oefenen, net als werken met de heupen.

Haha, ik zal dit weekend eens zien.. die u bochten en achtje gaan wel prima, maar die slalom.. pffff

Helaas gezakt vandaag voor mijn AVD.
Ik wou gaan uitvoegen en zag pas bij mijn tweede spiegel/schouder check dat er een grote zwarte pick-up met 180 mij over de invoeg-/uitvoegstrook rechts kwam inhalen. Ondanks dat ik de baan niet op schoof vond de examinator dat ik toch al een beetje naar rechts ging en hierdoor was het dus eigenlijk gelijk al verloren zaak.

Nu hopen dat het herexamen snel aangevraagd wordt, wachttijden zijn gigantisch bij het CBR. Waarschijnlijk pas oktober ofzo. ;(

Ai! balen :-( was dat het enige punt waarop je zakte? Je zag hem nog op tijd? of kreeg je al een ingreep in je oor?
 
Ik was al op internet af en toe aan het kijken naar motoren, maar nog geen concrete plannen. En ik had al besloten dat het weer een Honda zou worden. Dat ben ik gewend en dat reed prima. Maar ik had nog niet de intentie om te kopen. Eerst herstellen en ergens eind dit jaar, begin volgend jaar weer gaan kijken.
Maar nu belde een oud-collega van mijn man dat hij dus zijn Yamaha Diversion weg doet en of wij interesse hebben. En voor zo'n leuke prijs, ik ben gek als ik het niet doe, denk ik. Ik moet hem nog wel van dichtbij gaan bekijken. En er moet nog een proefrit gemaakt worden, maar dat lukt voorlopig niet. Ik kan nog niet eens op een motor zitten. Dus of mijn man moet de proefrit doen (heeft hij bij de Honda ook gedaan, omdat ik mijn rijbewijs nog niet had) of ik mag hem daar zo lang laten staan, totdat ik zelf de proefrit kan maken. Daar denk ik nog over na.

Dus, to be continued...
 
Bedankt allemaal!

Een rijschool in de buurt biedt een pakket aan van 16 (2x8) lessen voor 899,00 euro incl. examens met een slagingspercentage van boven de 85%.
Klinkt wel een goede deal met eventueel nog privé lessen erbij.
 
Bedankt allemaal!

Een rijschool in de buurt biedt een pakket aan van 16 (2x8) lessen voor 899,00 euro incl. examens met een slagingspercentage van boven de 85%.
Klinkt wel een goede deal met eventueel nog privé lessen erbij.

Zo'n pakket had ik ook, uiteindelijk nog 2x3 uur er bij genomen voor de zekerheid en daar ben ik nu wel blij mee. Het kost gewoon even tijd om te wennen op de motor in alle verschillende situaties, dus moet je gewoon uren maken.
 
Helaas gezakt vandaag voor mijn AVD.
Ik wou gaan uitvoegen en zag pas bij mijn tweede spiegel/schouder check dat er een grote zwarte pick-up met 180 mij over de invoeg-/uitvoegstrook rechts kwam inhalen. Ondanks dat ik de baan niet op schoof vond de examinator dat ik toch al een beetje naar rechts ging en hierdoor was het dus eigenlijk gelijk al verloren zaak.

Nu hopen dat het herexamen snel aangevraagd wordt, wachttijden zijn gigantisch bij het CBR. Waarschijnlijk pas oktober ofzo. ;(

Echt balen zeg!! Ik begrijp niet dat ze je laten zakken op 1 puntje waarvan het al twijfelachtig is of je uberhaubt iets fout hebt gedaan. en idd, met de wachttijden van tegenwoordig is het helemaal K!
 
Zozo Cabogirl het knaagt toch he dat motor rijden...Ik weet wel zeker dat je er weer motor gaat rijden! Eff goed herstellen en dan als motor bevalt van collega zou ik het wel doen hoor..

DutchDress je was zeker blij dat je kon posten dat je rijbewijs al 3 maandjes hebt! haha we hebben hard genoeg voor gewerkt dacht ik zo ;)...
 
Heb alvast een andere helm gekocht en navigatie zo kan ik teminste als ik terug naar Amsterdam ga vanuit de dealer mijn huis vinden haha! Oh wou dat het al Sept was pff!
 
Ja, het kriebelt alweer een tijdje, maar rijden zit er voorlopig echt nog niet in. Kan mijn been niet eens zo ver optillen. Gelukkig mag hij daar blijven staan tot ik hersteld ben.
 
Oh beter dat is wel super relaxed! 19 Aug ga ik motor huren ff dagje rijden. Verder lukt het niet echt in het weekend daarom is het toch handiger eigen motor kun je pakken wanneer je je kunt.
 
Echt balen zeg!! Ik begrijp niet dat ze je laten zakken op 1 puntje waarvan het al twijfelachtig is of je uberhaubt iets fout hebt gedaan. en idd, met de wachttijden van tegenwoordig is het helemaal K!


Heel dat examen is sowieso een lachertje,of je moet echt een gevaar op de weg zijn.maar had je deze situatie niet dan was je waarschijnlijk geslaagd geweest en als je dan zelf gaat rijden en in deze situatie terecht komt hetzelfde doet als op je examen waardoor je zou zakken maakt het niet meer uit. sinds dat ik nu zelf rijd zou elke dag al gezakt zijn.ik rijd eigenlijk hetzelfde op de motor als met de auto.misschien toch te lang auto gereden en te weinig motorrijlessen gehad.weet wel dat ik het kan omdat ik het op examen heb laten zien wat vlot doorrijden is met de motor maar ik keutel nu ook vaak achter auto's aan en vind dat vaak best relax ondanks dat ik een zware motor heb sluit ik vaak gewoon bij stoplichten rechts aan achter auto's als links helemaal vrij is.ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor een agent naar mijn motorrijbewijs gaat vragen haha :X
 
Bedankt allemaal!

Een rijschool in de buurt biedt een pakket aan van 16 (2x8) lessen voor 899,00 euro incl. examens met een slagingspercentage van boven de 85%.
Klinkt wel een goede deal met eventueel nog privé lessen erbij.
Weet niet wat je locatie is, maar bij ronald.nu in Papendrecht hebben ze een deal voor 24 lessen (12 AVB, 12 AVD) voor 999,00 inclusief examens & ook 1 herexamen voor AVD
 
Daar komen al die lange wachttijden bij het CBR van. iedereen koopt nu zo'n pakketje goedkoop :]
 
Mijn rijschool heeft de examens op voorraad, bij mij vorige moest ik 3 maanden wachten op AVB toen was ik naar een andere rijschool gegaan en kan dus a.s. dinsdag mijn examen doen.
 
Heel dat examen is sowieso een lachertje,of je moet echt een gevaar op de weg zijn.maar had je deze situatie niet dan was je waarschijnlijk geslaagd geweest en als je dan zelf gaat rijden en in deze situatie terecht komt hetzelfde doet als op je examen waardoor je zou zakken maakt het niet meer uit. sinds dat ik nu zelf rijd zou elke dag al gezakt zijn.ik rijd eigenlijk hetzelfde op de motor als met de auto.misschien toch te lang auto gereden en te weinig motorrijlessen gehad.weet wel dat ik het kan omdat ik het op examen heb laten zien wat vlot doorrijden is met de motor maar ik keutel nu ook vaak achter auto's aan en vind dat vaak best relax ondanks dat ik een zware motor heb sluit ik vaak gewoon bij stoplichten rechts aan achter auto's als links helemaal vrij is.ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor een agent naar mijn motorrijbewijs gaat vragen haha :X

Jij was toch die ene die persé een motor wou die de 300 kon halen? Als je toch rechts aansluit achter een auto voor de verkeerslichten kun je net zo goed een A1 motor gaan rijden..
 
Hahahaha inderdaad, maar wil ook hard kunnen knallen, ik rijd een beetje mixed. het ene moment ben ik een langzaam rijder op de motor die over achter blijft en het andere moment zet ik mezelf in Race mode en vlieg ik als een straaljagerpiloot op de weg en overal de voorste bij het stoplicht.het is maar net waar ik zin in heb.ik zie de motor puur als een stuk speelgoed.heb er vanavond 250 mee geboekt en lekker plat de bocht in gesmeten maar dat hoeft voor mij dus niet altijd. ik vind het ook leuk om lekker te tuffen met 50 in zijn 6 in slakkengangetje.het net als met sex en hoeft niet altijd keihard. volgende week ga ik er nieuwe banden op laten leggen en ga de achterband nog even op burnen voor de nieuwe erop gaat, dat vind ik ook wel gaaf.hij rijd echt heel lekker.hoop met de michelin pilot powers straks nog iets beter.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan